3 שיטות להגדיל אוצר מילים באנגלית

14 באוק׳ 2022

בכל שפה שתלמדו חשוב להעשיר את אוצר המילים שלכם (גם בעברית אגב למרות שהיא שפת האם שלכם). יש כאלה שלומדים במהירות מילים חדשות ויש כאלה שצריכים כל מיני שיטות בכדי להגדיל את אוצר המילים. לומדים אנגלית? כך תעשירו ותגדילו את מספר המילים שאתם מכירים ותיצרו אוצר מילים באנגלית גדול ומרשים!

שלושה דרכים ללמוד אוצר מילים באנגלית:

1. מילים מאותה הקבוצה:

קשה מאוד לזכור רשימה ארוכה של מילים בעיקר אם אין ביניהן קשר כלשהו. לכן בשביל להגדיל אוצר מילים באנגלית בצורה יעילה, כדאי ללמוד קבוצות של מילים- כלומר מילים לפי קבוצות שיוך. קחו לדוגמא חדרים בבית, אם תלמדו מספר מילים שקשורות לחדר מסוים כמו חדר המטבח או חדר השינה או חדר השירותים יהיה לכם יותר קל לזכור אותן בקבוצה מאשר כל אחת לחוד ולשייך אותן. כך תוכלו ללמוד מילים לפי רלוונטיות, נושאים וקבוצות.

2. לא לתרגם אותה לשפת האם שלכם:

בדיוק מה שקראתם- לא לתרגם את המילה החשה לשפת האם שלכם. הכי קל זה להיתקל במילה חדשה שאתם לא מכירים בתוך משפט שמוכן לכם חוץ מהמילה ולתרגם אותה לשפת האם שלכם בכדי לדעת את הפירוש שלה. אבל ברגע שתרגמתם את המילה סביר להניח שתשכחו את הפירוש שלה לאחר מכן או איך מבטאים אותה ולמה היא משמשת. אז מה עושים? קוראים את המשפט כמה פעמים ומנסים להבין את הקונטקסט של המילה בהקשר של המילים האחרות ומשפט לפני או משפט אחרי. אפשרות נוספת היא לבדוק את הפירוש של המילה באנגלית וכך ללמוד את המשמעות שלה.

3. לקרוא!

הדרך הטובה וגם המהנה ביותר ללמוד מילים חדשות באנגלית או בכל שפה ולהגדיל את אוצר המילים שלכם ואת הביטויים שאתם מכירים היא לקרוא. ברגע שתקראו כמה שיותר דברים תכירו כמה שיותר מילים. תזהו בשלטים ובכותרות בתקשורת מילים שחוזרות על עצמן, תבינו את המשמעות ותשלבו את המילה בדיבור שלכם. לפי רמת הקריאה שלכם תוכלו להתחיל בספרי נוער (אפילו ספרות מתורגמת שאתם מכירים) ולהמשיך לספרי מבוגרים או להסתפק בכתבות ומאמרים מאתרים שונים בנושאים שמעניינים אתכם.

ספרים מומלצים על פי רמת קריאה באנגלית - לחצו כאן 

דגשים חשובים בלימוד אוצר מילים באנגלית:

הדגש החשוב ביותר בלימוד אוצר מילים באנגלית הוא לתרגל! לתרגל! לתרגל! זו לא חוכמה ללמוד מילה חדשה אם אתם לא משתמשים בה כי מהר מאוד תשכחו אותה. ברגע שלמדתם מילה חדשה והכרתם את המשמעות שלה, השתמשו בה וכמה שיותר. שלבו אותה בשיחה ובכתיבה, השתמשו בה במשך יום שלם לפחות עד שהיא תשתלב באופן טבעי ושגרתי בשיחה שלכם ותהיה עוד מילה שהתווספה לאוצר המילים שלכם שרק הולך וגדל.

דגש נוסף וחשוב בלימוד אנגלית הוא הידיעה שיש באנגלית הרבה מילים. הרבה מאוד מילים. עם זאת, ביום יום משתמשים במעט מילים אפילו מעט מאוד יחסית לכמות המילים הקיימת בשפה האנגלית. לכן אין צורך להתחיל ללמוד את כל המילים האפשריות ולהגדיל את אוצר המילים באנגלית ללא הבחנה, אלא לבחור ולברור את המילים שאתם באמת צריכים להכיר וללמוד. אם לדוגמא אתם עוסקים בתחום האופנה השקיעו את הזמן ואת המאמץ שלכם בלמידת אוצר מילים באנגלית בתחום האופנה וותרו על מילים גבוהות או מסובכות בתחום הכלכלה והפיננסיים לדוגמא. וכך הלאה- בחרו את המילים הרלוונטיות לשיחה יום יומית ובשלבים הראשונים של הכרת השפה מספיק שתכירו מילה אחת ולא תכירו את המילים הנרדפות שלה שאותן תוכלו ללמוד בהמשך. 

אולי יעניין אותך לקרוא: