נוסעים לניו זילנד? הנה עובדות חשובות

26 בספט׳ 2020

אם אתם מתכננים בקרוב טיול לניו זילנד (כיף לכם!) בין אם למטרות של טיול ונופש ובין אם למטרות של עסקים ועבודה, כדאי שתלמדו קצת על המקום אליו אתם נוסעים. מעבר לבדיקה של מזג האוויר המקומי, השפה המדוברת, שערי המטבע וחליפין והיכן אתם חייבים לטייל, חשוב שתדעו גם איך נהוג להתנהג ולהתנהל בניו זילנד מבחינה יום יומית ומבחינה עסקית. גם, לא פחות חשוב, כדאי ללמוד אנגלית או לשפר את האנגלית הקיימת שלכם.

קצת מידע כללי על ניו זילנד:

ניו זילנד ממוקמת במפה קרוב מאוד לאוסטרליה אך רחוקה ממנה תרבותית וחברתית ולכן גם אם ביקרתם באוסטרליה חשוב שתכירו את ההבדלים בין שתי המדינות השכנות. כמו כן היא גובלת במדינות נוספות שכאילו נלקחו מסרט טבע - קלדוניה החדשה, טונגה ואיי פיג'י.

עיר הבירה שלה היא וולינגטון, המטבע המקומי הוא דולר ניוזלנדי והשפה המדוברת בה היא השפה האנגלית. אך כמו אנגלית וכמו ארצות הברית וכמו אוסטרליה- האנגלית המדוברת בניו זילנד מעט שונה ולכן כדאי ללמוד אנגלית ולהשקיע גם בקורס לימודי אנגלית אונליין שמותאם לנסיעה לניו זילנד בכדי שלא תרגישו שהגעתם בטעות לסין ובכדי שתוכלו להסביר את עצמכם בקלות לאנשים המקומיים.

כללי ההתנהגות יום יומיים בניו זילנד:

בניו זילנד תוכלו למצוא שילוב תרבויות של התרבות המקומית ביחד עם המתיישבים האירופאיים הגיעו אליה עם השנים, וממש כמו ערבוב ושילוב התרבויות בארץ ישראל- גם כאן נוצרו עקב כך כללי התנהגות ייחודיים שכדאי שתכירו לפני הנסיעה:

  • התושבים המקומיים מקבלים את כל אורחות החיים הקיימים ואינם ממהרים לשפוט אחרים. הם מצפים להכלה, קבלה וכבוד הדדי בין כל האנשים.
  • האהבה והשמירה על איכות הסביבה והטבע היא ערך עליון בניו זילנד ולכן צריך להפגין כבוד לסביבה ולשמור על הטבע בכל מקום בו אתם נמצאים.
  • הניו זילנדים אוהבים מאוד לקשקש ולפטפט וישמחו לפתח איתכם שיחה על הא ודה בלי גינונים ובלי פורמליות מיותרת. לא נדיר למצוא את עצמכם בשיחה ערה עם אדם זר שרק עתה הכרתם ופתאום אתם מנהלים איתו שיחה חברית ולבבית.
  • האזרחים של המדינה מאוד גאים בה ואוהבים אותה ולכן , גם אם ההשוואה מתבקשת - אל תשוו את ניו זילנד לאוסטרליה מכיוון שהם אינם מעריכים את ההשוואה הזו.
  • שעות הפנאי וימי עבודה קצרים הם גם ערך עליון במדינה ולכן רוב בתי העסק נסגרים בסביבות השעה חמש ואנשים מעדיפים לבלות בבית, לנוח, ולהשקיע בחיי המשפחה ובטיפוח החברויות שלהם.

כללי התנהגות עסקיים בניו זילנד:

משא ומתן, פגישות והסכמים מתנהלים ומנוהלים בצורה חברתית ונינוחה. אין צורך בפורמליות או בלחץ

  • אנשי העסקים המקומיים רואים בכנות ויושר כשתי התכונות החשובות ביותר בהתנהלות עסקית ויבחרו לנהל עסקים עם בעלי עסק אשר מתנהלים בצורה כזו גם הם.
  • אנשי העסקים המקומיים סולדים מעסקאות, דילים, עיגול פינות למיניהן לכן לא מומלץ להציע להן הצעות שכאלה שעלולות לגרום לביטול העסקה כולה.
  • מכיוון שאין להם מה למהר- גם בתחום העסקי ההתנהלות היא איטית ונינוחה ואין התנהלות מהירה , סגירת עסקאות במיידי או חיפזון.
  • למרות החברתיות והפתיחות שלהם ביום יום, הם מעט מסוגרים ומאופקים מבחינת שפת גוף ולא נוטים למגע פיסי, קריצות, הבעות חיבה פומביות וכדומה. הקפידו להתנהל מולם בכבוד, ברגישות ובנימוס.

כפי שניתן לראות, כמו לפני ביקור בכל מדינה אחרת בעולם חשוב שתכירו את ההתנהלות של המקומיים מכל הבחינות וגם תתנהגו בהתאם לחוקי המקום והתרבות העסקית, הפורמליים והבלתי פורמליים במהלך השהות שלכם שם. רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל