נוסעים בקרוב לקנדה?

24 בנוב׳ 2020

כשמתכננים נסיעה לקנדה, ישנם כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון, כמו: השפות הרשמיות, מזג האוויר, הבדלי התרבות מהתרבות האמריקאית של ארצות הברית איתה היא גובלת וגם איך אנשי העסקים הקנדיים מתנהלים בפגישות. ללמוד אנגלית זו משימה שבהחלט צריכה להיכנס לרשימת המשימות שלכם לפני הנסיעה שכן סביר להניח שיש לכם בסיס כלשהו באנגלית ולא תתחילו ללמוד עכשיו צרפתית... ואם אתם מתכננים נסיעה עסקית אז חשוב להכניס לרשימת המשימות לימודי אנגלית עסקית וגם להכיר את הגינונים העסקיים הקנדיים.

דברים שחשוב לדעת לפני נסיעה עסקית לקנדה:

השפות הרשמיות בקנדה הן, כאמור, אנגלית וצרפתית. לא רק שהתרבות הקנדית שונה מאוד מהתרבות של ארצות הברית השכנה, גם בתוך התרבות הקנדית יש שוני בין האוכלוסיות באזורים השונים ולפי השפה המדוברת.  למרות שקנדה גובלת עם מדינות צפון ארצות הברית, הקנדים הרבה יותר מאופקים בהתנהגות שלהם מהאמריקאים. הם פחות רועשים ודומים בהתנהגות שלהם יותר לתרבות הבריטית של המדינה ששלטה בהם שנים רבות. הקנדים רואים בלחיצת יד כמעשה מאוד משמעותי ולוחצים יד בחוזקה, בנוסף הם נוהגים לקבל זה את זה בהינד ראש חיוך וברכת שלום. הפורמליות הבריטית מורגשת מאוד שכן בהכרות עם אדם חדש יש לקרוא לו בתואר שלו ובשם המלא שלו: שם פרטי ושם משפחה עד שאותו אדם יאשר לכם לקרוא לו בשמו הפרטי בלבד.

התנהלות עסקית בקנדה:

כאן נכנסת החשיבות של לימודי אנגלית עסקית וגם לימודי אנגלית אונליין, שהם הדרך הטובה והמהירה ביותר ללמוד אנגלית שמתאימה לניהול פגישות עסקיות בקנדה. אך לדעת את השפה לא מספיק שכן יש להכיר את כללי ההתנהלות העסקית במדינה וכמובן לפעול לפיהם:

  • הדייקנות מאוד חשובה עבור הקנדים והם מצפים לעמידה בזמנים ולהגעה בזמן לפגישות עסקיות. כאשר מדובר באירוע חברתי לדוגמאף לא נהוג לאחר יותר מרבע שעה מתחילתו של האירוע. 
  • חשוב לדעת אם איש העסקים איתו מתכננים להיפגד הוא קנדי ממוצא צרפתי או קנדי ממוצא בריטי שכן ההתנהלות שלהם אחרת לעיתים בצורה משמעותית.
  • רוב הפגישות של אנשי העסקים הקנדיים מתוכננות לבוקר וזו ההעדפה שלהם לכן התאימו את עצמכם
  • אם חשבתם ששלושה אזורי זמן באוסטרליה עושים בלגן בקביעת פגישות ועמידה בזמנים, דעו לכם שקנדה מחולקת לשישה אזורי זמן שונים ולכן חשוב מאוד לבדוק את אזור הזמן בו קבעתם את הפגישה ולהתעדכן לפי השעון המקומי. 
  • בניהול משא ומתן הקנדיים מתנהלים בדומה לאמריקאים אך לוקחים את הזמן קצת יותר מהם וההתנהלות שלהם באופן כללי איטית יותר.
  • אנשי עסקים קנדיים מצפים לכנות ויושר ואינם מעריכים הפרזה בתיאורים, הגזמה בנתונים או סופרלטיבים מיותרים לכן כדאי לוותר עליהם בפרזנטציות. 
  • יש להגיע עם חומר מוכן גם באנגלית וגם בצרפתית שכן לעיתים יהיו בפגישה גם קנדים ממוצא בריטי וגם קנדיים ממוצא צרפתי. הדבר חשוב ביותר כאשר הפגישה שנקבעה היא עם קנדים ממוצא צרפתי.
  • כאשר מדובר באנשי עסקים קנדים ממוצא בריטי אשר מדברים אנגלית הם יצפו ללחיצת יד חזקה שכן לחיצת יד רפה מראה לפי דעתם חולשה, וכן יצפו לקשר עין רציף.
  • סגנון הדיבור וההתנהלות הכללי של הקנדים, גם בעסקים הוא פתוח וחברותי אבל הם אינם אוהבים וולגריות וגסות ולכן הקפידו לאורך כל הפגישה וגם לפניה ולאחריה להתנהג בצורה מאופקת ומנומסת, ויותר דומה להתנהלות של הבריטים מאשר להתנהלות של האמריקאיים. עם זאת אם וכאשר תפגשו איש עסקים קנדי ממוצא צרפתי תופתעו לגלות שהוא יותר פתוח וזורם מאשר עמיתו ממוצא בריטי.

 טיול נעים!

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל