לימודי אנגלית לתלמידים בחטיבת הביניים

11 באוג׳ 2022

כל התחלה היא מרגשת וגם קצת קשה, כך גם תחילת הלימודים בחטיבת הביניים. כיתה חדשה, בית ספר חדש, לחצים נוספים, מגמות, נושאי לימוד חדשים... ובנוסף להכל צריך גם להתמיד במקצועות שנלמדו עד כה ולהמשיך ללמוד ואף לשפר אותם. השפה האנגלית שידוע לנו כבר שהיא חשובה מאוד הופכת להיות כלי הכרחי בלימודים בחטיבת הביניים ואם הילד שלכם נמצא בפיגור או לא נמצא ברמת הלימודים שהוא צריך להיות בה בכיתה ז' זה הזמן הנכון עבורו ללמוד אנגלית ולשפר את האנגלית ועבורכם לדאוג שזה מתבצע.

ללמוד אנגלית ברמה של חטיבת ביניים ולהתקדם

בכיתה ז' חלים הרבה מאוד שינויים במערכת הלימודים של הילדים. הם מתחילים ללמוד יותר שעות, מתחלקים למגמות, יש יותר נושאים ללמוד ויותר מקצועות והמבחנים קשים יותר. כמו כן מתחילה החלוקה להקבצות לפי הרמה הלימודית של התלמיד במקצועות השונים- ביניהם לימודי השפה האנגלית. הרמה הנדרשת בלימודי האנגלית הינה רמה גבוהה בהרבה יותר מהרמה הנדרשת בבית הספר היסודי ולכן על התלמיד לשפר את האנגלית שלו במידת הצורך לתרגל קריאה באנגלית, כתיבה באנגלית וגם דיבור באנגלית בכדי שישבצו אותו בהקבצה גבוהה בהתאם. בכיתה ז' בתחילת חטיבת הביניים התלמידים נדרשים לאוצר מילים רחב ללמוד ולהכיר מילים חדשות וביטויים חדשים על בסיס יום יומי ולדעת כיצד לשלב אותם במשפטים שלהם בכתיבה ובדיבור. עליהם להבין את כללי הדקדוק והתחביר ולדעת כיצד להציג את הידע ואת הרעיונות שלהם בכתב וגם בעל פה, לקרוא טקסטים באורכים שונים ולדעת לסכם אותם ולהסביר מה הם קראו שוב - בכתב וגם בעל פה.

אנגלית בחטיבת הביניים - אנגלית ברמה גבוהה יותר

בכיתה ז' הרמה של כל המקצועות קופצת באופן משמעותי והנושא מורגש בעיקר בלימודי האנגלית. במהלך השנה ההישגים הנדרשים מהתלמידים הם גבוהים יותר והם צריכים לדעת לקרוא, לכתוב ולתקשר בעל בפה באנגלית ברמה גבוהה יותר מאשר ידוע בעבר וזה דורש למידה, התמדה ותרגול. תוכלו לעיין בתוכנית הלימודים של משרד החינוך לכיתה ז', כאן.

על תלמיד בכיתה ז' לדעת לבצע את הדברים הבאים:

  1. לקרוא טקסטים באורכים שונים, להבין את הרעיון המרכזי שלהם ולהסביר אותו
  2. לבצע את ההבחנה בין דעה ולעובדה ולהסיק מסקנות מהנאמר או מהנכתב
  3. להיות בעל אוצר מילים רחב עם למידה של מילים חדשות בכל יום
  4. לנהל שיחה בשילוב דקדוק בצורה תקנית ונכונה
  5. לנסח שאלות תקינות ולענות תשובות מלאות מבחינה לשונית
  6. לדעת להוציא מידע רלוונטי מהרשת המקוונת ומספרים עיוניים

בנוסף ללימודים בכיתה שמתבצעת לפי התוכנית של משרד החינוך על ידי ספרי לימוד וחוברות עבודה, חשוב שהתלמיד יתקדם בעצמו בתמיכה של ההורים שלו מחוץ לשעות הלימודים. קריאה של כמה שיותר חומר ומידע בשפה האנגלית, האזנה לשירים כולל קריאה של המילים שלהם, צפייה בסרטים, משחקים באפליקציות - מה שניתן לבצע באנגלית בכדי ללמוד עוד ביטויים, להרחיב את אומר המילים ולשפר את האנגלית מבחינת קריאה, כתיבה ודיבור. בית הספר וולסטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית מציע לתלמידי חטיבת הביניים קורסים אונליין באנגלית שיאפשרו להם לתרגל את האנגלית שלהם לפי הרמה שלהם, ולשים דגש על הנושאים שקשה להם יותר ולתרגל אותם בהתאם. קריאה, כתיבה, דיבור, שינון של כללי הדקדוק, הרחבה של אוצר המילים, שימוש נכון בפעלים ושמות תואר והגייה נכונה של המילים הם חלק ממה שנלמד ומתורגל בקורסים אונליין שמוצעים על ידי בית הספר. בכדי לשמור על אנגלית ברמה גבוהה לאורך הלימודים בחטיבה וללמוד בהקבצה בהתאם לידע וליכולות חשוב שתבדקו כבר היום על קורס אנגלית אונליין בבית הספר וולסטריט רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל