ללמוד אנגלית אחרי צבא

12 ביולי 2022

השפה האנגלית נלמדת כבר שנים רבות בכל בתי הספר מהכיתות היסודיות ואפילו בכמה גנים. כבר אין ספק כלל על החשיבות של השפה האנגלית אצל ילדים ולכן ניתן למצוא חוגים, צהרונים, פעילויות אחר הצהריים וקייטנות, כולם מבוססים במטרה ללמוד אנגלית.

לימודי האנגלית בבית הספר נמשכים עד סוף התיכון כולל מבחן בגרות ואז היישר לצבא, שם לא נעשה שימוש בשפה לאורך תקופה. לאחר השחרור מהצבא הרבה מאוד צעירים מעוניינים לטוס לטייל בעולם או לעבור לעבוד בחוץ לארץ מה שמצריך מהם לדעת אנגלית. בשלב זה צריך או להתאמן על האנגלית הקיימת ולשדרג אותה או ללמוד אנגלית מחדש.

בכדי להתקדם בחיים לאחר הצבא צריך ללמוד אנגלית:

אנגלית היא אחת השפות המדוברות ביותר בעולם ולמרות שהיא לא הראשונה ברשימה, הרשת, המדיה החברתית והעולם העסקי הבינלאומי רובם ככולם מתנהלים בשפה האנגלית. לכן בכדי להתקדם בחיים לאחר הצבא לא רק צריך אלא חובה ללמוד אנגלית. גם אם הצטיינתם בבגרות וגם אם אתם מקשיבים רק לשירים באנגלית וצופים בסרטים באנגלית ללא תרגום, תמיד אפשר ללמוד עוד. להגדיל את אוצר המילים, לדייק אותו לתחום הספציפי ולהתאים את לימודי האנגלית לצורך שלכם. בין אם זה הטיול הגדול לאחר הצבא, לימודים בארץ זרה או אפילו בארץ או מציאת עבודה בחברה או בארגון בינלאומי שדורשים ידע בשפה האנגלית - צריך ללמוד אנגלית.

ללמוד אנגלית לצורך הטיול הגדול אחרי הצבא

רוב הצעירים שמשתחררים אחרי תקופת שירות ממושכת מעוניינים לנוח רגע ולהתאפס על עצמם לפני שהם מחליטים מה הם רוצים ללמוד או באיזה תחום הם רוצים לעבוד. גם אם הטיול הוא לא טיול מחוף לחוף בארצות הברית או בכל ארץ אחרת דוברת אנגלית, לפני שלומדים את השפה המקומית צריך ללמוד אנגלית. אנגלית היא שפה בינלאומית שנלמדת בכל ארצות העולם ולכן סביר להניח שגם בהודו וגם בדרום אמריקה וגם בארצות אירופה השונות האנשים יבינו את השפה האנגלית ותוכלו להסתדר בטיול רק עם הידע בשפה הזו. כמובן שעל הדרך תלמדו גם קצת מהשפה המקומית ואם יש לכם גם אפשרות ללמוד אותה קודם, תוכלו להסתדר אפילו עוד יותר טוב.

ללמוד אנגלית לצורך לימודים בארץ או בארץ זרה

נכון שהלימודים בארץ במכללה או באוניברסיטה נעשים בעברית אך כמעט בכל תחום שתבחרו ללמוד תגלו שרוב המושגים בו הם בינלאומיים כלומר - באנגלית. הרבה מאוד פעמים תצטרכו לקרוא מחקרים שלמים באנגלית, להבין על מה הוא מדבר לתרגם מילות מפתח חשובות. לצורך כך תצטרכו בהחלט לרענן את האנגלית שלכם ולכן כדאי ללמוד אנגלית לפני תחילת הלימודים העל תיכוניים. במידה ותחליטו ללמוד בחוץ לארץ קחו בחשבון שהלימודים כמעט בכל הארצות מתקיימים בבתי ספר בינלאומיים בשפה האנגלית וגם בשפה המקומית ובחלק מהפעמים רק בשפה האנגלית כך ששוב - ההמלצה היא ללמוד את השפה קודם לכן.

מציאת עבודה בחברה או בארגון בינלאומי שדורשים ידע בשפה האנגלית

גם אם אתם רוצים לטוס לעבודה קלה אחרי צבא לעשות כסף מהיר תצטרכו ללמוד אנגלית בכדי להסתדר ביום יום. ואם אתם מעוניינים להתקבל לעבודה חשובה פה בארץ תצטרכו לעבור ראיון עבודה באנגלית, מיונים באנגלית ולאחר מכן כשתתקבלו לעבודה תצטרכו כמובן לדעת אנגלית עסקית ברמה גבוהה. ככל שתדעו יותר טוב לדבר אנגלית, לכתוב ולקרוא בשפה האנגלית וכמובן להתנהל בעולם העסקי באנגלית- כך יהיה לכם יותר סיכויים להתקבל לעבודה טובה ולהצליח בה. החוכמה היא לא רק ללמוד אנגלית בכדי לעבור ראיון ואז להמשיך וללמוד על הדרך אלא ללמוד אנגלית לפני, להגיע כמה שיותר מוכנים לראיון העבודה באנגלית וכמובן להתקבל לעבודה כאשר אתם יודעים את השפה ויכולים להצליח ולפרוץ בעולם העסקים הבינלאומי, באנגלית כמובן.

אלו רק שלוש דוגמאות נפוצות לצורך ללמוד אנגלית אחרי הצבא, כמובן שלכל אחד ואחת יש את הסיבות שלהם ללמוד אנגלית מה שבטוח זה שכדאי לקחת את הנושא ברצינות וללמוד את השפה האנגלית בצורה הטובה ביותר באופן המותאם לצרכים ולדרישות שלכם. 

חייל משוחרר? קרא עוד על קורס אנגלית לחיילים משוחררים ע"ח הפקדון