סרטים ללימוד אנגלית

Mar 03, 2023

ברוכים הבאים למועדון הצפייה של וולסטריט!

שששששש… נא לא להפריע. אנחנו צופים - סליחה, לומדים עכשיו :)
לימודי שפה יכולים להיות הרבה יותר קלים כשנהנים. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם המלצות לסרטים באנגלית לילדים, נוער ומבוגרים, שגם תורמים ללימוד השפה האנגלית!
שוברי קופות ואנגלית פשוטה? סרטי אינדי עם ביטויים נישתיים? קומדיות מלאות בסלנג? יש פה את הכל! 

שם הסרט: The Neighbors' Window
תקציר: סרט קצר זוכה אוסקר בקטגוריית הסרט הקצר הוא מעולה לתרגול השמיעה ואוצר המילים. הסרט איטי משהו, אבל מאפשר מעקב נוח וקולח אחר העלילה, תוך הקפדה על בהירות השפה. השליטה בכפתורי הניווט מאפשרת גם חזרה על משפטים או מילים שלא הובנו, אבל מה שחשוב יותר זה להבין את העלילה במאקרו ולא בהכרח לרדת לפרטים. 


שם הסרט: Jurassic Park (1993)
תקציר: נכון, כולם כבר ראו אותו (ואם לא ראיתם, תתביישו!). פארק היורה הוא סרט מושלם ללימוד מילים מדעיות מעט מסובכות בהקשר שהוא בהחלט משעשע ומעניין. סטיבן ספילברג מציג את אחת העבודות האיקוניות שלו בסרט מותאם לכל המשפחה, מלא באקשן, מתח ואפקטים ויזואלים שלא יביישו סרטי מדע בדיוני של השנים האחרונות. כל זאת כמובן מבלי להתפשר על עלילה מהנה שמשאירה את הצופה פעור פה עד לרגע האחרון.


שם הסרט: (Toy Story (1995
תקציר: סרטי אנימציה כמו צעצוע של סיפור הם דרך נהדרת לשפר את האנגלית שלך. לרוב סרטי אנימציה מסוג זה מכוונים לקהל צעיר מאוד, מה שאומר שאוצר המילים פשוט וקל להבנה. בנוסף לסיפור הפנתסטי שמכניס את הצופים לעולמם הסודי שכל ילד חולם עליו צעצוע של סיפור נכתב כך שגם מבוגרים יוכלו להנות ולצחוק ממנו. הסרט כולל הומור עדין למבוגרים שילדים עדיין לא מבינים!


שם הסרט: (Harry Potter (2001-2011
תקציר: אם אתם רוצים ללמוד אנגלית בדרך קסומה, אתם חייבים לראות את סרטי הארי פוטר!
הסרטים מגוללים את סיפורים של חבורת של בני נוער וחוויותיהם בבית הספר לקסמים הוגוורטס. לעולם הקוסמים של הארי פוטר יש היסטוריה ושפה משלו שהומצאו ונכתבו על ידי הסופרת ג'יי קיי. רולינג (תזהרו לא להתבלבל). רמת אנגלית – בסיסית.


שם הסרט: (The King’s Speech (2010
תקציר: אין דרך טובה יותר ללמוד אנגלית מאשר ישירות ממלך אנגליה בכבודו ובעצמו בתור המורה שלך.
כש"נאום המלך" יצא בשנת 2010 הוא הפך מיד לאחד הסרטים הגדולים של אותה שנה, בכיכובו של קולין פירת' כמלך ג'ורג' השישי שסבל מגמגום קשה שנמשך שנים רבות. זהו סרט נהדר לשיפור ההגייה הבריטית מאחר וכל הסרט מתמקד כיצד לדבר אנגלית בצורה רהוטה נכונה.


שם הסרט: Forrest Gump (1994)
תקציר: הסרט מגולל את כל חייו המרתקים של פורסט גאמפ. בגילומו של טום הנקס, פורסט הוא איש חביב אך עם בעיות קוגנטיביות קלות שמעוררות חמלה מצד אחד אך יכולות לעצבן אנשים מסויימים מצד שני. מבלי שהוא מבין זאת, פורסט לוקח חלק בכמה רגעים חשובים בהיסטוריה, כמו מלחמת וייטנאם, ומלמד את אלביס פרסלי כיצד לרקוד! מדובר בסרט מקסים ומצחיק. אחת הסיבות לכך שהוא סרט טוב ללימוד אנגלית היא מכיוון שפורסט גאמפ מדבר מאוד לאט, כלומר – קל להבין אותו.


שם הסרט: Pirates of the Caribbean (2003 - 2017)
תקציר: "שודדי הקאריביים" היא סדרת סרטים העוסקת ב … שודדי ים! כל סרט עוקב אחר הרפתקאותיו של ג'ק ספארו, קפטן הפנינה השחורה. מעולם לא היה סרט פירטים מהנה כל כך. אלו כנראה סרטים טובים יותר ללמידת אנגלית כשמגיעים לשלב הבנה בינונית או מתקדמת. חלק מהביטויים יכולים להיות קשים להבנה.


שם הסרט: (The Social Network (2010
תקציר: זהו סרט עטור פרסים שכתב אהרון סורקין. הוא מפורסם בזכות הדיאלוג הטבעי והשורות המצחיקות שלו, מה שהופך את הסרט הזה למהנה מאוד לצפייה. כמו כן, כמעט כולם מבינים ומכירים את פייסבוק ולכן קל מאוד להבין אותו. ניתן גם להרחיב את אוצר המילים באנגלית בכל מה שקשור למחשבים, טכנולוגיה ורשתות חברתיות. 


שם הסרט: (Titanic (1997
תקציר: טיטניק הוא אחד הסרטים המהוללים ביותר בתולדות העשייה הקולנועית. על סמך סיפור אמיתי, הסרט מספר סיפור אהבה בין בת למשפחה עשירה לבין אמן עני שמתגנב לספינה. בטיטאניק נמצא גם השיר המפורסם "My Heart Will Go On" מאת סלין דיון. קלאסיקה נהדרת מכל הזמנים, ויצירת מופת לכל הדעות. כמעט כל דובר אנגלית בעולם ראה את הסרט הזה – ומכיר את השיר הזה – סרט שמעביר שיעור תרבותי נהדר ברמת אנגלית גבוהה.


שם הסרט: The Hangover (2009)
תקציר: סרט זה עוקב אחר הרפתקאותיהם של ארבעה גברים הנוסעים ללאס וגאס כדי לחגוג לחברם מסיבת רווקים יומיים לפני החתונה. סרט זה הינו סרט קומדיה (ממש מצחיק) בו כל הדמויות משתמשות באנגלית יומיומית, מה שהופך את הסרט הזה לדרך מדהימה ללמוד סלנג אמריקאי מודרני שיעזור לך להשתלב בחיי היומיום במיוחד אם קיים תכנון לעבור לארצות הברית.


שם הסרט: The Hunger Games (2012)
תקציר: סרט אקשן עתידני-בדיוני שעוקב אחר סיפורה של קטניס, נערה בת 16, ממחוז 12. העוקב אחר האימונים האינטנסיביים שלה עקב בחירתה לשחק במשחק חיים או מוות. זהו סרט ויזואלי מאוד ומה שלא ניתן להבין מהדיאלוג אפשר להבין דרך הוויזואליה. בעוד זה הוא סרט פעולה מהיר, השפה יחסית קלה להבנה בניגוד לסרטים המשתמשים במונחים מורכבים. הדמויות לא מדברות מהר מדי ודי קל להבין מה קורה. עלילת הסרט מאוד מעניינת, מה שהופך אותו לטוב עוד יותר.