כיצד ניתן לשלב למידה בחיי היום יום שלך!

02 בדצמ׳ 2022

רוצים ללמוד אנגלית אבל אתם מרגישים שאתם עסוקים מדי? אין לכם מספיק זמן להכין שיעורים, להשתתף בהם או להתאמן? כל לימוד שפה לוקח זמן ומאמץ, אבל כל אחד ואחת יכולים למצוא דרכים לשלב את לימודי השפה בחיי היומיום שלהם. אין צורך להקדיש זמן לעבודה על ספרי לימוד או תרגילי דקדוק כאשר יש מספיק דרכים מעניינות ורלוונטיות יותר לשיפור כישורי השפה שלכם. קחו הפסקה מהלימודים ותעשו משהו שאתם נהנים ממנו – באנגלית. הפכו את לימודי האנגלית לחלק מחיי היומיום שלכם! קראו את הטיפים במאמר זה שיעזרו לכם ללמוד אנגלית – בדרך שלכם!

צפו בסרטים וסדרות כדרך להכיר את השפה האנגלית בדרך אותנטית.

נסו לצפות בסרטים וסדרות שאתם מכירים ואף צפיתם בהם בעבר. להבדיל מפעמים קודמות שצפיתם בסרט - הפעם  צפו בסרט ללא תרגום או דיבוב. נשמע משעמם? אולי, אבל אתם תתחילו להרגיש נהדר ברגע שתבינו שיחות, דיאלוגים וסיטואציות שלא הצלחתם להבין בעבר.

האזינו לספרי שמע, פודקאסטים, מוסיקה, תוכניות טלוויזיה באנגלית.

בעידן הדיגיטלי יש מגוון רחב של מקורות שמע, אם תקדישו מעט זמן לחיפוש, תמצאו משהו שאתם אוהבים או משהו שמעניין אותכם. זכרו: ככל שתקשיבו יותר - כישורי הדיבור שלכם ישתפרו יותר.

שנו את שפת התצוגה של המכשירים האלקטרונים שלכם.

סביר להניח שאתם מחזיקים ברשותכם טלפון סלולרי, טאבלט, מחשב או טלוויזיה חכמה. הגיע הזמן לשנות את שפת התצוגה במכשיר שלכם לאנגלית! במידה ואפשר – נסו גם לשנות את שפת הדפדפן שבמחשב, אפליקציות ומשחקים שאתם משתמשים בהן באופן יומיומי. כך תוכלו להכיר מילים וביטוים נפוצים בעולם הדיגיטלי.

סמנו הכל סביבכם באנגלית!

סמנו באנגלית פריטים סביבכם, בבית, בעבודה ובכל מקום שאתם יכולים. אולי אתם חושבים שזה מצחיק, אבל עבור חלק מהתלמידים שלנו זה עובד טוב מאוד. זה גם יעזור לכם לבנות קשרים חברתיים. נניח שסימנתם באנגלית את תנור המיקרוגל (Microwave) שלכם, אתם גם יכולים להוסיף סימון הפעלה / כיבוי (ON/OFF) - לוח בקרה (Control Panel) - נעילת בטיחות לדלתות (Door Safety Lock) וכו'. ככה אתם לומדים יותר דרך חפצים סטנדרטיים שסביבכם. זה יעזור לכם לזכור ולשנן מילים אלו בהקשר

דברו באנגלית עם כמה שיותר אנשים!

רוב התלמידים שלנו רוצים לדבר עם דוברי אנגלית או אפילו דוברי אנגלית שפת אם. יתכן שזה הוא המקרה שלכם. מה אפשר לעשות? הצטרפו לשיחות קוליות, דברו עם חבריכם לכיתה הדיגיטלית, אתם יכולים גם ליצור קבוצה שתשחק משחקים או סתם לשוחח יחד על כוס קפה או בירה.

כתבו את רשימת המשימות שלכם באנגלית!

האם אתם רושמים תזכורות או רשימות קניות? במידה וכן, נסו לכתוב אותם בשפה האנגלית. כתיבת משימות בסיסיות אלו באנגלית יעזרו לכם לזכור כמה מהביטויים הרלוונטיים יותר בשגרת יומכם.

קראו ספרים קצרים!

אתם אוהבים לקרוא, אבל לא מרגישים שתצליחו להבין רומן או ספר ארוך? נסו קומיקס, סיפורים קצרים - אפילו ספרי ילדים, כתבי עת, כל דבר שתוכלו לשים עליו יד! (ושיעניין אתכם כמובן) חשוב מאוד לקרוא כמה שיותר כדי להגדיל את אוצר המילים שלכם ולהבין כיצד משתמשים נכון בניסוחים ובביטויים באנגלית. בדרך זו אתם מתרגלים את כל הכישורים הדרושים לכם בכדי להתחיל לשלוט בשפה האנגלית ולכן, אין עוד תירוצים! התחילו מיד ותהנו מהלמידה!!

רוצים לקרוא את המאמר הזה באנגלית? לחצו כאן!