הכנה יעילה: קורס אנגלית אונליין

19 במרץ 2024

אם יש משהו שמגיפת הקוביד הוכיחה לנו בגדול זה שאפשר לעשות כמעט הכל אונליין. אפשר לקנות אונליין, אפשר להעביר הרצאות אונליין, אפשר להשתתף בפגישת עבודה אונליין וגם אפשר לקחת קורסים וללמוד אונליין, אפילו באפליקציה. 

ולמרות שהמגיפה כבר אוטוטו מאחורינו הרבה אנשים עדיין מעדיפים להמשיך את הפעילויות שלהם אונליין וגם חלק ממוסדות הלימוד ממשיכים ללמד ברשת כך שהביקוש לקורסים לימודיים שאינם פרונטליים לאו דווקא פחת ועדיין מאוד מבוקש. אם חשבתם לקחת קורס אונליין, אתם בכיוון הנכון.

גם שפה אפשר ללמוד ברשת – לימודי אנגלית אונליין:

יש שיכולים ללמוד לבד ויש שחייבים את הקבוצה ביחד איתם בכדי ללמוד. כך או כך אתם יכולים לשבת מול המחשב בעצמכם או עם קבוצת לימוד ולהירשם ללימודים ברשת. לא כל מקצוע קל ללמוד ברשת, ישנם כאלה שיוכלו בקלות לצלוח את התואר שלהם בצורה כזו ויש שיצליחו רק קורסים בסיסיים או הרצאות מוקלטות לפי הקצב שלהם. אם אתם שייכים לסוג השני של האנשים ואם אתם מחפשים ללמוד את שפת האנגלית לקראת מבחן פסיכומטרי או לקראת טיול או אפילו לקראת ראיון עבודה שדורשת את רמה של אנגלית עסקית, אז לימודי אנגלית בקורס אונליין הם בדיוק מה שאתם מחפשים.

היתרונות של קורס אנגלית אונליין, בפרט, ולימודי אונליין בכלל, הם מאוד ברורים  – המחיר אטרקטיבי יותר, הנוחות של ללמוד מהבית אפילו בפיג'מה מהספה, האפשרות להקליט את השיעורים ולעבור עליהם אחר כך ומשימות שנעשות במחשב. ישנם קורסים שמאפשרים למידה בהרצאות בזום עם פעילות משותפת של כל התלמידים בקורס ויש קורסים שמאפשרים לרכוש מספר שיעורים אותם לומדים באופן עצמאי ומתרגלים לאחר מכן עם מורה או מדריך שבודק את התשובות ונותן פידבק. איזו דרך שנוחה לכם קיימת כיום ברוב בתי הספר המציעים לימודי אנגלית אונליין.

איך אתם יכולים לקדם את עצמכם במקביל:

נכון, נרשמתם לקורס ושילמתם עליו ואתם מצפים להפיק ממנו את המרב וללמוד ממנו. אבל זה לא אומר שבין שיעור אחד לזה שלאחריו אתם צריכים לשבת רגל על רגל ולא לעשות עם עצמכם כלום בנושא. כלומר, אתם בהחלט יכולים לא לעשות כלום אבל ככל שתתמידו יותר ותלמדו יותר אנגלית (ובכלל, כל נושא) אז ככה תדעו יותר את השפה ותהיו מוכנים למבחנים לעבודה ולטיול – וזו הרי המטרה שלכם לא? 

לימודי אנגלית אונליין יכולים לעבור בקורס אינטרנטי מסודר עם תוספת של למידה עצמאית שרק תתרום לכם, איך? בדרכים הבאות:

  1. צפו בסרטים ובסדרות באנגלית – אתם יכולים להוריד מהרשת כל סדרה או סרט באנגלית ולצפות בו עם כתוביות בעברית וכך לקשר את המילים החדשות ללמוד אותן ולהבין יותר את השפה.

  2. הקשיבו להרצאות והדרכות – יש המון סרטוני יוטיוב של הרצאות, הדרכות אפילו קומיקאים- את כל אלה אתם יכולים לשמוע בנייד או מול המחשב מתי שנוח לכם ולהרחיב את אוצר המילים שלכם באנגלית.

  3. צ'אטים באנגלית – יש לא מעט חדרי צ'אט וקבוצות רלוונטיות במדיה החברתית שיאפשרו לכם לקרוא תגובות להגיב בעצמכם, לקבל הערות על הכתיבה להשתפר וללמוד. ככל שתהיו פעילים יותר כך תשתפשפו יותר

  4. קריאה באנגלית – אפשר לקרוא על הכל ברשת ובאנגלית כמובן! התחילו בטקסטים קצרים וקלים יחסית וסמנו לכם את המילים שלא הבנתם. לאחר מכן בדקו את התרגום שלהן ואז קראו שוב את הטקסט ולמדו את המילים החדשות. אפשר גם לכתוב ולקרוא אימיילים עם חברים דוברי אנגלית ולבדוק את ההתקדמות שלכם ושלהם. 

היום כאמור אפשר לעשות הכל אונליין כולל לחפש תרגום מיידי של מילה באנגלית שלא הבנתם. אבל הטכניקה לא ממש שונה בין אם מדובר בלימודי אנגלית פרונטליים או לימודי אנגלית אונליין – תרגול-תרגול-תרגול!