אוצר מילים באנגלית לפני לימודי תואר ראשון בארץ

16 ביוני 2022

לפני שמתקבלים ללימודי תואר ראשון בארץ צריך לעשות מבחני פסיכומטרי . מבחני הפסיכומטרי כוללים בתוכם ידע בעברית, ידע באנגלית וידע בחשבון. לצורך קבלת ציון טוב במבחנים ולא רק לעבור אותם צריך לתרגל תרגילי חשבון ברמות שונות ולעבוד על אוצר מילים בעברית וגם על אוצר מילים באנגלית. וזה רק לפני התואר כי כשתתחילו ללמוד תשמחו שהתחלתם לעבוד על אוצר המילים בשתי השפות...

מדוע חשוב כל כך שיהיה לכם אוצר מילים באנגלית?

אז כמו שכבר צוין הצורך באוצר מילים נרחב בעברית וגם אוצר מילים נרחב באנגלית מתחיל עוד לפי הלימודים עצמם לתואר, שכן בשביל להתקבל לתואר ראשון בארץ תצטרכו לעבור מבחן פסיכומטרי ולדעת כמה שיותר מילים בשתי השפות האלה. למה אוצר מילים בעברית? כי זו השפה שלנו וכי הלימודים נערכים בארץ ישראל בשפה העברית. למה אוצר מילים באנגלית? הסיבה הראשונה והעיקרית היא שזו השפה שבה מדברים ברוב אם לא בכל מדינות העולם ומתקשרים בלימודים בעסקים ובקשרים פרטיים ואפילו ברשתות החברתיות. אבל זו לא הסיבה היחידה.

הסיבות ללמוד אוצר מילים באנגלית הן:

  1. הרבה מאמרים ומחקרים שתצטרכו לקרוא לסכם וללמוד במהלך הלימודים לתואר הראשון יהיו באנגלית וככל שתכירו יותר מילים ויהיה לך אוצר מילים רחב ונרחב יותר תבזבזו פחות זמן בלהבין מה כתוב במחקר ועל מה הוא מדבר.

     

  2. כאמור, השפה האנגלית היא שפה בינלאומית שמשתמשים בה לקשרים לימודיים, קשרים עסקיים וקשרים חברתיים בכל העולם והיא תעזור לכם להתקדם במהלך התואר ולאחריו.

     

  3. במידה ותרצו לנסוע לחוץ לארץ ללמוד תואר שני או אפילו לטייל תוכלו להעזר באוצר המילים שרכשתם ולנהל שיחות ברמה גבוהה יותר מתיירים רגילים. גם אם הלימודים לא יעשו בארצות הברית או באנגליה סביר להניח שעדיין תצטרכו את השפה האנגלית.

     

  4. אמנם תופתעו לגלות שהשפה האנגלית היא לא השפה הכי מדוברת בעולם (כי עם מיליארד סינים זה רק צפוי שסינית היא השפה המדוברת בעולם) והשפה האנלית נמצאת בתחרות קשה עם השפה הספרדית ועם השפה הערבית אבל עדיין- מרבית השירים, הסרטים, הסדרות וההופעות שאנחנו צופים בהם בארץ ובעולם לא מתורגמים ולכן נצפה בהם באנגלית. וכמה שתדעו יותר מילים וכמה שאוצר המילים באנגלית שלכם יהיה נרחב יותר ומלא במילים חדשות מוכרות יותר ומוכרות פחות- כך תוכלו לצפות ביותר סרטים בכיף ולקרוא יותר ספרים בקלות.

     

  5. אנגלית טובה ואוצר מילים נרחב בשפה האנגלית יגדילו את הסיכויים שלכם למצוא עבודה טובה לאחר סיום התואר ועוד לפני הלימודים של התואר השני.

נשאלת השאלה - לימודי התואר הראשון הם בארץ אז למה צריך בכל זאת אוצר מילים באנגלית?

נכון, הלימודים של התואר הראשון שלכם הם בארץ אבל כפי שכבר צוין באחת הסיבות ללמידת אוצר מילים באנגלית- סביר להניח שרוב החומר הלימודי שלכם יהיה באנגלית וזה לא באמת משנה איזה תחום תחליטו ללמוד או באיזו מכללה או אוניברסיטה תחליטו ללמוד. אנגלית היא שפה שצריך ללימודים, לקריאה וכתיבה ואפילו לחלק מהמבחנים בדרך לקריירה.

יש את אלה שמצליחים בפסיכומטרי להוציא ציון גבוה במיוחד או ללמוד היטב ולעבור את מבחן אמיר באנגלית ולקבל פטור מלימודי השפה האנגלית בתואר הראשון. אבל אם אתם לא מאלה, אז הגיוני שתצטרכו ללמוד באנגלית וגם בכדי להשתפר בשפה האנגלית, להצליח לקרוא אותה בקלות יותר ולהבין את מה שאתם קוראים - אתם חייבים להכיר כמה שיותר מילים. וזה אומר כשבר מעכשיו להתחיל ללמוד להכיר ולשנן אוצר מילים באנגלית!

רוצים לקרוא עוד על: 

איך לשפר אוצר מילים באנגלית? >> לחצו כאן