לימודי אנגלית לעבודה בהיי טק

Jan 19, 2023

ידיעה ושליטה באנגלית נדרשת כחובה במרבית ממסלולי הלימודים האקדמיים ואף ברוב המשרות הנחשקות בתחום הייטק. רמת אנגלית בדרישות הקבלה ללימודים אקדמיים משתנה ממוסד אחד למשנהו. כמו כן, ישנם שינויים בדרישות האנגלית בין המסלולים השונים לתואר ראשון ובין תפקידים מסוימים בחברות היטק.

תואר ראשון:

בנוסף לדרישות קבלה המסורתיות כמו בגרות ופסיכומטרי, מסלולי המחשבים, הנדסה, תוכנה וכדומה, יידרשו מהמועדים המעוניינים להתקבל למסלולי לימוד אלה רמות אנגלית גבוהות יותר מבין החוגים לספרות, תיאטרון או גיאוגרפיה. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שמרבית הלימודים בתואר ראשון מסוג זה נלמדים בשפה האנגלית. מה גם בשוק התעסוקה לאחר סיום הלימודים יידרשו רמת אנגלית גבוהה עקב אופי התפקיד.

דוגמא למסלולים הדורשים רמת אנגלית מתקדמת ניתן יהיה למצוא במכללות טכנולוגיות רבות בניהם במכללה אפקה אשר מתמחה בלימודי הנדסה לתואר ראשון ושני. רמת האנגלית במקומות אלו במסלולי תואר ראשון בתחום מדעי המחשב לדוגמא בדרך כלל נגזרת ממבחן הפסיכומטרי והדרישה תהיה סביב ציון של 180 או לחלופין לאלו שציון האנגלית בפסיכומטרי שלהם לא גבוה או עדיין לא עברו את המבחן ניתן לקבוע את רמת האנגלית על ידי הנתונים המתקבלים ממבחן אמ"יר.

משרות הייטק:

אם תשאלו אדם שבילה את 20 השנים האחרונות על אי בודד, אפילו הוא ידע להגיד שכדי להתקבל לעבודה בהייטק צריך אנגלית טובה. 

הנדסה, ביוטכנולוגיה, מדעי המחשב ואפילו שיווק. לא משנה על איזו נישת הייטק תסתכלו, כדי להתקבל לעבודה בתחום תצטרכו לשלוט בשפה האנגלית ברמה גבוהה ביותר. הדרישה לרמת אנגלית גבוהה מגיעה מוקדם יותר, בשלב האקדמיה למעשה - ולא משנה באיזה מוסד לימודים אתם לומדים. אגב, אם בחרתם במסלול אקדמי-טכנולוגי והמוסד שלכם אינו מתעקש על אנגלית ברמה גבוהה, הדבר צריך להדליק נורה אדומה. חלק ניכר מן הלימודים במקצועות שציינו מועברים בשפה האנגלית, עם חומרי קריאה ומטלות באנגלית. הדבר אינו מפתיע מאחר ועולם התעסוקה בתחומים אלו נשען רבות על ממשק והתנהלות שוטפת בשפה האנגלית.

לסיכום, האנגלית שתצטרכו בתואר היא רק קדימון לרמת האנגלית לה תדרשו כבוגרי המסלולים הריאליים בשוק העבודה. לכן, יותר מתמיד, לימודי אנגלית לעבודה בהייטק זה משהו שכדאי לכם לשקול במידה וברצונכם להמשיך ולהתקדם בעולם הטק.

אנגלית טובה באמת תעזור לי בעבודה בהייטק?

חד משמעית - כן! שליטה באנגלית ברמה גבוהה תעזור לכם כבר מהשלב ההתחלתי ולכל אורך הדרך עד למימוש הקריירה. בין הדברים הראשונים שמראיינים ואנשי HR מסתכלים עליהם בקו"ח שלכם הוא רמת האנגלית. בנוסף, ברוב המוחלט של החברות מקיימים גם מבחן/מבדק רמה באנגלית כחלק משלב המיונים. מועמדים 'דוברי אנגלית מבית' תמיד יהנו מיתרון, ללא קשר ליכולות המקצועיות שלהם בתחום הספציפי, לכן, חשוב להתאים את רמתכם לסטנדרט המצופה בימינו. ועוד לא ציינו את הממשק הראשון שיהיה לכם עם מקביליכם מחו"ל, כשתצטרכו להפגין בקיאות וידע רב גם בפן המקצועי של עבודתכם וגם ביכולות האנגלית שלכם… בקיצור, אנחנו יכולים להמשיך אבל נראה לנו שהבנתם את הקטע :)

כפי שציינו קודם לכן הדרישה לשליטה בשפת האנגלית חשובה גם עבור קבלה למשרות הייטק נחשקות לאחר סיום הלימודים. בוגרי לימודי מחשבים, הנדסה, תוכנה וכדומה המעוניינים לעבוד בחברות הייטק בארץ ובחו"ל יהיו חייבים להפגין שליטה בשפה האנגלית. רבות מחברות ההייטק העובדות בארץ ובחו"ל נדרשות לעבוד בשפה האנגלית מול גורמים בחו"ל, בתוכנות מחשב כאלו ואחרות ובמסגרת פיתוחים שונים. ולכן מועמד לעבודה המעוניין לשלוח קורות חיים למשרה בחברות הייטק יהיה חייב לציין בקורות החיים שלו את רמת האנגלית. בנוסף לבדיקה פנימית על ידי מבחן קבלה של רוב החברות המבצעות אותו בעת מיון המועמדים לתפקיד מסוים.

לסיכום, שליטה בשפה האנגלית בעולם הייטק שהולך וגדל ללא הרף הנה תנאי הכרחי להשתלבות בלימודים אקדמיים בתחום ובחברות ההיטק בהמשך. עידן הגלובליזציה התורם רבות לענף ההיי טק מחייב מהעוסקים והעובדים בתחום ידיעת שפה אוניברסאלית לצורך מילוי תפקידם כראוי. בעלי אנגלית כשפת אם או בעלי ידע רחב באנגלית עסקית מקבלים ללא ספק יתרון אל מול אלו שרמת האנגלית שלהם אינה גבוהה. ומקומות תעסוקה רבים בתחומים שונים ובעיקר בתחום ההיי טק יעדיפו להעסיק אותם.

אז אחרי כל מה שצוין לעיל אין ספק שלימודי האנגלית יכולים להכריע את הקבלה למסלול הלימודים שלכם ולמשרה בה אתם מעוניינים. השקעה בלימודים, הרחבת השפה ואימון שוטף בדיבור באנגלית יכול לתרום לכם רבות ללימודי תואר ראשון ולמקומות תעסוקה.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך: