לימודי אותיות באנגלית לילדים

24 בדצמ׳ 2022

לימודי שפה שנייה היא השקעה מומלצת של זמן וכסף, גם לכם וגם לילדים שלכם. ניתן למצוא לימודי אנגלית למתחילים, אנגלית לילדים, וגם קורס אנגלית אונליין באתר וול סטריט – בית הספר לאנגלית, עם ליווי והדרכה מקצועיים. כשמדובר בילדים עדיף תמיד להתחיל בלימודי אותיות.

לימוד אותיות באנגלית לילדים – נקודת התחלה מצוינת

ישנם מגוון דרכים ללמוד שפה, כאשר חלקם מבוססים רק על שמיעה, אחרים על דיבור, ועוד דרכים המבוססים על קריאה. השורש של כל השיטות האלו הן אותיות. כשמדובר בלימודי אנגלית לילדים חשיבות הכרת האותיות חשובה במיוחד, מכמה בחינות.

רכישת בסיס לשפה

כאמור ישנן שיטות רבות לרכישת שפה, ביניהן למידה בעל פה. ניתן לרכוש אוצר מילים ואפילו להרכיב משפטים ונהל שיחה בסיסית, אך בלמידה בעל פה יש צורך חיוני באימון קבוע וחוזר, בעיקר בתנאי אמת שבדרך כלל מביכה ומהווה מכשול גדול עבור מתחילים.

כאשר לומדים אותיות תהליך הלמידה לא רק מקיף יותר אך גם מאפשר יותר, ומטמיע את הידע של השפה בצורה יותר יסודית יותר. עם הכרת האותיות ניתן לבנות מילים ומשפטים תוך כדי הכרת הצורות ולכן נדרש פחות אימון שוטף בדיבור המאפשר למידה בקצב איטי יותר ובתנאים רגועים יותר.

את האותיות ניתן ללמוד בקורס אונליין באנגלית ללא התנהלות מול אדם אחר, עד שרוכשים מספיק ביטחון וידע לנהל שיחה יותר מורכבת ופחות בסיסית.

צורניות

כשמדובר בלימודי אנגלית למתחילים, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בלימודי אנגלית לילדים, הצורניות של האותיות היא אבן דרך חשובה במיוחד ודרך מעולה להתחיל את תהליך הלמידה. ישנן 3 סיבות לכך:

  1. למידה דרך ציור

כשילדים ניגשים ללמוד שפה, או כל דבר אחר לצורך העניין, המרכיב החשוב ביותר הוא שמירה על תשומת הלב שלהם. דרך קלה ולימודית לעשות זאת היא למידת האותיות, דרך הכרת האות, ומיד לאחר מכן ללמוד איך לכתוב אותה או לצייר אותה.

ילדים ישראלים לומדים לקרוא ולכתוב בעברית תחילה דרך חוברות עבודה המלמדים אותם לשרטט את האותיות בעברית וכך יוצרים הכירות ראשונית עם כתיבה, ועם אותיות השפה העברית. כך גם עם השפה האנגלית, במיוחד מאחר שמדובר בשפה חדשה וזרה.

  1. קריאה

כאשר מלמדים אנגלית למתחילים צלילי האותיות הן חלק קריטי ובסיסי מאוד ללמוד. כאשר עובדים איך לשרטט ולכתוב אות אחרי אות זוהי דרך טבעית לשלב את כלי הקריאה. כאשר מתחילים לזהות אותיות במילים, כתוצאה מאימון על כתיבת האותיות, זוהי תחילת הדרך בלמידת קריאת השפה.

ככל שבמהלך לימודי אנגלית לילדים הם ירכשו ידע בעוד ועוד אותיות הם יידעו לזהות אותן ביותר ויותר מילים וכך להתקדם ללמידת מילים.

  1. קישור צליל לצורה

אימון חוזר על אותו הדבר מחוקק אותו טוב יותר בתודעה, כך כתיבת אות פעם אחר פעם תגרור זיכרון טוב יותר של אותה האות, ובתהליך למידה המצמיד את צליל האות לצורה שלה הצליל נרכש ביחד עם הצורה של האות. כך תהליך הקריאה נוצר באופן שמאפשר שימוש פרקטי המתרגם גם לדיבור, הגהת מילים, ולמידת איות.

חשוב לזכור שילדים במיוחד לומדים הכי טוב באופן ויזואלי, ולכן מלבד היות האותיות אבני הבסיס של השפה, למידה דרך צורה תעזור להם לזכור ולהבין בצורה טובה יותר, ולאורך זמן.

שיטות נפוצות ללימוד אותיות לילדים

ילדים מסוגלים ללמוד אנגלית במגוון דרכים, כאשר מילת המפתח היא הפעלה. אם מפעילים את הילדים תוך כדי הלמידה התהליך יהיה אפקטיבי ומהנה, כך שיהיה להם רצון חזק יותר להתמיד. קיבצנו כמה הצעות לשיטות לימוד מפעילות ומהנות:

  1. ציור לפי קווים

רוב רובן של חוברות ההפעלה והלימוד משתמשות בשיטת הציור לפי הקווים. כך הילדים עוברים על פס מקווקוו בצורת האות עם פחות ופחות קווים עד שהם מתבקשים לצייר את האות ללא קווים.

  1. שירה

הרוב השפות ישנם לחנים ללמידת האותיות בעל פה על מנת לעזור לילדים לזכור ולשנן אותן. לשיר את השירים האלו עם הילדים יעזרו להם ללמוד.

וול סטריט – בית הספר לאנגלית הוא הבית ספר לאנגלית המוביל בארץ. ניתן ללמוד אנגלית בשיעורים פרונטליים או שיעורים אונליין למגוון גילאים ורמות ידע. עם מאות אלפי לקוחות מרוצים בארץ הבית ספר מומלץ לרכישת השפה האנגלית.

לסיכום

כדי לרכוש שפה מומלץ להתחיל בלמידת האותיות. מומלץ לפנות לוול סטריט ןלמצוא את הלימודים שאתם מחפשים.

 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל