איך ללמוד טקסטים באנגלית עסקית?

20 במאי 2022

אנגלית עסקית הינה חובה כאשר מדובר בעובדים בכל הדרגות בארגון או חברה אשר עובדים מול לקוחות ספקים וחברות מקבילות בארצות אחרות בעולם. גם עובדים אשר מדברים, כותבים וקוראים באנגלית ברמה גבוהה לא בטוח שהם טובים מספיק באנגלית עסקית וזו חשובה להתנהלות העסקית שלהם. ישנן הרבה מאוד שיטות ללמוד אנגלית באופן כללי וללמוד אנגלית עסקית באופן ספציפי, כשאחת מהן היא ללמוד דרך טקסטים באנגלית עסקית.

ללמוד אנגלית דרך עסקית דרך שינון טקסטים באנגלית עסקית:

ברגע שאתם מוצאים שיטת לימוד המאפשרת לכם ללמוד אנגלית אמצו אותה ולמדו דרכה שכן היא השיטה שתקדם אתכם הלאה. ללמוד טקסטים באנגלית עסקית היא שיטה שהוכחה כאחת מהשיטות היעילות והמהירות ביותר ללמוד אנגלית עסקית ולכן הרבה מאוד מאמצים אותה על מנת ללמוד אנגלית עסקית.

כאשר אנו כותבים 'טקסטים באנגלית עסקית' אין אנו מתכוונים לשינון של טקסטים שכן שינון של טקסטים באנגלית או בכל שפה אחרת זו אמנם דרך נהדרת לזכור את המידע לטווח הקצר והמיידי אבל אם אתם מעוניינים ללמוד אנגלית ולהבין אותה ולהתמקצע באנגלית עסקית עליכם לא רק לשנן את הטקסטים אלה ממש ללמוד לקרוא אותם בצורה הנכונה, להבין אותם ולדעת לענות על שאלות הקשורות אליהם- ככה תדעו שאתם עושים שימוש נכון באותם טקסטים.

על ידי קריאה של טקסטים באנגלית ושימוש בהם על מנת לחדד את הבנת הנקרא ומענה על שאלות באנגלית גם תעשירו את אוצר המילים שלכם ותלמדו מילים רבות וגם תבינו את המשמעות של כל אחת מהמילים בהתאם למקום שלה במשפט כולל ההבנה הכוללת של המשפט כולו.

מתי מומלץ ללמוד אנגלית דרך קריאה של טקסטים באנגלית עסקית או באנגלית בכלל?

לכל שיטת לימוד ובכלל זה גם לשיטה הזו יש יתרונות ויש חסרונות, ולכן עליכם לדעת קודם כל אם השיטה הזו מתאימה לכם ואם אתם יכולים ללמוד אנגלית עסקית דרך טקסטים באנגלית - כמו לדוגמא כאן. טקסטים באנגלית עסקית או באנגלית בכלל יעילים במיוחד כאשר לומדים לקראת מבחן חשוב - מבחן בגרות או מבחן פסיכומטרי או כל מבחן אחר. הסיבה היא שמבחנים אלה הם ברובם או אפילו כל המבחן כולו באנגלית כתובה ולכן ההכרות עם הטקסטים מראש והכרת מבנה המשפט וכמה שיותר מילים באנגלית יסייעו לכם להצליח באותו המבחן.

ברגע שתבינו את מבנה המשפט, את ההקשר של המילה בתוך המשפט ואת ההקשר של המשפט בתוך הקטע עצמו, תוכלו להשליך זאת על קטעי קריאה נוספים ולהבין טקסטים שונים באנגלית ואת המשמעות שלהם גם ללא שקראתם את הטקסט הזה לפני כן.

תרגול והעשרה, באנגלית

טקסטים באנגלית טובים ויעילים גם כאשר אתם מעוניינים בעיקר לשפר את הפן של הקריאה והכתיבה שלכם ואת הבנת הנקרא. בעזרת שימוש של טקסטים אלה תוכלו להעשיר את אוצר המילים, להבין את משמעות המילים ואת ההקשר שלהן בתוך המשפט ולדעת כיצד להשתמש בהן במשפטים בעצמכם. תחדדו את הבנת הנקרא ואת יכולת הכתיבה שכן תבינו את ההטיה הנכונה של המילים על ידי קריאה מרובה שלהם. 

עם זאת, אם אתם רוצים לשפר את האנגלית המדוברת שלכם קריאה בלבד של טקסטים לא תסייע לכם יותר מדי וחשוב שתשלבו את הלמידה עם קריאה בקול ועם תרגילים לצורך שיפור הדיבור שלכם וההגיה הנכונה של המילים. במידה ואתם מעוניינים לחדד את הבנת הנשמע שלכם באנגלית תוכלו לבקש שיקריאו עבורכם את הטקסטים וכך תלמדו לא רק להבין אותם תוך כדי קריאה אלא גם תוך כדי שמיעה.

דגש נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר משתמשים בטקסטים באנגלית לצורך לימוד אנגלית הוא לא לקרוא טקסטים קשים מדי שלא תוכלו לקרוא ללא הפסקה לבדוק במילון את משמעות המילים ולא טקסטים קלים מדי אשר לא יחדשו לכם יותר מדי ולא יאתגרו אתכם מבחינת קריאה. ההמלצה היא לבחור טקסטים באנגלית לאחר שאתם יודעים מהי הרמה שלכם באנגלית והם מותאמים ליכולת הקריאה והבנת הנקרה שלכם. 

כמו כן מומלץ לבחור טקסטים במידע רלוונטי לכם ומעניין בנושאים שיקדמו אתכם ויגדילו את אוצר המילים שלכם בנושא הרלוונטי וכך תשפרו את האנגלית שלכם בצורה משמעותית על ידי קריאה של טקסטים באנגלית עסקית.

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל