8 טיפים כדי לעבור ראיון עבודה באנגלית

09 במרץ 2023

להתכונן לראיון עבודה יכול להיות מאוד מלחיץ ואפילו מאוד מפחיד בעיקר כשמדובר בעבודה שאתם מאוד מעוניינים בה עד מאוד. עכשיו תתארו לעצמכם שמדובר בראיון עבודה באנגלית. ואנגלית היא לא שפת האם שלכם, לא השפה בה אתם מדברים ביום יום, ואתם צריכים להרשים את המראיין בכדי לקבל את העבודה.

כמובן שחובה לדעת אנגלית בסיסית ברמה גבוהה וגם אנגלית עסקית בכדי להתראיין לעבודה באנגלית אבל מעבר לכך חשוב גם לתרגל ולהתכונן לראיון עבודה באנגלית יותר מאשר לראיון עבודה בעברית בכדי להיות מוכנים ומלאי ביטחון. 

השאלות העיקריות ששואלים בראיון עבודה באנגלית 

המטרה של הראיון בין אם בעברית או באנגלית הוא להחליט אם אתם מתאימים למשרה אליה הגשתם מועמדות. מןן הסתם החלק של הראיון באנגלית נועד לוודא שאתם אכן שולטים בשפה ברמה המתאימה למשרה המיועדת מבחינת אוצר מילים, יכולת הבנה ויכולת התנסחות. בכדי לא להיבהל לעשות טעויות מיותרות או להתבלבל - כדאי מאוד להתכונן כמה שניתן לראיון המקצועי באנגלית.

מעבר לבדיקת הידע שלכם בשפה האנגלית הראיון יכול להיות זהה לראיון עבודה בעברית ובו ישאלו אתכם שאלות על עצמכם בהקשר פרטי ובהקשר של העבודה. לרוב יבקשו מכם לספר בקצרה על עצמכם מבחינה אישית ותעסוקתית, לומר מה הן החוזקות שלכם ולציין מה הן החולשות שלכם מה הסיבה שהגשתם מועמדות דווקא למשרה זו ומה אתם חושבים שתוכלו לתרום למקום העבודה. עם השאלות האלה תוכלו להתכונן באנגלית לפני הראיון ולהגיע מוכנים עם תשובות ממוקדות וקצרות ברורות וממצות.

טיפים כיצד להתכונן לפני הראיון באנגלית:

  1. בדקו את האתר של החברה שמציעה את העבודה באנגלית ורשמו בפניכם את תיאור המשרה ואת הדרישות שלה - באנגלית כמובן. אם התיאור של המשרה והפירוט של הדרישות מופיעים רק בעברית תרגמו אותן בהתאם ודאגו להשתמש במונחים האלה ובמילים האלה בראיון העבודה.
  2. למדו אוצר מילים שקשור לעבודה וסביבת העבודה שאתם רוצים לעבוד בה כולל התחום הספציפי אליו אתם מתראיינים.
  3. ערכו סימולציה עם חבר או עם המורה שהם מראיינים אתכם ואתם אלה שעונים על השאלות ממש כמו בראיון האמיתי. רשמו לאחר מכן את הנקודות שהיו לכם קשות ותתרגלו אותן.

ואיך להתמודדות עם האנגלית, בראיון עצמו:

  1. אל תילחצו! ככל שתהיו רגועים יותר ובטוחים יותר בעצמכם כך תעברו את הראיון בצורה מוצלחת יותר.
  2. קחו את הזמן להבין את השאלה שנשאלת ואל תמהרו לענות. אם אתם לא בטוחים שהבנתם מה שואלים אתם יכולים לבקש שיחזרו על השאלה ואם אתם לא מכירים מילה מסוימת תוכלו לבקש שיאמרו לכם למה הכוונה ולומר שאתם אינכם מכירים את המילה. עדיף להודות בכך מאשר לנסות לענות על משהו שאתם לא בטוחים שזה אכן מה ששאלו אתכם לגביו.
  3. שימו לב שאתם עונים בצורה ברורה ומבטאים נכון את המילים באנגלית ושהמראיין מבין אתכם. דברו לאט ומובן ואל תמהרו לסיים את המשפט בכדי שיוכלו לשמוע אתכם וגם להבין אתכם.
  4. שכחתם מילה? הכל בסדר. קורה לטובים ביותר. תוכלו לעצור רגע ולשאול את המראיין איך אומרים את המילה באנגלית והוא ידאג להזכיר לכם. עם זאת לא מומלץ שזה יקרה יותר מפעם אחת בראיון מה שיראה שאוצר המילים שלכם לא מספיק בשביל העבודה הזו.

כחלק מקורס אנגלית עסקית בוולסטריט, שמוצעים לאנשים המחפשים להתקבל או להתקדם בעולם העבודה באנגלית - אנו מציעים הדרכות מותאמות, סימולציות ודרכים נוספות לסייע לכם להתכונן. תוכלו להכין קורות חיים מקצועיים, להגדיל את אוצר המילים ולהגיע מוכנים לראיון עבודה באנגלית בצורה הטובה ביותר.

אולי יעניין אותך גם:
אוצר מילים אנגלית עסקית

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל