5 כללים בסיסיים בכתיבת אימייל באנגלית

20 באוק׳ 2022

יכול להיות שאתם דוברי אנגלית ברמה מאוד גבוהה ושאתם גם יכולים לקרוא באנגלית היטב, אבל איך אתם כותבים באנגלית? כתיבה באנגלית היא כלי מאוד בסיסי בשפה, שכן יש צורך לכתוב לא מעט באנגלית.

אנחנו כותבים באנגלית בבית הספר, אנחנו כותבים באנגלית ברחבי הרשת החברתית ובמשחקי הרשת, אנחנו נדרשים לכתיבה באנגלית כאשר אנחנו רוצים להתקבל לעבודה, לעבור ראיון עבודה באנגלית או מבחני מיון באנגלית. הכתיבה באנגלית מאוד חשובה ולכן צריך להשקיע לא רק בביטוי, הגייה ואוצר מילים עשיר באנגלית, אלא גם בכתיבה ללא שגיאות כתיב, תחביר נכון של המילים והמשפטים כתיבה בצורה קריאה.

חמישה דברים בסיסיים לפני ששולחים אימייל באנגלית:

אחד הפעולות הנפוצות ביותר באנגלית היא כתיבת אימיילים. כאשר אנחנו מעוניינים להתקבל לעבודה באנגלית ולבלוט מעל שאר המתמודדים לאותו תפקיד, וגם כאשר כבר התקבלנו - חשוב לשלוח אימיילים באנגלית לעובדים, ספקים ולקוחות.

קבלו חמישה דברים בסיסיים שכדאי שתקפידו עליהם לפני שאתם כותבים ושולחים דוא"ל באנגלית:

  1. כתבו טיוטה של המייל לפני שאתם שולחים אותו - בכדי לא לשלוח מייל עם טעויות ובכדי שלא ישלח בטעות מייל שהוא לפני בדיקה או חצי כתוב - השתמשו בטיוטה. ככה גם תוכלו לבדוק כמה השתפרתם מפעם לפעם. שמרו קובץ עם נושא המייל ורשמו בו את תוכן המייל שאתם מתכננים לשלוח. בתוכנות הכתיבה השונות יש בדיקת איות כך שתוכלו לתקן טעויות כתיב באנגלית וגם הצעות לשיפור הכתיבה של המשפט כולו. לאחר שרשמתם את הטיוטה תוכלו לבדוק אותה, לתקן אותה במידת הצורך ולאחר מכן להעביר את הגרסה הסופית למייל ולשלוח אותו בלב שלם.
  2. תנו למישהו לבדוק את הכתיבה שלכם - יכול להיות שאתם מאוד בטוחים באנגלית שלכם אבל תמיד חשוב שתהיה עוד עין בוחנת. שלחו את המייל לקולגה שלכם או למנהל מעליכם לפני שאתם שולחים אותו לכתובת המיועדת, כך תוכלו לבדוק את עצמכם, לקבל תיקונים, ללמוד ולהשתפר ביכולת כתיבה באנגלית במיילים ובאופן כללי.
  3. הרחיבו את אוצר המילים שלכם והשתמשו בכמה שיותר מילים חדשות - בכדי לכתוב מייל ברמה גבוהה וגם בכדי להרשים את הצד השני, פעולה שנדרשת לא מעט פעמים כאשר מדובר בלקוח חדש או ספק חדש, נדרש אוצר מילים עשיר ונרחב. לאחר שכתבתם את המייל עצמו, בשביל לשדרג אותו ברמה אחת ואפילו בכמה רמות, בחרו מילים שאפשר להחליף אותן במילים גבוהות יותר, במושגים ובמונחים מקצועיים יותר שיעידו על המקצועיות שלכם, על הידע שלכם בשפה האנגלית ועל אוצר המילים שלכם.
  4. כתבו את המייל בהתאם למען אליו אתם שולחים את המייל - בשפה האנגלית חשוב לא רק הכתיבה עצמה אלא גם השימוש הנכון בסלנג, בפנייה רשמית ובמען אליו אתם שולחים את המייל. המייל שאתם כותבים צריך להיות תואם למען אליו שולחים את המייל. השתמשו בשם התואר הנכון, בפניה בגוף ראשון או בגוף שלישי בהתאם, אל תתפתו לקצר מילים או להשתמש בסלנג. במידה ואינכם בטוחים, זה מקובל לגמרי לבקש עזרה שיבדקו את המייל שלכם לפני שאתם שולחים אותו או לשאול את הנמען שאלה לגבי התוכן בכדי ללמוד להבא. נכונות ללמוד היא מעלה מאוד חשובה והיא מראה לצד השני שאתם רציניים ורוצים להתקדם.
  5. למדו מהמיילים שאתם מקבלים - כאמור, אחת הדרכים להתקדם היא ללמוד מהניסיון. ברגע שאתם שולחים מייל ואתם מקבלים תשובה - קראו אותה היטב. איך ענו לכם? באילו מילים השתמשו? איך התחילו את המייל ואיך סיימו אותו? האם השתמשו בכינויים רשמיים או כתבו בצורה יותר אישית? האם כתבו באנגלית גבוהה או שהשתמשו בסלנג? צורת ההתבטאות והכתיבה של הצד השני יכולה לסייע לכם בכתיבת מענה למייל וכך תוכלו להתחבר יותר לאדם אליו אתם כותבים.

אל תשכחו לשלוח לעצמכם העתק של המייל בכדי שתוכלו לראות לא רק מה שלחתם אלא גם איך המייל מתקבל בצד השני. 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל