סיבות מדוע להשקיע בלימודי אנגלית בגיל צעיר 6

20 באוג׳ 2021

אם פעם חיכינו שהילדים יגיעו לכיתה מסוימת בבית הספר היסודי ורק אז הם התחילו ללמוד את השפה האנגלית, הרי שהיום יותר ויותר הורים דואגים שהילדים שלהם יתחילו ללמוד אנגלית בגיל צעיר יותר. הסיבות הן מגוונות- מהתנהלות ברשת החברתית, סרטים ושירים שהם רובם באנגלית ועד האפשרות של ביצוע רילוקיישן למדינה אחרת או חשיבה על העתיד העסקי שלהם כבר בהיותם ילדים.

הסיבות לדאוג שהילדים ילמדו אנגלית בגיל מוקדם:

  1. הסיבה הראשונה - בגילאים צעירים יותר קל לקלוט שפות חדשות ולכן יהיה להם קל יותר ללמוד אנגלית מאשר כשיגדלו. המוח שלהם קולט ביתר קלוט ויכול לקלוט יותר מידע. כמו כן שיטות הלימוד הקיימות בשוק ללימוד ילדים אנגלית מגוונות ומאפשרות לילדים ללמוד בהנאה ולהשתפר בפה מבלי להרגיש שהם לומדים שפה חדשה.
  2. הסיבה השנייה - אתם פותחים עבורם עולם חדש של אפשרויות. ברגע שהם ילמדו את השפה האנגלית מגיל צעיר כאשר יתבגרו כבר יוכלו לקרוא לכתוב ולדבר בשפה בצורה טובה. הם יוכלו לטייל בעולם, להתנהל ברחי הרשת ללא קשיים ואף להירשם ללימודים ולהגיש מועמדות לעבודה באנגלית בארץ ובעולם וכל זאת רק כי הם מכירים את השפה בצורה טובה מספיק.
  3. הסיבה השלישית - ניצול זמן הפנאי בצורה חכמה. כיום יש קורסים באנגלית שמיועדים לילדים אונליין וגם בכיתה פרונטלית, צהרונים וחוגים אחר הצהריים. הילדים משחקים, נהנים וגם לומדים. הם לא מרגישים שהם מבזבזים את הזמן בשיעור אנגלית ואפילו רוכשים חברים חדשים ומגדילים את החוג החברתי שלהם ואת מעגל הידע שלהם ועוד בשפה האנגלית!
  4. הסיבה הרביעית - תחושת סיפוק וערך עצמי. העולם היום מתנהל רובו אם לא כולו בשפה האנגלית. ילדים שלא קולטים מהר את השפה נשארים מאחור במשחקים ובלימודים ומרגישים שהם פחות חכמים מאחרים. ברגע שהם ילמדו את השפה מגיל צעיר הם ירכשו את השפה ואת הידע ויוכלו להתנהל ביתר קלות ולהצליח במבחנים, להשתלב במשחקים וכך תחושת הערך והמסוגלות העצמית שלהם תעלה.
  5. הסיבה החמישית - העולם מתנהל באנגלית, וכפי שכבר צוין בסיבה הקודמת, העולם ברובו אם לא בכולו מתנהל בשפה האנגלית. מרבית השירים שאנו שומעים, תוכניות הטלוויזיה והסרטים, הרשתות החברתיות, משחקי הרשת והאפליקציות. בטח שמתם לב בעצמכם שהילדים שלכם אומרים פתאום מילים באנגלית שאתם לא הכרתם ולא ידעתם שהם מכירים והכל בגלל הם נמצאים ברשת והיא כאמור, מתנהלת באנגלית. לימוד השפה האנגלית בגיל צעיר יתן להם את האפשרות להבין את השפה מוקדם - לצפות בסרטים ללא תרגום, לקרוא ספרות מקור, להקשיב לשירים ולהבין מה נאמר בהם ולהשתלב ברשתות החברתיות ולהגדיל את מעגל החברים שלהם ולהרחיב את תחומי העניין שלהם.
  6. הסיבה השישית - אפשרות למעבר לרילוקיישן או טיול משפחתי בחו"ל. יכול להיות שיש סבירות שתקבלו עבודה במדינה דוברת אנגלית במקום אחר בעולם ותאלצו לעשות רילוקיישן. ברגע שהילדים שלכם ילמדו את השפה האנגלית כבר מגיל צעיר לא תצטרכו להילחץ לפני מעבר הדירה כי הם כבר ידעו את השפה. כמו כן תוכלו לטייל ביתר קלות בעולם שכן לא תאלצו לתרגם להם כל דבר שאומרים או שואלים והם יהיו יותר עצמאיים בשטח ואפילו יתרגמו לכם.

בוולסטריט ישנם גם קורסים חווייתיים המותאמים לילדים ולרמת הלימוד שלהם ומאפשרים להם ללמוד את השפה האנגלית בצורה נעימה, קלה ויעילה בקצב שלהם ולפי היכולת שלהם. ששת הסיבות שהוזכרו הן הסיבות העיקריות ללימוד השפה האנגלית בגיל צעיר אך ישנן סיבות רבות נוספות ולכן אם יש לכם אפשרות תדאגו שהילדים שלכם ילמדו אנגלית מגיל מוקדם יחסית.