איך ללמוד אנגלית

Jun 29, 2023

בין אם אתם מתכננים טיול לחו"ל בזמן הקרוב או שמא אתם רוצים להכין את עצמכם לפגישה עסקית או ראיון עבודה, מספר סיטואציות בחיים ידרשו ממכם ללמוד אנגלית מהר. אז איך ללמוד אנגלית בצורה נכונה? כל המידע במאמר הבא שלפניכם. 

בשלושים השנים האחרונות ניתן לראות שינוי קיצוני בעולם שאליו היינו רגילים. העולם הפך לכפר גלובאלי, הגוש האירופי הוקם, מדינות מכל רחבי תבל משתפות פעולה כלכלית, סחורות מצד אחד של העולם מגיעות לצד השני בצורה מהירה, ואפילו יותר זול להזמין מוצר מסויים מארצות הברית מאשר ללכת ולקנות אותו בארץ או בנסיעה לחו"ל. וכל זה כמובן משפיע על איך שאנחנו לומדים אנגלית ועל כל מי שרוצה ללמוד אנגלית.

כל השינויים הללו התאפשרו בעזרת ההתקדמות הטכנולוגית העולמית, ההוזלה של התעבורה והסכמי סחר בין מדינתיים שמאפשרים לנו לקנות ב-EBAY ממש כמו שאנחנו קונים בחנות בארץ, לטוס לחופשה באירופה מבלי לחסוך שנים בשביל החופשה, ולהיות מעודכנים במוזיקה, בטלוויזיה, בסרטים ובספרים ממש כמו כל אדם אחר במדינה מערבית. המרחק הפך להרבה פחות משמעותי.

כמובן שאין זה אומר שאין עוד חשיבות למדינה שבה נולדתם ובה הינכם מתגוררים, אך אפשרויות הניוד בין המדינות גדלו והתרבו, במיוחד כאשר מקצועות רבים אינם דורשים הכשרה שונה בין מדינות שונות. למשל, מי שלמד מדעי המחשב בישראל, יוכל לעבוד במקצוע הזה גם במדינות מערביות אחרות גם ללא לימוד השפה של המדינה שאליה הוא עובר.

מקצועות נוספים בתחום ההיי טק, הבנייה ואפילו כלכלה נלמדים במתכונות דומות במדינות שונות, וניתן גם לצאת ללימודים ברחבי העולם על מנת לשפר את הסיכויים למצוא עבודה במדינה אחרת.  חברות מסוימות אפילו מעסיקות פרילנסרים שיעבדו בארץ אחת כאשר החברה יושבת בארץ אחרת, הכל נעשה דרך רשת האינטרנט, והקרבה הפיזית תופסת משנה חשיבות.

מאפיין נוסף לתקופה הנוכחית הוא היווצרותם של תאגידי ענק בינלאומיים שבבעלותם סניפים במדינות רבות, וכך למעשה העבודה הנעשית בכל מדינה מקבילה וקשורה לסניפים שונים במדינות שונות ובתאגיד העל.

הדבר שמלווה את כל ההתפתחויות הטכנולוגיות, ומה שמסייע להקטנת המרחק התרבותי והאישי בין האנשים השונים במדינות שונות היא השפה האנגלית. בכל אחד מהתהליכים שצויינו למעלה ניתן לראות שעל מנת ששיתוף פעולה אמיתי ופורה יוכל להתקיים בין כל החלקים, על מנת שתהיה סינרגיה בין חלקים שונים בתאגידים, בכדי שאדם מישראל יוכל לעבוד באירופה, בשביל שחברות ישראליות יוכלו לפנות ללקוחות בכל רחבי העולם ולפתוח שוק עולמי למוצרים שלהם, כמעט בכל חלק בעולם לומדים אנגלית ברמה גבוהה שתספק את הצרכים של העולם המודרני ואת הדרישה מהעובדים בתחומים השונים.

איך ללמוד אנגלית בדרך המהירה והנכונה?

תתחילו לחשוב באנגלית - תראו ערוצי טלוויזיה באנגלית, קראו מאמרים בתחומים שבהם אתם מתעניינים ורלוונטים עבורכם, תנסו להשתמש בדוברי אנגלית בתור דוברי שפת אם על מנת לייצר דו שיח ברמה גבוהה, הקפידו להשתמש במילון באנגלית על מנת להגדיל את אוצר המילים, וכתבו בפורומים ובבלוגים על מנת לשפר את הדקדוק ואת שגיאות הכתיב.

תוכלו גם למצוא לימודי אנגלית באינטרנט, כיום הרשת האינטרנט מציעה פלטפורמות תרגול רבות על ידי משחקים, קטעי קריאה קצרים ועוד אפשרויות אינטראקטיביות דרכן תוכלו לשפר את השפה האנגלית במהירות ובכיף.

כל הדברים האלה יכולים לסייע לכם מאוד כאשר אתם צריכים ללמוד אנגלית מהר, וכמובן שקורס אנגלית מקצועי ממוקד ובהתאם לצרכים שלכם יכול לקדם אותכם מאוד למטרה – אנגלית שוטפת.

צפו בסרטון של נוגה, שלמדה בוול סטריט ושיפרה את האנגלית במהרה:

https://youtu.be/uooKrkGFp5U?list=PLt-lW6m02zfFkumtJsWZWrFU4vgkYIoSs 

מתי צריך ללמוד אנגלית מהר?

קודם כל חשוב להבין את סוג האנגלית שבה אתם מעוניינים להשתמש, האם הכוונה לאנגלית בריטית או שמא אנגלית אמריקאית או אפילו אנגלית אוסטרלית, ומה הצורך בלימוד האנגלית: טיול לחו"ל, פגישה עסקית או מבחן חשוב. בהתאם לצורך יש למקד את שיטת לימוד האנגלית והכלים שבהם ניתן להשתמש ולהעזר על מנת ללמוד אנגלית מהר, וכמה שיותר בקלות. במקרה והצורך הוא טיול לחו"ל למשל, יש ללמוד בהתאם - לשים דגש על דו שיח, על דיבור והקשבה של אנגלית ופחות על כתיבה ודקדוק.

כאשר אתם מטיילים אתם יכולים להרשות לעצמכם קצת יותר חופשיות עם השפה, וטעויות מינוריות בדקדוק בדרך כלל לא יפריעו לכם. עם זאת, כאשר אתם מתכוננים למבחן באנגלית, אם בלימודים או לקראתם, הדגש צריך להנתן בעיקר על אופן הכתיבה, אוצר מילים ודקדוק. כל טעות שלA  איפה שצריך להיותE  יכולה לתת משמעות שונה למילה שרשמתם ולפגוע בציון שלכם.

כאשר אתם לפני פגישה עסקית או ראיון עבודה באנגלית, חשוב גם לעבור על אוצר המילים, על התנהלות שיחה באנגלית, מבטא, ועל שימוש במילים מקצועיות שרלוונטיות לתחום.

רמת האנגלית שמלמדים אותנו לדבר בבית הספר

האם רמת האנגלית שמלמדים אותנו בבית הספר מספיקה? כבר בבית הספר היסודי מתחילים ללמד אותנו את יסודות השפה ועד לסוף התיכון אנחנו צוברים מאסות אדירות של חומר על השפה ומתמקצעים בה. האם אין זה מספיק על מנת להגיע לרמת האנגלית הרצויה מאיתנו?

כמובן שאי אפשר לקבוע מראש, ויש לבדוק כל מקרה לגופו, אך באופן כללי ניתן להגיד שכאשר לומדים בבית הספר אין זה מספיק על מנת להגיע לרמה של אנגלית כשפת אם או קרוב לכך.

האנגלית הנלמדת בבית הספר מתמקדת בזמנים ובאוצר מילים כללי, וכאשר תגיעו לדוגמא לטיול בארץ דוברת אנגלית תוכלו להתנהל בצורה טובה מול המקומיים, אך לא מצופה ממכם בבית הספר לדעת לנהל שיחה קולחת באנגלית עסקית, תוך כדי שימוש באוצר מילים מקצועי הרלוונטי לתחום שלכם, ובית הספר לא יכין אותכם גם לכתיבת מיילים או הכנת פרזנטציות שכאשר תראו אותם לקהל היעד שלכם, לא יוותרו לכם על טעות בכתיבת המילה או באופן ניסוחה.

כאשר משתמשים באנגלית למטרות עסקיות, השימוש שלכם צריך להיות נטול שגיאות ולמעשה מושלם על מנת שתוכלו להעביר את המסרים ואת הכוונה שלכם באנגלית כאילו נולדתם בלונדון. 

דרכים בהם לומדים אנגלית:

אז איך אנשים לומדים בישראל וכיצד הכי מומלץ ללמוד? לפני הכל, עצרו ובדקו מה המטרה שלכם בלימוד – לאיזה צורך ומה טווח הזמן שיש לכם על מנת לשפר את רמת האנגלית שלכם. לפי הצורך החליטו מה הדרך שבה תשקיעו את מירב הזמן בלימודים שלכם.

1. קריאה באנגלית: 

קריאה באנגלית יכולה לסייע בצורה משמעותית לרמה שלכם, בהתאם לרמה הנוכחית שלכם ולמה שתקראו. ספרים באנגלית יכולים לשפר בצורה משמעותית את אוצר המילים שלכם, וכל זה בדרך מהנה יחסית. קריאה מרובה תסייע לכם כאשר תרצו כמובן לקרוא ולכתוב , אך החשיבות של קריאה באנגלית היא גם בשינוי אופן החשיבה – כאשר אנחנו קוראים באנגלית בצורה רציפה, לאט לאט אנחנו נוכל לפתח את היכולת לקרוא, להבין ולתרגם לעברית.

חלק גדול מהשיפור ברמה וביכולות הדיבור נובע מחשיבה באנגלית – כאשר אנחנו מתרגמים לעצמנו את האנגלית שאנו קוראים לעברית, נוצרות בעיות רבות בשפה, מילים שלא מתאימות למשפט, ובעיות בדקדוק ובשימוש שלנו בזמנים.

כאשר אתם בוחרים ספר, ביחרו ספר המתאים לרמתכם. אם תבחרו ספר "קל", השיפור באוצר המילים יהיה קטן יחסית, ואם תבחרו ספר קשה מדי, תאלצו לעצור הרבה על מנת לתרגם חלקים מהספר, מה שיפגום גם בהנאה וגם בקריאה השוטפת.

לאחר שהתחלתם לקרוא, עשו לעצמכם רשימה של מילים שאינכם מכירים, אך אל תרוצו למילון בכל פעם שתפגשו מילה כזאת, נסו להבין את המילה מההקשר במשפטים, ולאחר מכן בידקו האם צדקתם בנוגע לפירוש המילה.

הקדישו לכך שעה ביום, ותוכלו לראות כבר לאחר תקופה קצרה שיפור ביכולות שאותם רציתם לשפר בעזרת הקריאה באנגלית, אך הקפידו לא להפסיק את הקריאה, ולהתייעץ עם המדריכים והמורים שלכם בקורס על מנת לבחור את הספרים הנכונים ולמדוד את קצב ההתקדמות

2. צפייה בסרטים והאזנה למוזיקה:

זאת הדרך הכי כיפית לשיפור האנגלית, אך היא אינה יכולה לתת לכם את הדחיפה הרצויה לשיפור האגלית, היא יכולה לעזור בצורה נקודתית ולעזור לחזק שיטות אחרות. אז איך משתמשים בשיטה הזאת לשיפור רמתכם בשפה?

אל תרוצו לחפש תרגום לכל סרט שאתם רואים, ונסו לראות את הסרטים והתוכניות שלכם בלי תרגום בעברית. צפייה מרובה תוכל לסייע אך בערבון מוגבל מכיוון שלמרות שישנה חשיבות גדולה ליכולת שלכם להבין אנגלית מתוך שיחה, וגם בדרך זו אוצר המילים שלכם ישתפר ותגלו משפטים וביטויים שבאופן אחר לא הייתם נחשפים אליהם, השיטה הנ"ל יכולה גם לפגוע ברמת השפה שלכם מכיוון שתפגשו כמויות גדולות של סלנג ושפה לא נכונה מבחינה דקדוקית, וטעויות עלולות להווצר עקב ביסוס השפה על צפייה בסרטים.

בנוסף לסרטים – האזינו לשירים באנגלית ונסו לראות האם אתם מבינים את המילים בשירים וגם את המשמעויות. שירים רבים יכולים להוסיף לכם למאגר הביטויים שלכם, והשימוש בשפה גבוהה בשירים מסוימים יעזור לכם לשפר את אוצר המילים, אך שוב, כפי שייעצנו לגבי צפייה לסרטים גם כאן חשוב להזהיר מראש שלא כל התכנים הם ברמה גבוהה, חלקם מלאים בטעויות, ואין להתבסס על שיטה זאת בללימודיכם.

דרך מציינת נוספת היא כמובן האזנה לנאומים באנגלית. הקשבה לנאומים והרצאות משמשת ככלי נהדר לאתגור המוח ורמת השפה שלכם, מכיוון שכך אתם לא רק לומדים את הטונציה, צורת ההגה וסגנון הדיבור ההכונים, אתם לומדים גם מילים חדשות שמאתגרות אותכם ומרחיבים את אוצר המילים שלכם בשפה - כך יוצא שאתם לומדים רק מלהקשיב לנאומים מפורסמים או נאומים גדולים, כמו צ'רצ'יל, קנדי או רוזוולט.

3. שיחה באנגלית:

דרך מצוינת ללמוד לדבר אנגלית ושיפור יכולות השפה שלכם, היא דרך שיחה עם דוברי השפה ברמת שפת אם. בעזרת שיחות שוטפות תוכלו גם לקבל חוות דעת לגבי רמתכם הנוכחית שלכם מדובר "יליד" של השפה וגם לשפר אותה בעזרת שימוש תדיר בשיחה. העזרו בשיחה על מנת לקבל פידבק על טעויות ועל רמת אוצר המילים שלכם ונסו להעביר את המסר שלכם בשיחה. גם בשיטה זאת תוכלו לשפר את היכולת לחשוב באנגלית מבלי לתרגם לעברית לפני.

קורס בוול סטריט יסייע לכם גם לשוחח באנגלית עם תלמידים מרחבי כל העולם. הלמידה מתרחשת אונליין באמצעות הכיתה הדיגיטלית, המבוססת על מערכת בינלאומית שפותחה במיוחד לקורס האנגלית של וולסטריט. במסגרת כל מסלול הלימודים, אנו מקפידים להשתמש אך ורק באנגלית במהלך השיעורים ומפגשי העשרה. בדרך זו תוכלו לראות שיפור משמעותי ביכולות השיחה שלכם בזמן קצר.

4. מילים באנגלית:

כל הדרכים שצוינו עד כה ניסו לסייע לשיפור רמת האנגלית ולשאלה איך לומדים מבלי להקדיש זמן רב מדי ללימוד עצמו, אך כאשר אנחנו מעוניינים לשפר את אוצר המילים שלנו חשוב לעשות זאת בעזרת שיטות לימודיות – שינון מילים.

כפי שלמדתם לפסיכומטרי לדוגמא או למבחן אמי"ר, הקדישו ללימוד מילים באנגלית כמה דקות ביום, וקראו מילים שעד כה לא הכרתם. שננו את המילים הללו ונסו לשלב אותם במשפטים הגיונים ומתאימים לוגית למבנה המשפט, אך אל תעמיסו על עצמכם מבחינת כמות המילים – לא יותר מ7-10 מילים בכל פעם, המוח האנושי מתקשה לקלוט יותר מילים חדשות.

כל הדרכים הללו יכולות בהחלט לסייע לכם לשיפור הרמה שלכם, אך כמו בכל מקצוע אחר – אין תחליף ללימוד מקצועי. מורה מקצועי יוכל להראות לכם את הדרך שמתאימה לכם ללימוד אנגלית בצורה נכונה.

השיטות שצוינו פה בהחלט יכולות לסייע לכם, אך אין אפשרות טובה יותר ממורה מנוסה, שיידע כיצד לחלק את הזמן שלכם בצורה נכונה וכמה זמן להקדיש לכל חלק באנגלית שלכם. הקורס יוכל לתת לכם מענה לבעיות שתתקלו בניגוד לכל השיטות האחרות, וייתן לכם את התמיכה שאתם צריכים על מנת לשפר את רמתם בשפה.

בית הספר של וול סטריט, עובד שנים רבות על פיתוח תוכנית מסודרת ונכונה שתתאים לתלמידים, ומחזיק אנשים שמומחים בתחומם בתור צוות מחקר ופיתוח להדרכה, ומייעל בהתאם לכלים את התוכניות השונות לשיפור מיומניות השפה, וכמובן שרק במכון לימוד כזה תוכלו לקבל את החומרים המקצועיים המתאימים.

 

נושאים נוספים שיעניינו אותך :