איך לשנן אוצר מילים באנגלית לילדים - 5 שיטות מוצלחות

13 באוק׳ 2022

אוצר מילים הוא החלק החשוב ביותר לאחר שרוכשים את השפה הבסיסית והוא זה שיאפשר לנו לנהל שיחה ולהטמיע את השפה כמה שיותר מהר ונכון. לאחר שלמדנו את כללי הדקדוק השונים וכיצד לבנות משפטים, חשוב להכיר כמה שיותר מילים בשפה וגם לא פחות חשוב- לזכור אותן. כאשר מדובר בלימוד השפה האנגלית לילדים ובהגדלה של אוצר המילים, מומלץ למצוא את השיטה הטובה ביותר שתעזור להם לזכור ולשנן את המילים החדשות שהם לומדים ובכך להגדיל את אוצר המילים שלהם באופן יום יומי.

5 שיטות שתעזור לילדים ללמוד מילים חדשות באנגלית:

שיטת החזרה:

בכל פעם שהילד לומד מילה חדשה באנגלית ובכדי שלא ישכח אותה עליו לחזור עליה מספר פעמים עד שיזכור אותה. לכן, ברגע שלמד מילה חדשה דאגו שיחזור עליה ועל הפירוש שלה בעברית ובאנגלית ואף ישלב אותה במשפט מספר פעמים לאחר שלמד אותה. במהלך היום הראשון יחזור עליה יותר פעמים וככל שתראו שהוא זוכר אותה ומשתמש בה כך יצטרך לחזור עליה פחות עד שהיא תיטמע באוצר המילים שלו.  גם אתם חזרו על המילה! אם אתם רוצים שהילד יטמיע מילה מסוימת באוצר המילים שלו השתמשו בה כמה שיותר בכדי שישמע אותה ויתרגל אליה.

שיטת לימוד מילים הכרחיות בלבד:

החליטו על נושא או אפילו חדר בבית שבו אתם מתרכזים ולמדו את הילד את המילים הרלוונטיות וההכרחיות באותו הנושא. ברגע שילמד את המילים תוכלו להשתמש בהן ורק בהן בכדי להטמיע אותן בכל דרך אפשרית עד שיכיר אותן וישתמש בהן בהתאם. לאחר מכן הוסיפו עוד מילים עד שתסיימו את הנושא ותעברו לנושא אחר. 

שיטת הצפייה וההאזנה:

מדובר בצורה החווייתית ביותר שבה תוכלו ללמד את הילדים מילים חדשות באנגלית וגם ללמוד מילים חדשות בעצמכם. בחרו שיר שהילד אוהב והאזינו לו מספר פעמים. לאחר מכן הדפיסו את המילים והאזינו לו תוך כדי קריאת המילים בצורה הנכונה. אם תקשיבו לשיר מספר פעמים עם אותן מילים תלמדו גם איך לבטא אותן נכון ומה באמת נאמר בשיר. אותו הדבר אפשר לבצע על ידי צפייה בסרט, בתוכנית קבועה או אפילו קריאה באנגלית. הילדים יחשפו למילים חדשות אשר תחזורנה על עצמן וכך ילמדו אותן ויטמיעו אותן באוצר המילים שלהם.

שיטת ההקשר במשפטים:

אם תרצו ללמד את הילדים שלכם מילים חדשות ושיבינו את הפירוש שלהן ואת ההקשר שלהן - אמרו אותן בתוך המשפט. כך תוכלו להסביר להם את המשמעות של המשפט והם יבינו את המשמעות של המילה. במידה ולא הבינו את המילה תוכלו להרכיב משפט שיעזור להם להבין אותה ולאחר מכן לבקש מהם להרכיב משפט עם אותה מילה בכדי לוודא שאכן הבינו את המשמעות של המילה. ככל שתבנו יותר משפטים כך תיטמע המילה ותוכלו להוסיף עוד מילים ולבנות עוד משפטים.

שיטת ההקשרים:

ילדים וגם מבוגרים זוכרים דברים לפי הקשר. ברגע שיש לנו צורך ללמוד מילה חדשה ועוד בשפה זרה המוח שלנו צריך הקשר מסוים בכדי לזכור אותה. כל הקשר רלוונטי שיסייע לילד לזכור את המילה הוא טוב ולגיטימי והוא גם לא חייב לשתף בהקשר אלא פשוט להשתמש בו כשהוא רוצה לזכור את אותה המילה. 

ילדים זוכרים מהר יותר כאשר משתפים אותם, מפעילים אותם וכמובן לומדים ביחד איתם בצורה חווייתית. קחו חלק בלימודי אנגלית לילדים שלכם, בלמידת המילים החדשות ביחד איתם ועזרו להם להגדיל את אוצר המילים שלהם באנגלית כך שיוכלו לדבר כמה שיותר בצורה בטוחה, עצמאית ושוטפת. 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל