כמה חשוב להגדיל ולשפר אוצר מילים באנגלית

07 ביולי 2021

אולי תתפלאו לשמוע שאנגלית היא לא השפה הכי מדוברת בעולם אבל היא בהחלט אחת השפות המדוברות והפופולאריות ביותר. בכל יבשת אליה תגיעו תוכלו להסתדר עם אנגלית הבסיסית כאשר יש לא מעט מדינות שהשפה האנגלית היא השפה הרשמית שלהן ושם תצטרכו אוצר מילים באנגלית קצת יותר נרחב משיחת רחוב של שלום, שלום.

לפני שמרחיקים לטיולים ברחבי העולם, רוב הסרטים והספרים היום הם באנגלית - אז למה שלא תהנו מהם?
זה מצריך מכם פשוט ללמוד אנגלית ולהרחיב את אוצר המילים שלכם, ואם אתם חוששים שזו תהיה משימה קשה אז אל תדאגו, אספנו לכם כמה דרכים שיעזרו לכם. 

9 דרכים להגדלת אוצר מילים באנגלית:

לראות סרטים באנגלית עם כתוביות 

ברגע שתראו סרטים באנגלית אפילו סרטי ילדים אבל לא מדובבים אלא עם כתוביות בעברית תוכלו לקשר מילים שאתם שומעים באנגלית לפירוש שלהן בעברית ובכך להגדיל משמעותית את אוצר המילים שלכם.

להקשיב לשירים באנגלית 

בפעם הראשונה הקשיבו לשיר ולמילים שלו, ונסו להבין על מה הם שרים וכתבו לכם את המילים באנגלית שלא הבנתם. לאחר מכן הורידו את מילות השיר בדקו אם שמעתם נכון, תרגמו את המילים שלא הבנתם ותבינו את משמעות השיר ועל הדרך תלמדו מילים חדשות.

לקרוא ספרי ילדים 

אחת הדרכים הטובה ביותר להרחיב אוצר מילים באנגלית ובכלל בכל שפה היא לקרוא ספרי ילדים. אלו כתובים בשפה פשוטה עם מילים באנגלית לילדים, הקלות להבנה ואפשר לסמן את המילים שלא מבינים ולתרגם אותן ובכל פעם לעלות ברמת הקושי של ספר הקריאה.

לשחק משחקים באנגלית 

גם פה עולם הילדים יכול לעזור לכם בצורה משמעותית וגם לתרום לזמן המשפחתי שלכם ולסייע לילדים שלכם ללמוד עוד מילים באנגלית. רכשו משחקים משפחתיים באנגלית ושחקו ביחד ותוך כדי גם לימדו ביחד.

עיתונים באנגלית

כפי שכבר הבנתם קריאה היא אחת הדרכים הטובה ביותר להעשרת אוצר מילים באנגלית. אל תוותרו לעצמכם - קראו מילים ומשפטים, סמנו את מה שלא מובן, תרגמו ואז קראו שוב אחרי שהבנתם את המשמעות המלאה של המשפט.

מילון כיס שימושי 

אם אתם לא טסים בקרוב זה לא אומר שאתם לא יכולים לתרגל את האנגלית שלכם עם מילון כיס שיוכל בקלות לספק לכם את המענה המיידי כשאתם מחפשים מילה מסוימת באנגלית, רק זכרו אותה לאחר מכן.

לדבר באנגלית 

דברו כמה שיותר עם חברים, עם משפחה, הצטרפו לקבוצה אחר הצהריים של דוברי אנגלית- שיחה עם אנשים שדוברים את השפה ויכולים לתקן אתכם ולהשלים לכם מידע תוכל לעזור לכם רבות.

האזינו באנגלית 

אם קל לכם ללמוד אנגלית מהאזנה אז הקשיבו להקראה של ספרים, לפודקאסטים ולהרצאות שונות באנגלית. כך תבחרו את רמת הקושי של מה שאתם רוצים להאזין לו ובהחלט תלמדו מילים חדשות.

פתקים בבית 

זו דרך שיכולה קצת לעצבן את הדיירים האחרים בבית אבל היא בהחלט עוזרת. אם תשימו פתק על חפצים ורהיטים שאומר את שם הפריט באנגלית וגם כתוב בעברית איך לבטא תוכלו להתרגל לפתקים, לזכור את השמות ולהוריד את הפתקים בהמשך.

לשנן 

החליטו על נושא מסוים שמעניין אתכם, הכינו רשימת מילים, מספר שיהיה לכם קל לזכור ושננו אותם. הכינו פתקיות, דרכים לזכור, בחנו את עצמכם או בקשו מאחרים לבחון אתכם וכך תוכלו בכל יום או כל כמה ימים להגדיל את אוצר מילים באנגלית באופן משמעותי. 

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:

כמה חשוב להגדיל ולשפר אוצר מילים באנגלית >>   
אוצר מילים באנגלית עסקית >> 
מילות קישור באנגלית >>  
חזרה לרשימת הטיפים >>