לשפר מיומנויות באנגלית דרך הרדיו

05 בספט׳ 2022

אחת הדרכים ללמוד אנגלית בצורה המהירה והאפקטיבית ביותר היא דרך הרדיו, ממש כך. בדיוק כמו שאתם צופים בסרטים באנגלית ולומדים מילים חדשות, כך תוכלו להקשיב לרדיו וללמוד ביטויים שלא הכרתם קודם לכן, להגדיל את אוצר המילים שלכם על ידי האזנה לשירים, תוכניות באנגלית ואפילו פודקאסטים.

אם במקביל תתחילו ללמוד גם קורס אנגלית מדוברת אונליין תראו בעצמכם איך האנגלית שלכם משתפרת במהירות.

הטכנולוגיה היום מאפשרת לכם ללמוד - גם אנגלית:

הטכנולוגיה המתקדמת של היום מאפשרת לכם ללמוד כמעט כל דבר שתרצו במהירות וברמה גבוהה יותר. כך שילוב של קורס אנגלית אונליין בשילוב עם כמה שיותר הקשבה והאזנה לאנגלית מדוברת יסייע לכם ללמוד אנגלית. שילוב של הטכנולוגיות של אינטרנט ורדיו יאפשר לכם להתקדם ולדבר אנגלית בצורה מיטבית מבלי ששהיתם במקום דובר אנגלית, ממש כך.

בכדי לנצל את הרדיו לטובתכם, שלבו אותו בלימודי קורס אנגלית מדוברת אונליין והפכו אותו לחלק מתוכנית הלימוד שלכם.  

הנה 5 דרכים לללמוד אנגלית בצורה מיטבית ומירבית:

  1. מצאו זמן בכל יום להאזין לרדיו באנגלית. זו יכולה להיות שעה קבועה של תוכנית רדיו שמצאה חן בעיניכם, או הקשבה לשידור חוזר של תוכנית ששודרה בשעה בה לא יכלתם להאזין, הרשמה לפודקאסט בנושא שמעניין אתכם או אפילו הורדה של שירים באפליקציות והאזנה להם תוך כדי קריאה ולמידה של המילים ברשת.
  2. מצאו לכם ערוץ בו תוכלו להאזין בצורה נוחה. ישנם מספר ערוצי רדיו באנגלית, תוכניות ומדורים שמשודרים בשפה וגם תוכניות רדיו ברשת , וכמובן- פודקאסטים. ברגע שתחליטו על נושא שמעניין אתכם תוכלו למצוא את התוכנית המתאימה וכך גם תרצו להאזין לה יותר עקב העניין שלכם בנושא.
  3. הדרך הטובה ביותר להרחיב ולהגדיל את אוצר המילים שלכם היא על ידי הקשבה לתוכנית בסגנון 'הכל דיבורים' כך תוכלו לשמוע גם סלנג וגם אנגלית תקנית, ללמוד איך פונים לאנשים ולהכיר הרבה מאוד מילים חדשות וביטויים חדשים.
  4. הקשיבו לרדיו בכל הזדמנות - גם אם קבעתם זמן מסוים ביום להאזין לרדיו וגם אם החלטתם לפנות כמה דקות בכל בוקר להקשבה לתוכנית דיבורים באנגלית- אין זה אומר ששאר הזמן אתם צריכים להיות מנותקים. נוסעים במכונית? הקשיבו לרדיו באנגלית. נחים במיטה? האזינו לפודקאסט מעניים לפני השינה.
  5. נצלו את האפליצקיות השונות של השירים - כך תוכלו להקשיב לשירים של האמנים שאתם הכי אוהבים או שירים חדשים שיצאו לאחרונה, ובו בזמן לקרוא את המילים וללמוד איך מבטאים אותן נכון. תופתעו לגלות אילו מילים ידעתם שהזמר שר ואילו חשבתם שהן מילים אחרות לגמרי או איך מבטאים מילה כתובה שאתם ביטאתם אותה בצורה שונה לגמרי.

בכדי באמת ללמוד אנגלית בעזרת הרדיו עליכם, כאמור, לשלב את ההאזנה לרדיו (או הצפייה בטלוויזיה לצורך העניין) עם קורס אנגלית מדוברת אונליין. כך תוכלו לרשום במהלך ההאזנה לרדיו מילים שלא הכרתם קודם לכן, ביטויים חדשים שתרצו לשלב ביום יום שלכם, שאלות שיש לכם על הגייה של מילים וגם למידה של מילים נרדפות.

השדרנים ברדיו נוטים לעיתים לדבר מהר בעיקר כאשר מדובר בתוכניות טוק שואו למיניהן ולכן בהתאם לרמה שלכם וליכולת ההבנה שלכם באנגלית בחרו את התוכנית המתאימה לכם ביותר. מכיוון שהיום ישנן תוכנית רדיו ברשת וגם רוב תוכניות הרדיו עולות לאחר מכן לאתר של תחנת הרדיו הספציפית בה שודרו - תוכלו להאזין להן בקצב שלכם, עם עצירות, בדיקת משפטים ומילים והאזנה נוספת בעת הצורך.

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל