מה מותר או אסור לעשות בפגישה עסקית?

15 במרץ 2022

לא מספיק לדעת לדבר אנגלית ולהבין את השפה בכדי להצליח בפגישה עסקית שמתנהלת באנגלית. בכדי להצליח באמת בפגישה ולעשות רושם מוצלח אתם צריכים לדעת אנגלית עסקית, שיהיה לכם אוצר מילים גדול וכמובן, חשוב להכיר ולהבין את התרבות העיסקית של המעורבים בפגישה. לא מספיק לדעת לומר את המילים הנכונות, חשוב לדעת איך להתנהל ואיך להתנהג מול אנשי עסקים דוברי אנגלית.

כללים חשובים לניהול פגישה עסקית באנגלית:

  • חשוב לזכור שלא מדובר בשיחה חברית או בשיחה ברחוב. יש לשמור על כללי הנימוס, פניה מכובדת ורשמית ולדבר באנגלית עסקית ללא שימוש במילות סלנג.
  • אנשי עסקים דוברי אנגלית לרוב מגיעים ממדינות אחרות בהן נהוג להיות רשמיים ומכובדים בפגישות- בדקו את התואר שלהם, את השם המלא, איך לפנות אליהם ואת הלך הרוח ואל תצפו מראש שכולם יתנהלו בפתיחות כמו אנשי העסקים הישראלים.
  • יש זמן קצוב לכל פגישה לכן קשקושים ושיחות פשוטות על דברים לא קשורים פחות מקובלות בפגישות עסקיות באנגלית ויש לזים לב שלא מבזבזים את הזמן.

עשה ואל תעשה בפגישה עסקית שמתנהלת באנגלית:

אל תתרגמו את המחשבות שלכם - בכדי לדבר אנגלית, או כל שפה אחרת לצורך העניין, צריך לחשוב באותה שפה. אם תחשבו בעברית ותתרגמו בראש את המשפטים אתם גם לא תדברו באופן שוטף ואתם גם עלולים לתרגם את המונחים בצורה לא נכונה ולא מובנת. תבנו את המשפטים שאתם רוצים לומר מראש, היו בטוחים שהם אכן בנויים בצורה נכונה והשתמשו בהם. אל תדברו על שטויות - הישראלים הם עם מאוד פתוח ואתם יכולים למצוא את עצמכם ממליצים בפגישה עסקית על סוג חיתולים או איפה לצבוע את השיער. בפגישה עסקים באנגלית סמול טור הוא פחות מקובל בעיקר כזה שמתרכז ב"שטויות" אפשר להעלות נושאים משותפים כמו ספורט ואוכל לדיון ובעיקר להימנע מלשוחח על נושאים כמו פוליטיקה ונושאים נוספים שיכולים לעורר מחלוקת בין הצדדים. תרגלו את האנגלית העסקית שלכם - בואו מוכנים לפגישה עם אוצר מילים באנגלית עסקית. הכינו מראש רשימה של מושגים, מונחים ומשפטים באנגלית שתרצו להשתמש בהם. כמובן שיש לתרגל כמה שיותר לפני הפגישה עצמה אבל קורה ששוכחים מילה ואז אפשר להשתמש בזו שכתבתם ברשימה. ערכו סימולציה של הפגישה - רצוי להתאמן על הפגישה לפני שהיא מתקיימת בכדי להיות מוכנים אליה כמה שיותר. אפשר עם חברים או מורים ואפשר עם אנשי מקצוע במשרד שכבר היו נוכחים בפגישות מן הסוג הזה וידעו לתת לכם טיפים חשובים , לכוון אתכם ולדייק אתכם לקראת הפגישה. בדקו את האנגלית שלכם - טעויות באנגלית קורות. בדיבור שוטף בשפה שהיא לא שפת האם כולם יכולים לטעות. אבל טעויות אנגלית במצגות או בניירת שמחלקים לא עוברות חלק שכן יש לבצע בדיקה והגהה לפני ולוודא שהאנגלית כתובה ומנוסחת כמו שצריך. אם אתם לא בטוחים - העבירו לבדיקה למי שיודע ובטוח לפני שתציגו שקף עם טעויות באנגלית. אל תתקנו טעויות של אחרים - אם יש אתכם עוד אנשים דוברי עברית שצריכים לדבר אנגלית בפגישה העסקית, בדיוק כמוכם- תמכו בהם ודאגו שיתמכו בכם. אל תתקנו אותם ואל תעירו להם בטח שלא במהלך הפגישה או מול כולם. דברו לאט ורגוע - בצורה מובנת וברורה ודאגו לבטא את המילים בצורה נכונה כך כולם יבינו את מה שאתם אומרים. עצרו לשאול אם הכל ברור לפני שאתם ממשיכים הלאה. למדו מהטעויות - במידה והעירו לכם או שאמרתם דבר מה שגוי באנגלית ותיקנו אתכם- למדו מהטעויות, תקנו את עצמכם במקום ורשמו זאת כהעברה להבא בכדי שתלמדו ממנה ולא תחזרו על אותה טעות בעתיד.