לימוד אנגלית לילדים ולנוער

07 ביוני 2023

העולם התקדם ומתקדם בצעדי ענק. זה כבר לא עניין של עשור אחר - מי שנולד שנה אחרי כבר לא בעניינים. הילדים היום שולטים בכל כך הרבה מכשירים, גאדג'טים, משחקי מחשב ואפליקציות - וכל אלה, אם לא רובן, מתנהלות בשפה האנגלית. אם בעבר לימודי אנגלית לילדים היו סוג של הכרח, מקצוע לא אהוב במיוחד בבית הספר, הרי היום הילדים עצמם יודעים שהם חייבם אנגלית כבר עכשיו ולא רק בעתיד, ולומדים אנגלית בכל דרך אפשרית, גם מחוץ לבית הספר.

אנגלית לילדים - לא רק בבית הספר:

לימודי אנגלית לילדים מתחילים בבית הספר היסודי ויש כבר היום גנים וצהרונים שמלמדים אנגלית ומציעים פעילויות לאחר שעות הלימודים כולל חוגים וטיולים וקייטנות והכל בשפה האנגלית. הורים יודעים היום שהילדים שלהם יצטרכו את השפה האנגלית בעתיד הקרוב ולכן מסייעים להם ללמוד כמה שניתן מגיל צעיר ככל שאפשר. ברגע שילדים מתחילים ללמוד אנגלית בגיל צעיר הם סופגים את השפה ומעשירים את אוצר המילים שלהם באנגלית בשלב מוקדם יחסית.

מעבר ללימודים בבית הספר ולפעילויות המוסדרות שמוצעות בשפה האנגלית - ילדים יכולים ללמוד אנגלית בעצמם ברחבי הרשת. היום כל האפליקציות וכל המשחקים וגם המדיה החברתית ברובה הם באנגלית מה שמאפשר לילדים ללמוד אנגלית ללא עזרתו של מבוגר ואף ללמד את המבוגרים דבר או שניים.

איך ללמד אנגלית לילדים בצורה מהנה וגם מלמדת:

  1. משחקי רשת ואפליקציות למיניהן - אם תאזרו בסבלנות תוכלו גם להפוך את הלמידה שלהם לזמן איכות משותף. בקשו מהם שילמדו אתכם על המשחק שאותו הם משחקים, שיראו לכם איך הם מפעילים את המדיה החברתית או שיורידו אפליקציה ויסבירו לכם איך פועלים בה. בצורה הזו גם תבלו ביחד, גם תלמדו אנגלית ואם תיתקלו במילה חדשה תוכלו לרשום אותה ולברר מה הפירוש שלה ובכך להגדיל את אוצר המילים תוך כדי.
     
  2. צפייה בסרטים ובסדרות - בהתאם לגיל של הילד בחרו סרט או סדרה באנגלית עם תרגום, וכך הילדים יוכלו ללמוד מילים חדשות ולהבין את המשמעות של המילים בתוך משפט. תוכלו לעצור את הסרט, לעבור על התרגום וללמוד מילים חדשות תוך כדי ואפילו משפטים שלמים.
     
  3. הקשבה לשירים - גם זו יכולה להיות פעילות משותפת נהדרת ומלמדת. בקשו מהילדים לבחור את השירים של האמנים שהם אוהבים להקשיב להם וכך תוכלו ללמוד את המילים, להבין מה הם שרים ואפילו לנתח ביחד את השיר בזמן שאתם מקשיבים לו. בצורה הזו גם לומדים איך לבטא בצורה נכונה את המילים.
     
  4. משחקי קופסא ומשחקי קלפים - כמעט כל המשחקים שיש בעברית קיימים בגרסה באנגלית. אחת הדרכים הכיפית ביותר ללמוד וללמד אנגלית לילדים היא דרך משחק. בחרו משחק שהילדים מכירים ואוהבים ורכשו אותו בגרסה באנגלית. כך ההכרות עם המשחק לא תאלץ אותם ללמוד חוקים חדשים בשפה אחרת אלא לשחק במשחק שהם מכירים רק באנגלית.
     
  5. יום אנגלית - הדרך הטובה ביותר ללמוד את השפה האנגלית או כל שפה אחרת היא להיות בסביבה דוברת אנגלית. החליטו על יום שכולו מתנהל באנגלית או חלק מהיום והתנהלו בו באנגלית. ככה הילדים יצטרכו לדבר, וגם אולי לקרוא ולכתוב וכל זה באנגלית.

חשוב לזכור שללמוד שפה חדשה זה לא תמיד קל אבל זה קל יותר כאשר זה מתבצע בצורה מהנה. ילדים סופגים מידע מהר יותר ומיישמים את הידע הזה במהירות וביעילות. החוכמה היא לא לגרום להם להרגיש שהם לומדים אנגלית לילדים אלא בעצם רוכשים ידע תוך כדי הנאה.

אם אתם לא יודעים כיצד ללמד אותם בבית או מרגישים שאתם לא מצליחים להתקדם איתם יש היום צהרונים שמתנהלים באנגלית בלבד, חוגים אחר הצהריים, קייטנות וסיורים שמאפשרים לילדים להגיע עם חברים שלהם לפעילות חברתית שמתנהלת באנגלית עם מורים מוסמכים שיודעים להעביר את הידע והמידע - בצורה מלמדת ומהנה.

ככל שהילדים גדולים יותר ובוגרים יותר תוכלו להסביר להם את החשיבות שבלמידת השפה האנגלית, להעלות את רמת הקושי של הספרים, המשחקים, הסרטים והשירים ולסייע להם ללמוד את השפה האנגלית. כאשר הם יסיימו את הבגרות בהצלחה ולאחר הצבא יחפשו עבודה ויהיה להם קל יותר באנגלית מאשר לחברים שלהם- הם יודו לכם!

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל