ללמוד אנגלית תוך כדי עבודה בחו"ל

06 באוק׳ 2022

עבודה בארה"ב היא הזדמנות לא רק להרוויח סכומי כסף נכבדים, להכיר אנשים מרחבי כל העולם ולטייל בארץ האפשרויות העשירות – אלא גם ללמוד אנגלית תוך כדי עבודה ובילוי. אמנם רצוי להגיע ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, מיאמי, אורלנדו, ניו יורק או לאס וגאס עם אנגלית סבירה ומעלה – ומי שבילה את ימי התיכון במקומות אטרקטיביים יותר יכול כמובן להשלים את החסר במהירות ובאפקטיביות בבית ספר לאנגלית – אבל גם אם תגיעו עם אנגלית רצוצה ומגומגמת, תגלו שאין כמו ללמוד אנגלית תוך כדי עבודה בחו"ל.

כמובן שבמסגרת כל עבודה בחו"ל ניתן ללמוד אנגלית, שכן לא רק בארה"ב אלא גם במדינות רבות אחרות שפה זו רווחת מאוד (על פי ההערכות לפחות מיליארד איש ברחבי העולם מדברים אנגלית, ויש האומדים את מספרם של דוברי האנגלית ברמה זו או אחרת בכ-1.8 מיליארד!). יחד עם זאת, בארצות הברית הלימוד הוא האפקטיבי ביותר שכן זוהי השפה העיקרית המדוברת במדינה (גם בקרב המהגרים הרבים). אנגלית היא שפה עשירה מאוד, כרבע מיליון מילים (לעומת שבעים אלף פחות או יותר בעברית, למשל), ובמסגרת עבודה בארה"ב מן הסתם אוצר המילים שלכם בשפה יצמח פלאים.

 

מילים, מילים, מילים – כלי העבודה העיקרי בעבודה בחו"ל

ישראלים שנהנים מעבודה בחו"ל מועסקים בקשת רחבה של מקצועות ותעסוקות: מומחים בתחום החקלאות, יזמים בתחום הנדל"ן, שיפוצים, הובלות, אבטחה (הניסיון הקרבי של יוצאי צה"ל הוא נכס שלא יסולא בפז בשוק העבודה בחו"ל), מורים לעברית, או-פרים – אבל רוב הישראלים שיוצאים לחפש פרנסה מחוץ לגבולות הארץ עושים זאת במכירת מוצרים שונים בעגלות המוצבות בקניונים.

הפוטנציאל של עבודה בארה"ב בתחום זה הוא אדיר: האמריקאים הם הצרכנים הנלהבים ביותר בעולם, והם בעצם אלה שייצאו את תרבות הצריכה והשפע (כולל מוצרים רבים שאין בהם באמת צורך...) אל כל העולם. הקניונים בארה"ב הם מכרה זהב עבור המוכרים, והזדמנות נהדרת בפרט עבור הישראלים העובדים שם.

אבל על-מנת לממש את הפוטנציאל הגבוה צריך לדעת אנגלית, שהרי השפע הרב בקניונים יוצר גם תחרות עזה בין המוכרים. כדי לסיים את יום העבודה עם שורה ארוכה של מכירות מתגמלות על המוכר להיות מסוגל לבצע אינטראקציות משכנעות במיוחד, ולדעת לפנות אל כל קונה פוטנציאלי בשפה שלו, ללחוץ על הנקודות הרגישות שלו ולרכך אותו במילים, מילים ועוד מילים שבסופו של דבר ימיסו כל התנגדות – וכך, מתוך הצורך לדעת אנגלית ברמה גבוהה, לומדים הישראלים שעובדים בארה"ב את השפה תוך זמן קצר וביעילות רבה.

ללמוד אנגלית גם במהלך בילויים וטיולים

עבודה בארה"ב, כמו כל עבודה בחו"ל, היא גם נקודת מוצא לטיולים באתרי תיירות נחשקים (וגם כאלה פחות מוכרים אך לא פחות יפים) ולבילויים מגוונים ומלהיבים עם האוכלוסייה המקומית.

באופן טבעי, גם שעות הפנאי המלבבות האלה – ובמסגרת עבודה בחו"ל אמנם ימי העבודה ארוכים, אבל יש זמן גם לבילויים – מעמיקות את לימוד האנגלית. המגע היומיומי עם תושבי ארה"ב (כדי לקבל שירותים נחוצים, שיחות על דא ועל הא בבר וכו') מתנהל כמובן בשפה האנגלית, אוצר המילים הולך ותופח וכך הטבעיות שבה השפה מתגלגלת על הלשון, וכל מי שחוזר מארה"ב מגלה כי העבודה בה העשירה לא רק את חשבון הבנק שלו ואת הנפש, אלא גם את השליטה בשפה שהופכת ליותר ויותר אוניברסאלית.