איך ללמוד מילות קישור באנגלית?

11 בספט׳ 2020

מילות קישור הן חלק בלתי נפרד מהשפה האנגלית וצריך אותן לא רק בשביל לדבר לקרוא ולכתוב את השפה כמו שצריך, אלא גם כי נבחנים עליהם בבגרות בשפה האנגלית... לא קל במיוחד לזכור אותן אבל בהחלט אפשרי!

מה הן בכלל מילות קישור באנגלית?

השם שלהן מרמז על התפקיד שלהן: מילת קישור היא מילה המקשרת בין שני החלקים של המשפט. באנגלית, כמו גם בשפה העברית ולמעשה בכל שפה, יש מילות קישור שתפקידן לקשר בין שני חלקי המשפט. הן נדרשות כי אחרת יכול להיווצר משפט לא ברור או משפט עם משמעות שונה לגמרי ממה שבכלל התכוונו בגלל מילה אחת שחסרה. מילת הקישור! כשהחלק השני של המשפט מנוגד לחלק הראשון של המשפט או כשהחלק השני של המשפט הוא המשך של החלק הראשון או הסבר שלו - אנחנו צריכים את מילת הקישור הנכונה בכדי שנוכל להעביר את המסר הנכון. סרטונים ברשת מראים לנו שיטה ללמוד שפות זרות, ביניהן לימודי אנגלית, כאשר דרך אחת שמקלה על הלמידה היא למידה של מילות הקישור קודם כל. אותן מילות קישור באנגלית וההכרה שלהן מאפשרת לייצר משפטים שלמים בשפה חדשה ולייצר שיחה שוטפת. כאשר אתם יכולים להסביר את עצמכם ואת מה שהתכוונתם כבר מההתחלה, רק בגלל שאתם מכירים את מילות הקישור שיש באותה השפה. ניתן לצפות בכל המילות קישור באנגלית - כאן 

איך לומדים נכון ובאופן יעיל את מילות הקישור באנגלית?

יש לא מעט מילות קישור ואתם לא יודעים מה יבדקו במבחן וגם באילו מילות קישור תצטרכו להשתמש במהלך שיחה או התנהלות בשפה האנגלית ולכן צריך להכיר כמה שיותר. איך תעשו את זה? מילות הקישור מחולקות לפי קבוצות עם משמעות. כלומר- יש מילות קישור שהן תחת הקטגוריה של ניגוד. אם אתם רוצים שהחלק השני במשפט יסתור את מה שנאמר או נכתב בחלק הראשון של המשפט- אז אלו מילות הקישור שאתם צריכים. לכן כדאי ללמוד אותן תחת קטגוריה אחת ונושא משותף. ככה בכל פעם תלמדו קבוצה אחת של מילים תחת נושא אחד ויהיה לכם קל יותר לזכור אותן.  הרבה תלמידים חוזרים ומשננים מילים לפני מבחן או בשביל ללמוד אותן באופן כללי אבל זו לא הדרך הנכונה. פשוט מאוד כי הנוח שלנו לא עובד בצורה כזו והוא לא יזכור את המילה הנכונה בהקשר הנכון רק אם נשנן אותה. אז מה כן? כמה שיותר לתרגל את המילה הנכונה בהקשר הנכון בתוך משפט- כתוב או כשאתם מדברים וככה תזכרו את אותן מילים. ההמלצה היא לכתוב כמה משפטי ניגוד או כמה משפטי תמיכה בעברית ואז לתרגם אותם לאנגלית עם מילות הקישור הנכונות ולהשתמש במשפטים שתרגמתם.

למידה ויזואלית:

אחת הדרכים היעילות ללמוד היא הדרך הויזואלית (זה תקף אגב לכל שפה וגם לכל תחום). אם החלטתם שהיום אתם לומדים מילות קישור ניגודיות למשל, מעל כל מילה זמנו סימן אחד קבוע. ככה תזכרו את הקבוצה הזו עם הסימן הספציפי באופן אוטומטי כי כאמור המוח שלנו לומד באופן ויזואלי. ברגע שתצטרכו לשלוף את אותה מילה הסימן ייזכר לכם ובעקבותיו גם המילה ותוכלו להשתמש בה כמו שצריך מתי שצריך. אין פה באמת סוד גדול החוכמה היא לתרגל ולתרגל ולתרגל - ככה זו הדרך הטובה ביותר ללמוד את השפה האנגלית, וכל שפה. החליטו על יום שאתם בודקים כמה משפטים לפי נושאים ולפי חלוקת הלמידה שלכם והשתמשו בהם כמה שרק תוכלו בכתיבה ובדיבור וככה תוכלו להשריש את המילים האלה אצלכם ולהבין את הקשר שלהן ולהשתמש בהן נכון באופן שוטף בשפה האנגלית.