טיפים לטיול בניו זילנד

04 ביולי 2020

מתכננים טיול לניו זילנד? בין אם מדובר בטיול אחרי צבא, טיול עסקי או טיסה לצורך לימודים בחו"ל כדאי מאד להכיר קצת את הארץ המיוחדת הזאת, כדי שתוכלו להסתדר בה ביתר קלות. למרות הקרבה הגיאוגרפית לאוסטרליה ואף ההיסטוריה המשותפת, חשוב להבין את ההבדלים התרבותיים, חברתיים וגיאוגרפיים בין המדינות. אז לפני שתפקצו לארץ שבה צילמו את סרטי שר הטבעות, קראו כאן קצת מידע ותכירו טוב יותר את ניו זילנד.

ניו זילנד - נתונים כללים

שטח: 268,680 קמ"ר.

שפות: אנגלית.

מדינות גובלות: קלדוניה החדשה, פיג'י וטונגה.

אוכלוסייה: 4,401,916 (יולי 2014).

ערים מרכזיות: וולינגטון (הבירה): 397,900, קרייסטצ'רץ': 410,000 ואוקלנד (הבירה) : 1.3 מיליון תושבים.

 

כללי התנהגות בניו זילנד

ההיסטוריה הייחודית של המתיישבים הלבנים, ממוצא אירופי, בניו זילנד, בשילוב התרבות המקומית ואורחות החיים הניו זילנדים יצרו כמה כללי התנהגות ייחודיים לחבל ארץ משגע זה, הנה כמה מהם:

חייה ותן לחיות:

  • פתיחות תרבותית - הניו-זילנדים מאמינים גדולים בחייה ותן לחיות, ומצפים לכבוד הדדי עבור לכל סוגי אורחות החיים.
  • הסביבה מעל הכל - הניו-זילנדים אוהבים את הטבע, מאד - וגם שומרים עליו. אם תפגינו כבוד לסביבה ותשמרו על הטבע, לא תהיה לכם בעיה להתחבב על הניו-זילנדים. 
  • הניו-זילנדים חובבי שיחה (small-talk) ידועים, ונחשבים לפטפטנים לא קטנים ללא יותר מדי כללי גינון או פורמאליות. בכל מקרה - אל תשוואו בין ניו-זילנד לאוסטרליה! הניו-זילנדים לא אוהבים את זה.
  • יום קצר - אחרי השעה 5, נדיר למצוא בית עסק פתוח, אז אם אתם מחובבי השופינג 24/7, כנראה שזה לא המקום בשבילכם. הניו-זילנדים מכבדים מאד את שעות הפנאי עם המשפחה ואוהבים להשקיע בהם.

-

התנהגות עסקית:

  • בניו-זילנד החברתיות והנינוחות שולטים גם בניהול המו"מ, וזה נכון גם להחלטות קטנות וגם להחלטות גדולות. 
  • יושר וכנות הם סימן ההכר של התרבות העסקית המקומית, והניו-זילנדים יעריכו אותם על פני צביעות, "דילים" למניהם ועסקנות.
  • קצב איטי והפעלת שיקול הדעת הם סימן היכר נוסף של העסקים במדינה, ולכן כישראלים תצטרכו לשים בצד את תרבות היאללה-יאללה וחפיף. 
  • ככלל, בניו-זילנד לא רגילים לשפת גוף בוטה או בולטת מדי והם נחשבים מאופקים ביותר (בכל זאת, צאצאי בריטים). לכן המנעו ממגע פיזי, קריצות, צ'אפחות וכדומיהם. 
מדריכים נוספים שיעניינו אותך: