יוצאים לרילוקיישן במדינה דוברת אנגלית?

27 בנוב׳ 2021

יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות מוצאים את עצמם עוברים ממדינה למדינה עם המשפחה לצרכי עבודה, טיול משפחתי ארוך של כמה שנים או שיפור תנאי המחיה של המשפחה. המושג "רילוקיישן" (Relocation) נהיה מושג שגור בפני אנשים, בעיקר כאלה שעובדים בחברות בינלאומיות עם סניפים במדינות אחרות בעולם ואפשרות שיום אחד יצטרכו לנסוע לעבוד שם. לעובד ללא משפחה יהיה קל יותר להתאקלם במדינה חדשה דוברת אנגלית אך עדיין יש כמה דברים שצריך לבדוק ולברר ולדעת לפני שמבצעים את הרילוקיישן בפועל. כשמדובר במשפחה עם ילדים נוספים דברים חשובים שיש לבדוק.

דברים בסיסיים שצריך לבדוק ולדעת לפני רילוקיישן למדינה דוברת אנגלית:

  1. לבדוק איזו אנגלית מדברים בה. מדינה דוברת אנגלית יכולה להיות מדינה שדוברת אנגלית אמריקאית, כמו שנהוג לדבר בארצות הברית וברוב מדינות העולם, או מדינה שדוברת אנגלית בריטית שנהוג לדבר באנגליה, אוסטרליה, קנדה ומדינות נוספות שהיו תחת השלטון הבריטי בעבר. כדאי לברר איזו אנגלית מדברים באותה מדינה בכדי ללמוד את חוקי הדקדוק ואת הסלנג בהתאם.
  2. לקחת קורס באנגלית לפי הרמה - חשוב להגיע מוכנים למדינה החדשה ולא להתחיל ללמוד אנגלית מאפס במקום. לכן ההמלצה היא לקחת קורס באנגלית בהתאם לרמה שלכם כולל שימת דגש בקורס על העובדה שאתם עושים רילוקיישן והמיקום אליו אתם מתעדים לעבור בכדי להכיר את המילים הרלוונטיות.
  3. לנסוע לבקר או לעשות סימולציות - הדרך הטובה ביותר ללמוד את השפה בצורה שוטפת היא לדבר אותה כמה שיותר עם מקומיים. אם יש לכם אפשרות לנסוע לבקר במדינה אליה אתם מתכננים לעבור זו תהיה חוויה מלמדת ביותר. במידה ולא, תוכלו לעשות סימולציות אונליין וגם עם חברים ועם מורים בקורסים שונים בכדי לדמות שיחה עם אדם מקומי במדינה החדשה.
  4. לקרוא ולראות סרטים באנגלית - ככל שתראו יותר סרטים, סרטונים, תקשיבו לשירים ותקראו ספרים כך תתרגלו את האנגלית שלכם וכך גם תגדילו את אוצר המילים שלכם באנגלית.
  5. קראו על המדינה אליה אתם עוברים, ברשת - כנסו לאינטרנט וקראו - באנגלית כמובן - על המדינה אליה אתם עוברים. כך תכירו אותה באנגלית , תלמדו מילים חשובות ותוכלו לתרגל ביחד או לבד את האנגלית עם דגש על המיקום.

עוד כמה דברים חשובים במידה ואתם עוברים עם המשפחה:

  1. במידה ויש ילדים קטנים כדאי לבדוק את הרמה שלהם ולהכניס אותם לחוגים מותאמים כבר ברגע שאתם יודעים שאתם מתכוננים לעבור. כך הילדים יוכלו להיות בסביבה דוברת אנגלית, לקרוא לשמוע להבין וללמוד את האנגלית לילדים בהתאם לרמה שלהם ולצבור ביטחון בשפה האנגלית.
  2. תרגלו עם הילדים בבית - לא מספיק חוג פעם או פעמיים בשבוע, תרגלו עם הילדים בבית כמה שיותר בכדי שיכירו את המילים ושימו לב במה הם מתקשים בכדי לסייע להם. במידת הצורך קחו קורס אנגלית אונליין.
  3. בררו מראש על מסגרות הלימוד בעיר החדשה - כך תוכלו לדעת אם יש בית ספר בינלאומי, אם יש עוד ילדים מישראל שם שילמדו עם הילדים שלכם ויוכלו לעזור להם בהתחלה להשתלב ביתר קלות.
  4. אל תחכו לרגע המעבר בכדי להכיר לילדים את המקום החדש - הראו להם תמונות, סרטונים, קראו להם על המקום החדש, בחרו ביחד לאן לטייל ואיפה לסייר. אם אפשרי קחו אותם לטיול במקום לפני המעבר ואם לא, השתדלו שיהיו מספיק ימים במקום החדש לפני תחילת הלימודים בכדי להרגיל אותם.
  5. חפשו מורה פרטית שדוברת עברית ואנגלית במקום החדש שתוכל לסייע לילדים שלכם להבין בהתחלה מה קורה, לתרגם להם ולסייע להם ללמוד אנגלית ולהתקדם.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: