לדבר אנגלית אוסטרלית

08 באוק׳ 2020

טיול לאוסטרליה הוא חלום של הרבה אנשים. יבשת רחוקה שנמצאת במקום הכי מרוחק בעולם, מדינה קסומה שיש בה הכל מהכל. נופים עוצרי נשימה, חיות ייחודיות ומיוחדות ושטחים רחבי ידיים. התרבות האוסטרלית גם היא שונה לגמרי מכל תרבות מערבית אחרת שתכירו ולמרות שאין בה שפה רשמית השפה בה מדברים באוסטרליה היא השפה האנגלית. אך לעומת השפה האנגלית שנהוג לדבר בה בארצות הברית או בשפה האנגלית שנהוג לדבר בה בבריטניה, לדבר אנגלית אוסטרלית זה לדבר אנגלית שונה לגמרי.

לפני שנוסעים כדאי ללמוד איך להתנהג ולדבר אנגלית אוסטרלית:

האוסטרלים רגילים לתקשר עם אנשים ברשת מכיוון שהם נמצאים רחוק ולכן הם גם פתוחים יותר לקבל את האחר ולא שופטים מהר מדי. האוסטרלים הם אנשים מאוד חברותיים, מאוד יצירתיים ומאוד סקרנים ולכן הם גם מאוד פתוחים לקבלת רעיונות חדשים ושיתופי פעולה יצירתיים אבל מצד שני הם גם לא ממהרים לקחת סיכונים. 

ומכיוון שהם מרוחקים מכולם ופחות מושפעים משאר הארצות בעולם האנגלית שלהם היא גם אחרת ולכן כדי להבין אותם ולהסתדר איתם כדאי שתבררו קצת על איך לדבר אנגלית אוסטרלית. האנגלית שלהם שונה מבחינת צורת הביוטי של המילים וגם מבחינת ביטויים וכמובן בסלנג של הדיבור השוטף אז אם אתם מתכננים לטוס לטיול ארוך או קצר או אפילו שיחת זום עסקית עם לקוחות אוסטרליים כדאי שתתרגלו קודם איך לדבר אנגלית אוסטרלית. 

טיפים לפני נסיעה לאוסטרליה:

  1. האוסטרליים הם אנשים מאוד נעימים, פתוחים וחברותיים. אנחנו מאוד רגילים לכך מהתרבות הישראלית. הם מאוד אוהבים ללחוץ ידיים, לדבר עם הידיים ואם מדובר בנשים אף להתחבק. קחו בחשבון שהם פתוחים כמונו הישראלים ומדברים עם מחוות ידיים כך שתרגישו מהר מאוד בבית. חשוב להם קשר אין והם אוהבים כנות ולהראות חיבה.

     

  2. שימו לב לזמנים - האוסטרלים מאוד נוחים כשזה נוגע לקביעת לפגישות וישמחו לתאם איתכם פגישה לא משנה באיזו דרגה הם בארגון. עם זאת חשוב לשים לכמה כללים חשובים במיוחד, לדייק ולהגיע בזמן לפגישה. האוסטרלים לא אוהבים איחורים ולכן בדקו איפה הפגישה מתקיימת כמה זמן אמור לקחת לכם להגיע למקום המפגש ודאגו אפילו להגיע מוקדם יותר מהזמן שנקבע. שנית- החגים האוסטרלים שונים משלנו ולכן בדקו מראש מתי יש להם חגים כולל ימי חופש רשמיים של אוסטרליה שלא נחגגים בשאר העולם. דבר שלישי- אוסטרליה היא יבשת גדולה ויש בה שלושה קווי זמן שונים. בדקו איפה אתם נמצאים או אם מי קבעתם פגישה מעבר לים ווודאו שאתם אכן מגיעים בזמן שתואם בהתאם לקו הזמן בו הם נמצאים ושלא קבעתם פגישה לאמצע הלילה של הצד השני.

     

  3. היו מוכנים לחוסר רשמיות - האוסטרלים אוהבים חוסר פורמליות והם אוהבים לדבר ישר ולעניין וגם אוהבים להתגרות ולהתבדח. לעיתים זה יובן בהומור לעיתים זה נדמה כהתגרות- זכרו שהם לא מנסים להתחיל מריבה ואם משהו לא ברור יישרו את ההדורים.

     

  4. דברו ישר ולעניין - בעיקר אם מדובר בפגישה עסקית או עסקה רשמית- היו תמציתיים, דברו ישר ולעניין בצד החיובי ובצד השלילי ואל תנסו לייפות דברים. אל תדברו יותר מדי ואל תדברו מעט מדי אלא הציגו את הפרטים הנחוצים בכדי שהצד השני יוכל לקבל את ההחלטה בהתאם.

     

  5. קבלת החלטות לוקחת זמן - האוסטרלים מעבירים את ההתייעצות דרך כמה דרגות בכירות ועד להנהלה ולכן לוקח להם זמן להחזיר תשובה אבל בסופו של דבר הם אכן מחזירים תשובה. אל תילחצו מכך שהם לא חוזרים אליכם ואל תנדנדו להם עד שיחזירו לכם תשובה אלא תמתינו בסבלנות.

     

  6. דעו מראש את המנהגים המקומיים - האוסטרלים אוהבים לארח אבל לא אוהבים לארח ללא הזמנה מראש ותיאום לכן אל תקפצו לקפה מה שמאוד מוכר ורגיל פה. כמו כן אם התיישבתם לשתות בפאב אוסטרלי קחו בחשבון שנהוג שבכל פעם מישהו אחר משלם על סיבוב משקאות לכולם- אל תדלגו על תורכם וככה מיד תהיו חלק מהחברה ותתחברו לכולם. כמו כן הם דברנים לא קטנים ומוכנים לשמוע את הדעה של אחרים על הכל וגם להביע את דעתם ואם תלמדו לדבר אנגלית אוסטרלית טרם הביקור תוכלו ביתר קלות להשתלב בנושאי שיחה ולהרגיש חלק. 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל