4 שאלות שחייבים לשאול לפני שבוחרים קורס אנגלית אונליין

27 במרץ 2024

החלטתם שאתם רוצים ללמוד אנגלית והחלטתם גם שהכיוון שלכם הוא לימודי אנגלית אונליין אבל גיליתם שזה שלא מדובר במוסד לימודי פרונטלי לא אומר שהבחירה קלה יותר. כיום יש היצע גדול של קורסים אונליין באנגלית ולכן הבחירה היא לא כזו פשוטה כמו שאתם חושבים. גם אם חברה שלכם לומדת בקורס שהיא ממש מרוצה ממנו או שהשכן שלכם המליץ לכם על לימודי אנגלית אונליין במקום מעולה – יש כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם ואת מי שמציע את הקורס לפני שאתם נרשמים ומתחילים ללמוד.

השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם, לפני שאתם בוחרים קורס אנגלית אונליין:

השאלה ה1 והעיקרית צריכה להיות: למה אתם רוצים ללמוד אנגלית?

מה המטרה שלכם בסופו של הקורס? לדעת לנהל שיחה באנגלית בסיסית? להבין אנגלית עסקית? לראות סרט מבלי לעצור כל רגע בכדי לקרוא את הכתוביות ולתרגם את מה שאמרו? אחרי שביססתם את הסיבה שבגללה אתם בכלל רוצים להירשם ללימודי אנגלית, תוכלו למצוא את קורס האנגלית המתאים ביותר עבורכם מבחינת מה שהוא יכול להציע לכם (סילבוס) בשילוב המחיר ומשך הזמן. מאוד חשוב שלא תמהרו להירשם לקורס שמציע לכם מחיר אטרקטיבי או הנחה משמעותית ובסוף תגלו שמדובר בקורס המתמקד בדקדוק של השפה כשאתם בכלל מעוניינים לשים דגש על הדיבור באנגלית. 

השאלה ה2 היא: כמה זמן יש לכם להשקיע?

לימודים זו התחייבות, גם אם מדובר בהתחייבות קצרת מועד ופחות שיעורים מאשר תואר למשל. ברגע ששילמתם ואתם כמובן רוצים לקבל תוצאות, אתם תצטרכו להשקיע זמן וללמוד, להיות בקורס עצמו וגם כמובן לתרגל בין לבין ולהגיש מטלות. בדקו קורסים שמאפשרים לכם לימודי אנגלית אונליין בתנאים שלכם – בהתאם לשעות העבודה שלכם ולפניות שלכם באופן כללי. 

השאלות שאתם צריכים לשאול את בית הספר בו אתם מתעניינים, לפני שאתם בוחרים לימודי אנגלית אונליין:

השאלה ה1 שיש לשאול את בית הספר הפוטנציאלי היא: האם המורים דוברי אנגלית שפת אם וגם איזו אנגלית?

הכוונה היא שאם אתם רוצים ללמוד אנגלית בשביל עבודה בארצות הברית פחות יתאים לכם קורס שהמורה היא בריטית ושמלמד אנגלית בריטית ולהיפך. מעבר לכך מורה ששפת האם שלו היא אנגלית ידבר וילמד בטבעיות יותר מאשר מורה ששפת האם שלו אינה אנגלית, טוב ככל שיהיה. וגם כך תלמדו מעבר למילה עצמה גם איך לבטא אותה נכון דרך האזנה וחיקוי של המבטא של המורה.

השאלה ה2 שאתם צריכים לשאול היא מהות הלימודים: האם הם מתנהלים באנגלית או בעברית?

האם תידרשו להגיש תרגילים בין לבין? האם יש צורך בספרי לימוד ומחברות? כדאי שתבינו איזה קורסים קיימים ותבדקו איזה מתאים לכם כי אם אתם לא בעניין של שיעורי בית וכדומה כדאי שלא תהיינה הפתעות בנושא. חשוב שתבינו אם הלימודים יתמקדו בדיבור או בדקדוק, ועד איזו רזולוציה הם יורדים כדי להבין מה מתאים לכם ומה פחות. 

השאלה החשובה ביותר היא איך תדעו לבדוק התקדמות והאם ההחלטה ללכת על לימודי אנגלית אונליין היתה חכמה מוצדקת ויעילה. חשוב לקבוע יעדים כבר בתחילת הדרך מול בית הספר ומול המורה בכדי לעקוב אחריהם ולראות במהלך הלימודים וגם בסופם אם השגתם אותם, ואם לא- מה הן הסיבות שבגינן אתם מרגישים שהלימודים לא עבדו ולא תרמו לכם. 

המטרה של כל הקורסים שמציעים קורסים של לימודי אנגלית אונליין היא זהה – להעביר לכם קורס לימודי אנגלית בצורה נוחה ומהירה ושתעמדו ביעדים שהצבתם לעצמכם. לכל בית ספר דרך אחרת ושיטה אחרת ולכן חשוב שתמצאו את זו שמתאימה עבורכם.


רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו.
» צפו בכל הקורסים באנגלית של וול סטריט 
וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל
טלפון: 2044*