איך שוברים את הקרח, באנגלית?

01 בנוב׳ 2022

'לשבור את הקרח' זה ביטוי בעברית להתחלת שיחה בצורה נעימה, אבל אם אתם רוצים לדבר אנגלית כמו שצריך, אל תתרגמו את הביטוי הזה מילולית, כמו הרבה ביטויים אחרים. מכיוון ששפת האם שלנו היא עברית אנחנו נוהגים לחשוב בה ולאחר מכן לתרגם אותה לאנגלית בראש, אבל הדרך הנכונה לדבר אנגלית היא לחשוב באנגלית. זה לא קל, אבל זו הדרך הנכונה.

איך תתחילו שיחה נעימה וקולחת באנגלית?

גם אם למדתם קרוא וכתוב באנגלית וקיבלתם 100 בבגרות, אם אתם לא מכירים את השפה היום יומית - את האנגלית המדוברת, יהיה לכם מאוד קשה לנהל שיחה. לכן בכדי לנהל שיחה שוטפת ולהבין מה אומרים לכם וגם להעביר את המסר שלכם בצורה נכונה, חשוב להירשם קודם לקורס לימודי אנגלית מדוברת (שהיא שונה מאוד מהאנגלית שלמדתם בתיכון).

בכדי להרגיש בנוח בשיחה באנגלית, בעיקר אם זו שיחה ראשונה שלכם, כדאי שתיישמו כמה טיפים חשובים:

  1. התאימו את תחילת השיחה לאנשים איתם אתם מדברים - אם מדובר בראיון עבודה היו רשמיים אבל אם אתם עכשיו מכירים חברים חדשים בערב במסיבה היו קלילים. ה"שלום" צריך להיות בהתאם והוא שונה, ממש כמו בעברית מאנשים שאתם מכירים לאנשים שאתם לא מכירים. הכי טוב לברך בהתאם לזמן שאתם נמצאים ביום- בוקר טוב, ערב טוב, לילה טוב - זו פתיחה פשוטה ורגילה לחלוטין שמקובלת בכל שיחה באנגלית. במידה ומדובר בשיחה קלילה עם אנשים שאתם מכירים אפשרו לעצמכם לדבר בסלנג ובצורה לא פורמלית אך אם מדובר באדם זר שאתם לא מכירים או בפגישה ראשונה נהוג להיות מנומסים יותר, ולהשתמש במילים כגון סליחה, בקשה ותודה. 

  2. בחרו את נושא השיחה בהתאם לקהל שסביבכם - לפני שאתם ממהרים לדבר על פוליטיקה או על שיר חדש של זמרת מוכרת בררו על מה נהוג לדבר באותה מדינה ועל מה לא כדאי לעורר דיון. תמיד טוב לדבר על מזג האוויר או על ספורט רק וודאו שאתם לא מעודדים את הקבוצה הלא נכונה שכן בהרבה מקומות זה יכול להלהיט את הרוחות. 

  3. אל תתביישו לטעות ולבקש עזרה - אף אחד לא לומד שפה חדשה ברגע ולכן אל תתביישו לטעות - זה חלק מתהליך הלמידה של כל שפה חדשה ובעצם של כל דבר חדש. לכן- אם אתם טועים וצוחקים עליכם קחו זאת בקלילות ובהומור, וזכרו במה טעיתם בכדי לתקן לפעם הבאה. אם אתם לא בטוחים במילה כלשהי או בביטוי כלשהו- תוכלו תמיד לשאול- סליחה אבל איך אומרים... ולנסות להסביר (או לשאול דובר עברית שיוכל לתרגם עבורכם) והיום אפשר להראות מילה במילון בטלפון החכם הנייד ולשאול איך מבטאים אותה (או להוריד אפליקציה שתדגים לכם) 

  4. התאמנו על שיחה - אם אתם בדרך למסיבה או למפגש באנגלית התאמנו עם חברים או בבית מול המראה, נסו מילים חדשות וותרו על כאלה שאתם מסתבכים איתם, הכינו כמה משפטים שתוכלו להשתמש בהם ובואו עם ביטחון ועם אוצר מילים לשימוש. 

  5. אל תתרגמו מעברית - ממש כמו ההסבר בהתחלה, ישנם ביטויים בעברית וישנם ביטויים באנגלית והם לא תמיד נשמעים אותו הדבר כשמתרגמים אותם. אל תתרגמו אוטומטית משפטים או ביטויים בעברית שכן לא תמיד הם נכונים באנגלית ויכולים אפילו לצאת מגוחכים. נסו לחשוב באנגלית ולא בעברית ואם אתם לומדים ביטוי חדש שלבו אותו בשיחה הבאה שלכם.

אחרי שקראתם את 5 הטיפים האלה אנחנו בטוחים שאתם מבינים שלא כל כך קשה לדבר אנגלית ושאם תשקיעו בקורס לימודי אנגלית מדוברת תצליחו 'לשבור את הקרח' בשיחה באנגלית.

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל