מבחני מיון באנגלית: 5 טיפים להצלחה במבחנים

22 ביולי 2021

הרבה לפני שאתם מקבלים את השיחה שהתקבלתם לעבודה המיוחלת, מתקיים ראיון פרונטלי, ולפניו לרוב מתקיים ראיון טלפוני. בחלק מהארגונים והחברות יש גם מבחני מיון. מבחני המיון הן דרך נהדרת עבור מעסיקים לסנן אנשים שאינם רלוונטיים לעבודה ולצמצם את כמות האנשים הפוטנציאליים למשרה באופן משמעותי. מבחני מיון הן לא תמיד חוויה מהנה אבל הם נקודת ציון מאוד חשובה בדרך להתקבל לעבודה ואם אתם ממש רוצים משרה מסוימת כדאי שתהיו מוכנים למבחני מיון גם אם אלו מבחני מיון באנגלית.

מבחני מיון באנגלית נועדו לשרת בדיוק אותה המטרה - למיין את הנבחנות והנבחנים ולבחור מביניהם את אלה שימשיכו הלאה לראיונות הבאים. מבחני מיון באנגלית תופסים בעצם שתי ציפורים במכה אחת: גם בודקים את היכולת של עבודה בצוות ודינמיקה קבוצתית של המועמדים הפוטנציאליים וגם את היכולת שלהם להתנהל בתנאי לחץ ובעבודה קבוצתית דינמית בשפה האנגלית. 

טיפים לעבור בהצלחה מבחני מיון באנגלית:

אם אתם עתידים לעבור מבחני מיון באנגלית כדאי שתשקיעו קצת יותר בהכנות מאשר במבחני מיון בעברית. כמובן שחשוב להשקיע בשני המקרים, אבל ברגע שמדובר בשפת אם שלנו אז הרבה דברים זורמים לנו כמובן מאליו מבלי שנשים לב אליהם. תחשבו רגע כמה פעמים אתם מדברים עם אנשים שלידכם בזמן פעילות וכמה דברים אתם אומרים כדרך אגב בעברית, שאפילו לא הקדשתם להם מחשבה. לעומת זאת כאשר מדובר באנגלית ועלינו להתנהל בשפה שהיא לא השפה בה אנו מדברים וחושבים ביום יום, זה עלול להערים קשיים שלא חשבנו עליהם.  גם הלחץ של הסיטואציה של מבחני מיון, ועוד באנגלית - מוסיף, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נתקעים במשפט הכי פשוט שתרצו לומר לחבר צוות שלכם במשימה משותפת.

אז מה עושים? איך בכל זאת עוברים בהצלחה מבחני מיון באנגלית? מתכוננים!

1. קוראים. ובאנגלית.
חשוב שתקראו רקע על החברה אליה אתם נבחנים וגם על התחום אליו אתם רוצים להצטרף. חפשו חומר על התחום בכלל ועל החברה בפרט באנגלית בלבד וקראו אותו מראש באנגלית. כך לא תצטרכו להתאמץ לבדוק איך אומרים מילים מסוימות באנגלית ותוכלו לקבל מושג על השפה הפנימית של החברה. ככל שתכירו יותר מילים ויותר מושגים מהעולם הרלוונטי כך תראו יותר ידע בתחום ויותר נכונות להשתלב בו, דבר שיקנה לכם הרבה מאוד נקודות בתהליך המיון. 

2. רשמו נקודות.
אתם ממש לא צריכים לזכור הכל, זה לא מבחן בעל פה. רשמו לעצמכם נקודות חשובות שקראתם באנגלית לצורך שילוב שלהן במקרה הצורך.  זה לא אומר שתשלפו דף באמצע המיונים אבל בהחלט תוכלו לקרוא את הדף בבוקר לפני המיונים ולרענן את הזיכרון בהפסקה בין לבין. כמו כן רשמו לעצמכם מילים כלליות מהתחום העסקי שתוכלו לשלב בשיחה. אם למדתם מילה חדשה תוך כדי, רשמו אותה בכדי להשתמש בה להבא. זה מראה על הרצון ללמוד.

3. עבדו על אוצר המילים.
הגדילו את אוצר המילים וחזרו עליו כמה שיותר. למדו כמה שיותר מונחים מקצועיים ומושגים מהעולם העסקי אליו אתם רוצים להשתייך. התאמנו עליהן- גם בכתיבה  גם בקריאה ובעיקר בדיבור – שזה עיקר המיונים. כך תהיו בטוחים שאתם הוגים נכון את המילים ומשלבים אותן בשיחה ובמשפטים במקומות הנכונים. אל תנסו לזכור כמה שיותר מילים או ללמוד מילים מסובכות שאתם לא מצליחים לבטא כמו שצריך וזאת בכדי להרשים או להסתבך ולטעות. למדו את הכמות שאתם יכולים לזכור כמו שצריך והתאמנו כמה שיותר. אוצר מילים נרחב באנגלית בכללי ובתחום שאתם רוצים נקודתית יסייע לכם לא רק במבחני המיון אלא גם לאחר מכן בעבודה עצמה. 

4. תפסיקו להתאמן לבד.
התאמנו עם חברים, לא רק את האנגלית העסקית יש לשפשף ולא רק את המושגים המקצועיים צריך לזכור. עבדו על אוצר המילים שלכם ושפשפו את הדיבור השוטף בשפה האנגלית על ידי כך שתדבר עם חברים שלכם כמה שיותר באנגלית. כך תתרגלו סיטואציות של עבודה בצוות, עמידה בזמנים ושיתופי פעולה באנגלית. כשתגיעו לפעילות עצמה יהיה לכם הרבה יותר טבעי ונוח לדבר באנגלית ולא תרגישו מוזר, להיפך. 

5. אל תתביישו.
זה קורה ששוכחים מילה או מתבלבלים. אם מתקנים אתכם תודו למי שתיקן ותלמדו מכך. אם שכחתם תשאלו איך אומרים ותזכרו להבא. 

בהצלחה!

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל