5 טיפים ללימוד אנגלית לבני נוער

04 באוג׳ 2022

"סורי, איי דונט ספיק אינגליש". 

חוסר היכולת של רבים מן האנשים לדעת את שפת האנגלית מלווה בחוסר ביטחון המהווה קושי מסוים במהלך חייהם. הפלח באוכלוסייה אשר מחויב לעבור את הקושי הראשון בשפה הינם בני הנוער הניגשים לבחינת הבגרות באנגלית. במהלך הבגרויות, התלמידים נחשפים לחשיבותם הרבה של לימודי אנגלית לבני נוער אשר יתרמו להם לצבירת ביטחון בשפה, להצלחה במבחן הבגרות והחשוב מכל - הבנה ששפת האנגלית הכרחית לאיכות חייהם.

מלבד חשיבות ההצלחה בבגרויות, חשיבות ידיעת השפה  באה לידי ביטוי גם לאחר לימודי התיכון, בתפקידים מסוימים בשירות הצבאי, בהתנהלות קלה ב"טיול הגדול" לאחר צבא, בעבודות שונות בחו"ל, במהלך הלימודים האקדמיים ובבניית קריירה איכותית ומיטבית בכל מקצוע שיבחרו. לכן, אותם בני נוער ששפת האנגלית אינה שפת האם שלהם ואינם למדו אנגלית מגיל צעיר, חשוב יהיה לשלבה בשלב זה של חייהם באמצעות לימודי אנגלית לבני נוער.

מלבד קורסי האנגלית שניתן לעבור, בו ירכשו את הבסיס לשפה, החוקים והכללים, חשוב שהשפה תהווה כחלק בלתי נפרד מחיי בני הנוער על מנת לתרגל, לשמר ולהעשיר את השפה לטווח הארוך.

אז בשביל להקל על תהליך הלמידה ריכזנו עבורכם 5 טיפים ללימוד אנגלית לבני נוער:

  1. קריאת ספרים ומגזינים בתחומים שמעניינים אותם – גם אם לא מבינים את כל המילים! קריאה לטווח הארוך תשפר את הרחבת אוצר המילים, איות המילים באופן נכון וקצב הקריאה.​
  2. צפייה בסרטים עם או בלי תרגום – שמיעת השפה האנגלית תתרום לבני הנוער להכיר כיצד נשמעות מילים באופן נכון, כיצד בונים תחביר למשפטים באנגלית והכרת סלנגים שונים בשפה. בדומה לכך, ניתן להאזין לשירים באנגלית.
  3. תוכנות מיוחדות באינטרנט לתרגול עצמי באנגלית – המתבססות על אוצר מילים, תחביר, שמיעה תוך ניסוי וטעיה.
  4. לכתוב סיפור בהמשכים בשפה האנגלית – על מנת ללמוד את הדקדוק בשפה יש להתאמן על כך. בעת ניסיון כתיבה באנגלית, ניתן יהיה לבחור את הזמנים הנכונים, התחביר הנכון ולכתוב באופן הטוב ביותר בקצב אישי.
  5. לא לחשוש לנסות לשוחח באנגלית – אם זה בטיול בחו"ל, עם קרובי משפחה וחברים דוברי השפה, יציאה לפרויקט תגלית ועוד. על מנת לדעת כיצד לדבר נכון, לא מספיק רק אוצר מילים, אלא הכרחי ביותר לשוחח בשפה, להשתפשף ולהגביר את הביטחון העצמי והשליטה.

המסקנה החשובה היא – אל תחששו! הכניסו את האנגלית כחלק מחייכם - תקראו, תכתבו, תשמעו, תדברו, תטעו ובסוף תצליחו!

"מי שמעז – מצליח".

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*