לימוד אנגלית באינטרנט

15 בדצמ׳ 2022

לימוד אנגלית באינטרנט הפך להיות דבר הכרחי, האינטרנט שינה לחלוטין את תפיסתנו כלפי החשיבות שבלימוד שפות, ועל מנת לגלוש באינטרנט בצורה איכותית וממצה, ולתפוס את החשיבות והיתרונות שהרשת מספקת לנו יש צורך בשימוש בשפה האנגלית. אז אם אנחנו משתמשים באנגלית בשביל ללמוד את הרשת, למה שלא נשתמש ברשת בשביל ללמוד אנגלית אונליין? לפי סקר שנערך על הרגלי השימוש של הישראלים ברשת, כל אחד מאיתנו משתמש בממוצע קצת יותר משעתיים ברשת האינטרנט, אם למטרות עבודה ואם למטרות הנאה, כאשר הרשת מספקת לנו גם הרבה אפשרויות לשפר הבטים רבים בהשכלה שלנו שיכולים לסייע לנו בהמשך דרכנו.

לימוד אנגלית ברשת

לימודי אנגלית באינטרנט במחשב בהחלט יכולים לסייע לנו בשיפור רמת האנגלית שלנו, במיוחד כאשר אנחנו פונים לחומרים מקצועיים כמו מאמרים, מחקרים וחומרים אקדמאיים. קריאה מרובה באנגלית יכולה לעזור לנו להגדיל את העושר הלשוני בשפה, להרחיב את אוצר המילים באנגלית שלנו ואפילו לסייע ביכולות הכתיבה והדקדוק שלנו בשפה. בהחלט מומלץ לנסות ולספוג כמה שיותר מידע באנגלית על מנת להגדיל את הסיכויים שבפעם הבאה שנתקל באנגלית ברמה גבוהה, אם בקריירה שלנו ואם בחיינו הפרטיים, רמת האנגלית שלנו לא תהווה מכשול עבורנו. 

האם לימוד אנגלית באינטרנט מסייע?

עם זאת, לעיתים רבות הרגלי הגלישה שלנו עלולים שלא לסייע לנו בשיפור רמת האנגלית, אלא אפילו לפגוע ברמה הנוכחית. גלישה מרובה באינטרנט תחשוף אותנו לרמת שפה נמוכה. בעולם המודרני, עם עלייתה של רשת האינטרנט, המידע כל כך מהיר ודורש זריזות וכתיבה מהירה, ולעיתים רבות השפה נפגעת מכך, ובנוסף לאוצר מילים צר, נעשות גם הרבה טעויות כתיב ודקדוק, וזה מבלי להתייחס לכמות הסלנג הנכתבת ברשת. לימוד באינטרנט לא בהכרח יסייע ברמה הרצויה. בגלל שרוב הזמן שלנו באינטרנט בדרך כלל מתרכז באתרים כמו פייסבוק או יו-טיוב, ולאו דווקא באתרים מקצועיים, חשוב לקחת בערבון מוגבל את הרמת האנגלית שבה נעשה שימוש ברשת. בנוסף, כתיבה וקריאה של השפה האנגלית, וכמובן לימוד אנגלית באינטרנט בהחלט יכול לסייע, אך היא אינה תחליף לשימוש תדיר בשפה האנגלית מדוברת ולקורס אנגלית מקצועי. כאשר ידרש ממכם שימוש באנגלית, אם בעבודה, בלימודים או אפילו כאשר תטיילו במדינה זרה, לימוד אנגלית באינטרנט לא בהכרח יעזור לכם לעבור את המשימה של שיחה קולחת באנגלית בהכרח.  אין תחליף לשימוש באנגלית בצורת דו שיח על מנת לשפר את רמת האנגלית שלכם, את המבטא וצורת הביטוי הנכונה. אף אחד לא מצפה שתעזבו את הפייסבוק לאלתר או שתפסיקו לראות סרטונים מצחיקים ברשת, אבל חשוב לזכור שלעיתים זה לא יספיק על מנת למלא את הצורך שהעולם המודרני מכתיב לנו - אנגלית כשפה אוניברסלית, ברמה גבוהה גם מבחינת כתיבה וקריאה, וגם מבחינת ניהול שיחה.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך: