חשיבות לימודי קורס אנגלית אונליין

05 בפבר׳ 2024

בעולם של היום כל בו הכל מתבצע אונליין, אין סיבה שילדים לא יוכלו ללמוד אונליין, או ליתר דיוק ללמוד אנגלית אונליין. כמעט כל מה שברשת הוא בשפה האנגלית והם משחקים באפליקציות שונות, משחקי רשת משותפים ואפילו צופים בסרטונים באנגלית – אז למה לא לנצל את זה וגם ללמוד קורס אנגלית אונליין?

הילדים לא מרגישים שהם באמת לומדים כי הם משחקים ונהנים תוך כדי, אבל בכדי שלימודי האנגלית אונליין יהיו אפקטיביים צריך ללמוד אותם בצורה מסודרת וקודם כל לקבל את ההחלטה  מתי זה הגיל הנכון והמתאים לילדים להתחיל ללמוד אנגלית אונליין.

כולם מבינים את החשיבות של ללמוד אנגלית אונליין:

בעולם דיגיטלי בו הכל מתנהל בצורה ווירטואלית וכל העולם קשור זה לזה מארצות בקצה אחד של העולם לארצות בקצה השני כולנו מבינים את החשיבות של ללמוד שפה נוספת חוץ מהשפה העברית. מכיוון שהשפה הבינלאומית שמשמשת את כל מדינות העולם לתקשורת בינלאומית היא השפה האנגלית רוב ההורים יבחרו שהילדים שלהם ילמדו אנגלית. ומכיוון שרוב הסרטנים, השירים והמשחקים שהילדים מכירים הם באנגלית- רוב הילדים יסכימו לבחירה זו.  

בימים של מגפה עולמית שהשאירה את כל תושבי העולם בבתים לתקופה ארוכה למדי ובתקופה בה הטכנולוגיה היא זו ששולטת בכל תחום בחיינו אנחנו מבצעים כל פעולה כמעט אונליין. אז אם כבר הגענו למסקנה שהילדים צריכים ללמוד אנגלית אז למה שלא נקל על כולם ונאפשר להם ללמוד אנגלית אונליין?

מתי כדאי להתחיל לאפשר לילדים ללמוד אנגלית אונליין?

הרבה הורים בטוחים שכדאי להתחיל ללמד את הילדים שלהם את השפה האנגלית כבר מגיל לידה בכדי שילמדו אותה וישתמשו בה ממש כמו שפת האם שלהם- השפה העברית. במידה וההורים או לפחות אחד מהם אינו דובר אנגלית שפת אם או שהילד לא נמצא בגן דובר אנגלית או דו לשוני לא תמיד מומלץ ללמד אותו אנגלית כבר מההתחלה. ילדים שדוברים שתי שפות או יותר לעיתים מדברים מאוחר יותר בעקבות הבלבול שנוצר אצלם והדרישה להבין שתי שפות שונות. לכן ההמלצה הרווחת בכדי שיהיה גם רצון מצד הילד וגם תוצאות לאורך זמן היא להתחיל ללמד אנגלית בגיל בו מתחילים כיתה א או קצת לפני.

עד שהילדים מבינים את המשמעות של למידה בכיתה, בחנים מבחנים והבנת הנקרא והבעה בעל פה, קשה להושיב אותם מול מחשב ולדרוש מהם ללמוד. אך ללמוד אנגלית אונליין בגיל צעיר – בגילאי גן- לא צריך להיות למידה של שיעור של ממש אלא השמעה של שירים באנגלית, משחק במשחקים באנגלית וצפייה בסרטונים באנגלית. ככה פעוטות וילדים קטנים יכולים ללמוד אנגלית אונליין תוך כדי הנאה ואפילו לא לשים לב שהם לומדים וצוברים ידע בשפה האנגלית. חשוב שגם ההורים יתייחסו ללמידה בגילאים האלה בצורה כזו ולא יצפו מהילדים להפגין כישורים יוצאי דופן או זיכרון למה שלמדו.

היתרונות של ללמוד אנגלית אונליין בגיל בו מתחילים בית ספר:

ילדים שמתחילים ללמוד בכיתה מתרגלים מהר מאד לסדר וארגון ומשמעת של לימודים. הם מבינים שצריך ללמוד ולצבור ידע בכדי להתקדם ורוצים להבין וללמוד מקצועות שונים. זה גם הגיל בו הם מגלים ומבינים אילו מקצועות הם אוהבים יותר ואילו מקצועות הם אוהבים פחות ומפתחים תשוקה למקצועות בהתאם.

כאשר שיעורי האנגלית בבית הספר מתחילים הילדים מבינים שללמוד אנגלית זה חשוב, ואם מחברים את זה לחיי היום יום שלהם שחלק נכבד מהם מתקיים אונליין, אל תתפלאו אם הבקשה ללמוד אנגלית אונליין תגיע דווקא מהילדים ולא מכם ההורים.

דבר נוסף שמתפתח בגילאים אלו הוא תחושת העצמאות של הילד- הוא ישמח להראות את היכולות שלו ולחפש בעצמו שירים, משחקים וסרטים באנגלית או לבחור קורס שבו יוכל ללמוד אנגלית אונליין- אם תאפשרו לו תוכלו לסייע לו להתפתח בעוד תחומים ולא רק בלימוד השפה האנגלית.

לימודי אנגלית אונליין לילדים משלבים פעילויות פרונטליות וכיתה דיגיטלית, פעילות עצמאית שלהם ופעולות משותפות בקבוצה ואם הם ילמדו עם חברים שלהם או עם אחד ההורים כך גם יגדלו הסיכויים שהם ישתתפו ויקחו חלק פעיל בשיעור וירצו ללמוד אנגלית. ברגע שהם יבינו שלימודי האנגלית שלהם משפרים את ההבנה שלהם בשפה ואת היכולות שלהם לתקשר אונליין הם ירצו להמשיך ללמוד ויתמידו.