ידיעת אנגלית לתואר ראשון

28 בדצמ׳ 2022

אנגלית היא שפה בינלאומית והיא השפה המדוברת ביותר בעולם. למעלה ממיליארד בני אדם דוברים את השפה במדינות שונות ובאיזורים שונים על פני הגלובוס. עבור כמעט 400 מיליון בני אדם, היא שפת אם. אין ספק כי השפה האנגלית רכשה לה מעמד של כבוד, הן כשפה רשמית או כשפה שנייה. למעשה, כמעט בכל מקום לומדים אנגלית במסגרת בית הספר היסודי, חטיבת הביניים התיכון ואף במהלך לימודים אקדמיים. קיימים מספר דיאלקטים שונים של השפה המבדילים אותה בהגייה, בכתיב ובאוצר המילים באנגלית. ניתן להבחין בהבדלים העיקריים של הדיאלקט באנגלית המדוברת במדינות – ארצות הברית, אנגליה, קנדה ובאוסטרליה. ועדיין, למרות השוני בדיאלקטים השונים אין בעיה המונעת ממיליונים של בני אדם לתקשר דרכה על ידי דיבור, כתיבה וקריאה של השפה.

לימודי אנגלית כתנאי חובה באקדמיה

כיום בכל מוסד אקדמאי בארץ וכמעט בכל מוסד אקדמאי בעולם, מחויבים סטודנטים לדעת את השפה האנגלית ברמה גבוהה ביותר שתאפשר להם לקרוא ולכתוב מקורות מידע, מאמרים, עבודות, סמינריונים, מבחנים ופרויקטים שונים בשפה האנגלית. בישראל, כל סטודנט חייב להגיע לרמת אנגלית הנקראת "פטור", בכדי להיות זכאי לתואר ראשון, שני או שלישי. רמות האנגלית משתנות בהתאם לכל תואר. גם אם עברתם את כל הנדרש בכדי להגיע לפטור בתואר הראשון, ישנם מוסדות הדורשים לעבור מבחן אנגלית כתנאי כניסה למוסד האקדמאי וכקבלה ללימודי התואר השני. בנוסף לרמת הפטור הנדרשת ממכם כאשר תלמדו לתואר ראשון, רבים מהישראלים בוחרים לנסוע ללמוד בחו"ל, למשל לימודי רפואה בחו"ל שבשנים האחרונות תפסו תאוצה, ועל מנת ללמוד באנגלית באופן שוטף יש להגיע לרמת אנגלית גבוהה במיוחד, ברמת שפת אם.

פטור מאנגלית לתואר ראשון

כיום רוב הצעירים בישראל שמעוניינים להתחיל ללמוד, עוברים את בחינת הפסיכומטרי שנעשית מטעם המרכז הארצי לבחינות וההערכה. הבחינה כוללת בתוכה חלק שלם המוקדש לידיעת השפה האנגלית. הציון שמקבלים בחלק זה קובע במידה רבה את מידת הלימודים שתידרש ממכם בכל הנוגע לשפה האנגלית מרגע שתיכנסו לאוניברסיטה. הציון מתחלק לרמות מידע בסיסי ועד רמת ידע ברמה גבוהה המעניק פטור מלימודי קורס אנגלית במהלך התואר. במידה ולא הגעתם לרמת הפטור או במידה ולא נבחנתם בבחינת הפסיכומטרי קיימות שתי אפשרויות נוספות והן: מבחן אמי"ר ומבחן אמיר"ם (מבחן ממוחשב). כל עוד לא הגעתם לרמת הפטור תידרשו לקחת במוסד האקדמאי, קורסי אנגלית, המדורגים לפי רמות הידע. רק לאחר מילוי חובת ההשתתפות בקורסים ובחינה בסופם, תוכלו לקבל את הפטור מלימודי האנגלית.

קורסי הכנה והעשרה של ידיעת השפה האנגלית

בוול סטריט מוצעים קורסי הכנה למבחני האנגלית וכן קורסי העשרה לחיזוק הידע, לשליטה טובה יותר באוצר המילים ולשיפור של השיח בשפה האנגלית. חשוב לציין כי ידיעת האנגלית חשובה עבורכם לא רק בכדי שתקבלו פטור ותוכלו להמשיך בלימודים. במהלך התואר תתקלו בצורך להשתמש בשפה האנגלית פעמים רבות. 

ידיעת האנגלית ברמה גבוהה תסייע לכם בהבנה טובה יותר של חומר הלימוד, ותקל עליכם בלימודי התואר כולו. אין דרך טובה יותר ללמוד אנגלית מלדבר את השפה ולהבין היטב את אוצר המילים. ככל שתתנסו יותר בדיבור ובשמיעה של השפה, בסיוע של מי שיכול לתקן אתכם במידה וטעיתם, כך תוכלו לשפר את השליטה באנגלית.

Wall Street מזמין אתכם לשוטט באתר, להכיר את מסלולי הלימוד השונים ולבחור את הטוב ביותר עבורכם - חייגו 2044* או צרו קשר באתר ואחד מנציגנו ישמח לכוון אתכם לפגישת ייעוץ חינם!

אולי יעניין אותך גם:  

פיתוח קריירה ובנייה עצמית בחו"ל >> 
איך להתכונן לראיון עבודה באנגלית >> 
שירים ללימוד אנגלית >> 
טיפים ללימוד אנגלית >> 

חזרה לרשימת המאמרים >>