לימוד אנגלית למבוגרים - לימוד שפה בגיל הזהב

04 באוג׳ 2022

לימוד שפה ובריאות מנטלית לגיל הזהב

לימודים למבוגרים בהנאה

היום, בזכות מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות, אנחנו יודעים שלימוד אנגלית עוזר לפיתוח המוח, חידוד החשיבה ושמירה על הוכשר המנטלי שלנו. זה נכון לכל אדם בכל גיל, כאשר אנחנו לומדים שפה אנחנו מאתגרים את המוח שלנו ומאמצים אותו בצורה חיובית.

האתגר שאנחנו נותנים למוח שלנו בלימודי אנגלית או כל שפה אחרת, מעודד יצירה של קשרים חדשים בין נוירונים וחיזוק הקשרים הקיימים במוח שלנו. בין אם מדובר בילדים, בני נוער, מבוגרים או בני גיל הזהב, כולם מרוויחים יתרונות בריאותיים מלימוד שפה בכל גיל.

לימוד אנגלית בגיל השלי

שי ובריאות?

כיום בני הגיל השלישי נהפכו לפעילים מתמיד, הם ממלאים את זמנם הפנוי בסדנאות, הרצאות, טיוליום מכל הסוגים. המחקרים מצאו שבני גיל הזהב שמקדישים חלק מזמן זה לפעילות של למידת שפה, למעשה משפרים את היכולות הקוגנטיביות שלהם ומונעים מחלות קוגנטיביות-דמנטיות כגון אלצהיימר או דמנציה. במובן הזה, אימון המוח באמצעות למידת שפה ותירגולה משמש כאימון מנטלי.

כמו שפעילות אירובית בחדר הכושר טובה לגוף, לימוד ותרגול השפה זו פעילות אירובית למוח, דבר חיוני במיוחד עבור בני גיל הזהב. לאורך השנים הגוף שלנו מאבד חלק מיכולותיו לתקן נזקים ותהליכים מסוימים בגוף נעשים בצורה פחות טובה וחלקה מבעבר.

מחקרים עדכניים מראים ששמירה על חדות מנטלית יכולה לעזור רבות במניעה, האטה או אפילו עצירה של התדרדות המוח. בעבר היה נהוג לראות במוח כאיבר שלא משתנה אחרי גיל מסוים, ושאין מה לעשות כנגד התדרדרות מנטלית, אבל מחקרים חדשים הראו שהדבר אינו נכון ולמעשה המוח הוא שריר שאם נקפיד לחזקו ולתחזקו נהנה מיתרונות בריאותיים רבים.

משמירה על חדות מנטלית, מניעת מחלות דמנטיות ועד שיפור רמת האושר הכללית, לימודי שפה טומנים בחובם יתרונות רבים לבני גיל הזהב ויכולים לשפר את הבריאות המנטלית והפיזית.

יתרונות לימוד האנגלית בגיל הזהב

ללימוד ותרגול אנגלית עבור בני הגיל השלישי בוול סטריט יתרונות רבים , בינהם:

- סיפוק אישי. - חשיפה לתחומי ידע ועולמות תוכן חדשים. - מניעת מחלות דמנטיות. - שיפור הבריאות. - למידת תכנים עדכניים ורלנווטים שניתן ליישם בחיי היומיום (כמו גלישה באינטרנט). - מציאת שפה משותפת עם הנכדים והנכדות.

בחזרה לרשימת המאמרים >>