לימוד אנגלית לכיתה ה'

17 באוג׳ 2021

בכיתה ה' כבר מצפים מהילדים לדעת אנגלית ברמה מסוימת. ברוב בתי הספר היום מתחילים ללמוד את השפה האנגלית כבר בכיתה א עם תחילת הלימודים בבית הספר היסודי אבל בחלק מבתי הספר מתחילים ללמוד את השפה האנגלית רק לקראת כיתה ג. כך או כך בכיתה ה הילדים כבר צברו מספר שנים של לימודי השפה וצריכים לדעת אנגלית ברמה פשוטה של מענה להוראות, שיחה קלילה ברמה בסיסית ואוצר מילים בהתאם. בכיתה ה' הם עולים שלב וצריכים להרחיב את אוצר המילים שלהם, ללמוד את יסודות הדקדוק בשפה האנגלית, לבנות משפטים מורכבים ועוד. פה אתם ההורים נכנסים לתמונה עם עזרה ותמיכה וגם מתן שיעורי אנגלית לשיפור השפה.

מה הילדים לומדים בשפה באנגלית בכיתה ה? 

הילדים בכיתה ה' כאמור, עולים שלב בלימודי האנגלית וכבר מצפים מהם לדעת יותר מילים ולדעת להרכיב משפטים מורכבים לכתוב לקרוא ולומר אותם. אוצר המילים גדל ומתרחב בעל פה וגם בכתב ולכן חשוב לצפות בכמה שיותר סרטים באנגלית, לקרוא ספרים עם מילים חדשות ולדבר איתם אנגלית כמה שניתן.

בנוסף לדיבור היום יומי בו הם לומדים עוד ועוד מילים וגם כיצד לבנות משפטים ולשלב פעלים בתוך המשפטים, הם מתחילים להתרכז בשלב זה בכללי הדקדוק הפשוטים כלומר- למידת שמות תואר, שמות עצם, כינויי גוף. בעברית זה בא להם בקלות מבלי לחשוב מכיוון שזו שפת האם שלהם אבל באנגלית הם יצטרכו ויאלצו להשקיע מאמצים בכדי ללמוד כיצד לבנות את המשפטים בצורה נכונה ותקנית.

מכיוון שבשליש האחרון של שנת הלימודים בכיתה ה' מתקיים מבחן המיצ"ב הארצי בשפה האנגלית חשוב להכין את הילדים אליו כבר מתחילת השנה ולכן הנגישות למידע באנגלית ברחבי הרשת וקיום אינטראקציה חברתית בכלי התקשורת השונים הופכת להיות חשובה ומהותית.
וכאן נכנסים לתמונה שיעורי האנגלית.

קורס אנגלית אונליין לשיפור השפה, מותאם לכיתה ה'

בכיתה ה' הילדים מתחילים ללמוד את יסודות הדקדוק בשפה האנגלית ומעמיקים את הלימודים בנושא. ככל שהם יקפידו ללמוד את החוקים עכשיו ולהבין אותם, כך הם יצליחו לשלוט יותר בחומר ולהגדיל את הסיכויים להצליח ולהתקדם בלימודי האנגלית שלהם בחטיבת הביניים ובתיכון. בכדי לסייע להם לשפר את לימודי האנגלית שלהם חשוב שתהיו הורים פעילים ותומכים ותלמדו אותם בכל דרך אפשרית אנגלית. הנה 3 דוגמאות:

  • צפייה בסרטים וסרטונים - הילדים נמצאים הרבה מאוד זמן מול המסך רוב המשחקים השירים והסרטונים שהם משחקים בהם וצופים בהם הם בשפה האנגלית. צפו איתם ביחד בסרט, למדו מילים חדשות, רשמו אותן ועברו עליהן. נסו לראות חלקים בסרט או בסרטון ללא כתוביות ולבדוק איתם מה הבינו וגם אם יש טעויות- אם הם מוצאים אותן ואם לא אז ללמד אותם מה הטעות ואיך אומרים או כותבים בצורה נכונה.
  • קריאת ספרים – בחרו להם ספרי ילדים, גם אם מיועדים לילדים קטנים יותר אבל הם ברמה של האנגלית שמותאמת עבורם. תוך כדי קריאת הסיפורים הם ילמדו מילים חדשות וירחיבו את אוצר המילים שלהם וישתפרו בקריאה שלהם וכך יוכלו לקרוא ספרים ברמה גבוהה יותר ולהשתפר באופן משמעותי.
  • רשמו אותם ללימודי אנגלית - בית הספר וולסטריט בית הספר המוביל ללימודי אנגלית מציע קורסים ושיעורים און ליין או שיעורים משולבים המותאמים לילדים בכיתה ה' לפי הרמה שהם נמצאים בה, החומר הלימודי שנלמד בבית הספר והרמה אליה הם צריכים להגיע לקראת מבחן המיצ"ב הארצי. לכן חשוב שתבדקו את האפשרות של הרשמה לקורס לימודי אנגלית אונליין במהלך הלימודים בכיתה ובמקביל אליהם לצורך שיפור האנגלית של הילדים שלכם.

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל