עולם השיווק – מילים באנגלית

לאור פעילות קלאב מוצלחת למנהלי שיווק, שעסקה בעולמות השיווק, אוצר מילים, נושאים ופעילויות מעולם השיווק – הכל באנגלית, אנו מפרסמים את אוצר המילים שבו עסקנו בקלאב.

הגיע הזמן לדבר על תוכנית שיווקית עבור העסק שלך. או שאולי החלטת להמשיך בקריירת קידום ושיווק. שיווק הוא תחום חדשני (מתקדם ומתפתח) שיש לו אוצר מילים מיוחד משלו. כל מי שמתעסק בשיווק זקוק לאוצר המילים רחב כדי לדון ברעיונות למכירת מוצרים או שירותים. בימינו, שפת השיווק תמיד משתנה ומתפתחת, מה שאומר שתמיד יש מילים, ביטויים וניבים חדשים ללמוד. 

1

brand

n. a particular make of product – to brand v. – branded adj.

2

consumer

n. the person who buys and uses a product or service – to consume v.

3

cost

v.  to estimate the price of making a product – costing n.

4

develop

v. to create a new product or improve an existing one – product development n.

5

distribution

n. the delivering of products to end-users, inc. advertising, storing etc.

6

end-user

n. the person, customer etc. who is the ultimate (and so real) user of a product

7

image

n. the concept or perception of a firm or product held by the general public

8

label

n. small piece of paper, metal etc. on a product giving information about it

9

launch

v. to introduce a new product, with publicity etc – product launch n.

10

mail order

n. the selling of goods by post – mail-order catalogue n.

11

market research

n. study of consumers’ needs & preferences, often for a particular product

12

packaging

n. the wrapping or container for a product

13

point of sale

n. the place where a product is actually sold to the public – point-of-sale adj.

14

product

n. something made to be sold; merchandise [includes services] – to produce v.

15

public relations

n. creation and maintenance of a good public image – public relations officer n.

16

registered

adj. registered or officially recorded as a trademark – ® abbr. – to register v.

17

sponsor

n. firm supporting an organisation in return for advertising space – also v.

18

S.W.O.T.

abbr. Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats

19

total product

n. the whole product, Inc. name, packaging, instructions, reliability, after-sales etc.

20

trademark

n. special symbol, design, word etc. used to represent a product or firm – ” abbr.

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן