איך להתנהג בפגישה באנגלית?

19 באוג׳ 2021

אנגלית היא השפה המובילה והעיקרית בעולם העסקי והיא השפה המדוברת בכל רחבי העולם הפרטי והעסקי. אם אתם מתכננים להגיע לפגישה עסקית עם קולגות, לקוחות או ספקים שמדברים אנגלית חשוב שתדעו לא רק איך לדבר אנגלית ותסתמכו על מה שלמדתם בתיכון ובתואר, אלא תבינו שקיימת תרבות עסקית באנגלית - מה לומר ומתי, עם מי לדבר ואיך לפנות, מה לא אומרים, באילו מילים וביטויים להשתמש ועוד. מוכנים ללמוד איך להתנהג בפגישה באנגלית? קדימה.

מה זו אנגלית עסקית מתי צריך אותה ולמה היא כל כך חשובה: 

כל העולם מתנהל היום כמעט כולו באנגלית כך שסביר להניח שמגיל קטן מאוד כבר ידעתם לומר משפטים והיום אתם יכולים לנהל שיחה של ממש באנגלית ברמה גבוהה. אבל דיבור באנגלית יום יומית שונה מדיבור בשפה של אנגלית עסקית ונסביר למה. מעבר לשליטה בדקדוק ברמה גבוהה ביותר, תחביר וסמנטיקה בהתאם - צריך גם אוצר מילים רלוונטי לעולם העסקי ולדעת באילו מילות סלנג לא להשתמש, כיצד פונים לאדם בפגישה עסקית ואיך מתנהגים באופן כללי כאשר מדובר בפגישה באנגלית.

קודם כל חשוב להבין שהשפה האנגלית היא לא שפת האם אצל כולם ממש כמו שהיא לא שפת האם אצלכם. וגם, השפה האנגלית המדוברת ואיתה האנגלית העסקית משתנה ממקום למקום. איש עסקים בריטי לא ידבר או יתנהג כמו איש עסקים אמריקאי ואותו הדבר כשזה נוגע לאיש עסקים מאוסטרליה או דרום אמריקה לדוגמא. כל אחד מהם אמנם מדבר אנגלית אבל כל אחד מהם מדבר אנגלית עם ניואנסים אחרים, ביטויים אחרים וכמובן הרגלים עסקיים אחרים. בנוסף ישנם אנשי עסקים שלמדו לדבר אנגלית עסקית ממש כמוכם אבל מגיעים ממדינה אשר זו לא שפת האם בה והם לומדים להתנהל באנגלית עסקית ממש כמו שאתם לומדים ולכן היו ערים וערניים לתרבויות עסקיות אחרות מעבר לשימוש באותה השפה.

קורס אנגלית מקצועית לחברות וארגונים:

בכדי שעובדי הארגון והחברה שלכם ידעו כיצד לתקשר באנגלית עליהם לעבור קורסים והדרכות באנגלית מקצועית. כך הקשר עם כל הגורמים בחברה יהיה ברמה המקצועית בהתאם- המזכירה שעונה לטלפון וכותבת מיילים, מתאמת הפגישות, מי שמשתתף בפגישות וכמובן ניהול המשא ומתן, קשר עם הספק והוצאה לפועל של העבודה המשותפת.

וולסטריט בית הספר המוביל ללימודי אנגלית מציע קורס אנגלית מקצועית לחברות וארגונים בהתאם לרמה של כל אחד מהעובדים בחברה, הרמה אליה הם צריכים להגיע והגורמים איתם יש קשר. כך הם יוכלו ללמוד על התרבות העסקית של הספק או הלקוח איתו יהיו בקשר, להרחיב את אוצר המילים שלהם בהתאם לתחום המקצועי בו הם עוסקים וללמוד לנסח תגובה עסקית מנומסת ועניינית באנגלית- בעל פה או בכתב.

בין אם מדובר בלקוחות, ספקים או קולגות,  פגישה באנגלית צריכה להיות פגישה ברמה גבוהה שתשאיר רושם טוב ותגרום לצד השני לראות כמה אתם מקצועיים ומשקיעים ולרצות לשתף אתכם פעולה. לכן חשוב להכיר את הצד השני מבחינת תרבות המקום, תרבות עסקית, אוצר מילים והתנהלות עסקית בסיסית. 

ככל שהעובדים יתמידו יותר ללמוד ולהשקיע בלמידה של האנגלית העסקית הם יגיעו יותר מוכנים לפגישה הזו ולכל פגישה שתתנהל באנגלית ויוכלו לנהל שיחה ופגישה באנגלית עסקית ברמה גבוהה שתאפשר לכל אחד מהם באופן פרטני וכפועל יוצר לארגון כולו להתנהל מול לקוחות ומול ספקים שמעבר לים.

בעולם של היום בו הכל מתנהל באנגלית אין זה מפתיע שגם עולם העסקים כולו באנגלית וחשוב להיות עם אצבע על הדופק.

כנסו עוד היום לאתר של וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית ובררו על קורס אנגלית מקצועית לחברות וארגונים.

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל