לימודי אנגלית עסקית מדוברת

14 בנוב׳ 2023

רוב תושבי העולם וביניהם אנחנו כתושבי מדינת ישראל מדברים אנגלית מדוברת. אנחנו משתמשים בשפה האנגלית לצרכים יום יומיים של צפייה בסרטים, הקשבה למוזיקה, משחקים ברשת ושימושים שונים באפליקציות. אנחנו בטוחים שאנחנו מכירים את השפה האנגלית היטב מכיוון שאנחנו מדברים בה לא מעט אבל כאשר זה מגיע לצורך של אנגלית עסקית מדוברת אנחנו מגלים שזו שפה קצת שונה וצריך ללמוד לא מעט מושגים חדשים.

מה ההבדל בין אנגלית מדוברת יום יומית לבין אנגלית עסקית מדוברת?

יכול מאוד להיות שיש לכם את הידע הבסיסי בשפה האנגלית ואוצר מילים גדול במיוחד ואתם עושים שימוש רב ביום יום שלכם בשפה האנגלית אבל אנגלית עסקית מדוברת זה דבר אחר לגמרי. המושגים והמונחים שמשתמשים במשרד גם בעברית וגם באנגלית ובעצם בכל שפה- הם לא המונחים והמושגים שאנחנו משתמשים בדיבור היומי בינינו לבין חברים ומכרים. אנחנו הישראלים רגילים לדיבור מאוד פתוח וזורם והתנהלות חברותית ולא תמיד קל לנו לעשות את המעבר לשפה אנגלית עסקית רשמית. לאמריקאים עם זאת, יש תרבות עסקית רשמית מאוד מוכרת וגם לאנגלים ולכן כאשר הם מדברים אנגלית בעבודה זו שפה אחרת וגבוהה יותר ואף מתוחכמת יותר משפת היום יום שלהם

יכול מאוד להיות שאתם אלופים במדיה החברתית ושיש לכם חברים וקשרים בארצות דוברות אנגלית ברחבי העולם ואתם מתנהלים באנגלית ממש כפי שאתם מתנהלים בעברית- אבל ברגע שאתם במשרד וצריכים להציג בפני משקיע מחוץ לארץ או לדבר אנגלית בעבודה עם לקוחות פוטנציאליים דוברי אנגלית- אתם חייבים אנגלית עסקית מדוברת ברמה גבוהה.

חשוב מאוד ללמוד אנגלית עסקית מדוברת:

העולם העסקי הוא עולם של ממש. צריך להבין את המושגים, להכיר את המונחים ולדעת איך לבטא אותם בצורה הנכונה וגם להשתמש בהם בנקודות הנכונות בשיחה ובמהלך הפגישה. מעבר לשפה האנגלית עצמה באנגלית עסקית מדוברת לומדים איך להתנהל מול אנשים בפגישות עסקיות: מהו סמולטוק מקובל, איך ניגשים ללקוח בפגישה, מה מותר לומר ומה לא נחשב פוליטיקלי קורקט להעיר. העולם העסקי האמריקאי ששולט ברוב מדינות העולם הוא עולם עסקי אחר לגמרי ממה שאנחנו מכירים וישנם דברים שעוברים פה אצלנו שלא יעברו היטב בפגישה עסקית באנגלית. לכן ישנה חשיבות גדולה במיוחד ללמוד אנגלית עסקית מדוברת על כל היבטיה – איך להתנהל בפגישה שכזו מהכניסה לחדר דרך לחיצת היד ועד הישיבה בשולחן, מה נחשב למקובל ומה פחות וכמובן ללמוד את המושגים העסקיים ולהשתמש בהם בצורה נכונה.

ברגע שהחלטתם ללמוד אנגלית עסקית מדוברת כדאי שתבינו שזה ממש כמו ללמוד אנגלית מההתחלה, אבל יש לכם התחלה מוצלחת כי אתם מכירים את השפה באופן כללי. לא מספיק שתלמדו רק את המושגים העסקיים הרלוונטיים או את המונחים המקצועיים לפני כל פגישה – אתם חייבים להבין את הליבה של העסק באנגלית ממש כמו שאתם מכירים אותו בעברית. לימודי אנגלית עסקית מדוברת לא מסתכמים רק בקריאת החומר ותרגול שלו, יש צורך לתרגל מצגות ופרזנטציות, להשתתף בפגישות עסקיות כצופים וללמוד ממי שמשתתף פעיל בפגישה ולרשום הערות תוך כדי.

חשוב לדעת מי הלקוחות שלכם מראש שכן לאמריקאים ולאנגלים יש הרגלים שונים וגם מונחים שונים ועליכם להתאים את עצמכם ואת הלימודים שלכם לאותה אנגלית עסקית מדוברת. קראו עיתונים ואתרים עסקיים שיש בהם מידע וחומר רלוונטי לתחום העיסוק שלכם והקשיבו לפודקאסטים או הקראה בקול של מידע רלוונטי וחשוב בתחום.

אנגלית עסקית מדוברת אפשר ללמוד גם בקורסים און ליין:

עוד המלצה חשובה היא לקחת קורס פרונטלי או קורס אונליין ללימוד אנגלית עסקית מדוברת עם מורה שידריך אתכם לאורך כל התהליך, יבדוק את ההתקדמות שלכם, ייתן לכם דגשים רלוונטיים ויעשה אתכם סימולציות בהתאם. כך תוכלו להתקדם באנגלית העסקית המדוברת שלכם ללא חשש שתשכחו את המילים המתאימות במהלך הפרזנטציה מכיוון שהתאמנתם הרבה מראש, וללא פחד שתבטאו לא נכון את המילים ואת המושגים המקצועיים שכן יש לכם מורה שעבר אתכם על החומר.

מורה דובר אנגלית שמכיר את ההתנהלות העסקית ידע להכווין אתכם וללמד אתכם איך להתנהל במהלך פגישה עסקית, איך לבטא את המילים נכון וייתן לכם פידבק לגבי הדיבור שלכם וההתנהלות העסקית שלכם באופן כללי.