אילו מדינות בעולם דוברות אנגלית?

20 באוג׳ 2021

השפה הלא רשמית הכי רשמית בעולם היא השפה האנגלית. כמעט כל ההתנהלות-אם לא כולה- של אנשים בין מדינות בכל תחום שהוא מתבצעת בשפה האנגלית, כאשר בכל תחום מילות מפתח וביטויים שיש להכיר וללמוד. גם בעסקים, גם במדיה החברתית, גם באתרים הגדולים, גם אם רוצים לטייל בעולם- אין כבר ספר כלל שצריך ללמוד אנגלית.

הרבה מקומות שלא הכרתם בעולם הם מקומות דוברי אנגלית:

כאשר אנחנו חושבים על מדינות דוברות אנגלית ברחבי העולם ובצורך ללמוד אנגלית כבר מימי הגן ובית הספר אנחנו בעיקר חושבים על ארצות הברית של אמריקה ועל אנגליה. אבל יש עוד הרבה מאוד מדינות בעולם שמדברים בהן את השפה האנגלית כשפה רשמית וחלק בהן מדברים אנגלית כשפה שניה ולכן ישנה חשיבות ללמוד אנגלית לפני שנוסעים למדינות אלה לטיול או לעסקים. 

לכל מדינה ומדינה יש את כללי ההתנהגות שלה, את המנטליות שלה-מבחינה חברתית ומבחינה עסקית, את הדגשים להתנהלות כאשר מגיעים למדינה ואת רשימת 'עשה ' ו' אל תעשה'. כמו כן למרות שבעצם מדובר בשפה אחת שהיא השפה האנגלית- בכל מדינה יש ביטויים שונים, מילות תואר אחרות, סלנג מקומי וגם מבטא אחר ולכן לפני הרשמה לקורס לימודי אנגלית אונליין (שזו הדרך הטובה ביותר ללמוד אנגלית היום בקצב מהיר בהתאם לרמה, לצרכים לרצונות וליכולות שלכם) חשוב שתענו על שתי השאלות הבאות- היעד אליו אתם נוסעים ומהי מטרת הנסיעה. 

לימודי אנגלית אונליין הם בעלי יתרון גדול ומשמעותי שמאפשר לכם לקבוע לעצמכם קורס בזמן שלכם, לפי לוח הזמנים שלכם וכך להתאים את נושאי הקורס ליעד אליו אתם נוסעים מבחינת דגשים בשפה האנגלית, כללי התנהגות עסקיים, אוצר המילים שלכם וכמובן ביטויים ומשפטים שאתם חייבים להכיר ולדעת איך להשתמש בהם ולא פחות חשוב- איך להגות ולבטא את המילים הרלוונטיות בכל מקום. 

בחנו את עצמכם - כמה מדינות דוברות אנגלית אתם מכירים?

אז כפי שהזכרנו כבר כשאומרים אנגלית לרוב תקפוץ לכם ארצות הברית בראש ואכן מדובר בפדרציה של חמישים מדינות דוברות אנגלית. לאחר מכן בטח עולה לגם בראש אנגליה/בריטניה ומשם אם תעצרו רגע לחשוב אז תיזכרו שגם בקנדה מדברים אנגלית (שהיא השפה הרשמית במדינה ביחד עם השפה הצרפתית).אבל איפה עוד מדברים אנגלית בעולם?

ברשימת המדינות הנוספות בעולם שהן מדינות דוברות אנגלית תוכלו למצוא את אוסטרליה, דרום אפריקה, ניו זילנד ואולי תופתעו לגלות אבל גם בהודו השפה האנגלית נחשבת לשפה רשמית ביחד עם השפה ההינדית. 

כמה מהמדינות האלה הכרתם?

דברים מפתיעים על המדינות דוברות השפה האנגלית בעולם:

המדינות בהן מרבית האוכלוסייה דוברת את השפה האנגלית כשפת אם ושהשפה האנגלית מוגדרת בהן כשפה הרשמית היחידה או כאחת מהשפות הרשמיות של המדינה נחשבת למדינה דוברת אנגלית. למדינות דוברות אנגלית נהוג לקרוא אנגלוספירה ולדוברי האנגלית אנגולופונים. 

נתון מעניין הוא שנכון לעשור הראשון של המאה העשרים ואחת (אנחנו נמצאים בעשור השני) היו בעולם יותר משני מיליארד דוברי אנגלית בעולם מה שהפך אותה לשפה עם מספר הדוברים הגדול ביותר שקיים.  

את רוב דוברי האנגלית תמצאו באופן לא מפתיע בארצות הברית כאשר אחריה ברשימה נמצאת הודו. באופן מפתיע תמצאו מספר רב (העולם על מיליונים של אנשים) של דוברי אנגלית במדיהות הבאות- פקיסטן, ניגריה, והפיליפינים.  

כך שאם חשבתם שרק אם אתם מתכננים טיול לאחר צבא לאוסטרליה, פגישה בלונדון או נסיעה לשופינג בנו יורק אתם צריכים ללמוד אנגלית עכשיו הבנתם לפני ביקור בלא מעט מקומות בעולם תצטרכו ללמוד אנגלית בכדי להסתדר. 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל