טקסטים באנגלית

17 בנוב׳ 2022

"קל כמו למצוא טקסט באנגלית"
אין ספק שאחת משיטות הלימוד האפקטיביות והפשוטות ביותר היא למידה באמצעות קריאת טקסט באנגלית. יש כמות כמעט אין סופית של טקסטים זמינים ברחבי הרשת, בקשת נושאים ורמות קושי רחבה. כל מה שנותר הוא לבחור את מה שמעניין אתכם ופשוט להתחיל לקרוא!

מדוע כדאי ללמוד באמצעות קריאה?
קודם כל - זה מעניין! כשמשלבים לימודים עם עניין וסקרנות התוצאה תמיד חיובית יותר. בנוסף, כשקוראים טקסטים ללימוד אנגלית נתקלים במילים רבות ומתחילים להבין את המשמעות שלהן דרך ההקשר, לצד צורות השימוש הנכונות בהן. בתוך כך, התרגול בקריאת טקסטים מסייע בפיתוח כישורי קריאה, כמו מהירות קריאה והבנת משמעויות ורבדים עמוקים יותר בטקסט. שווה, לא?

מתי מומלץ ללמוד באמצעות קריאה?
ללימוד אנגלית באמצעות קריאת טקסטים יש יתרונות וחסרונות - הכל תלוי במטרה שהצבתם.
במידה ואתם מתכוננים למבחן או מבדק באנגלית וכאשר הצורך שלכם הוא בעיקר סביב קריאה ואוצר מילים - למידה עם דגש על "הבנה מתוך הקשר" (מה שבעצם קורה בעת למידה דרך קריאת טקסטים) יכולה לסייע רבות. זאת כמובן לצד שיפור כללי ברמת השפה האנגלית. אולם, במידה וברצונכם לשים דגש על דקדוק, דיבור או כתיבה - נמליץ על דרכים נוספות ללימוד אנגלית, בנוסף לקריאת טקסטים.

כיצד בוחרים טקסט ללימוד אנגלית?
העיקרון החשוב ביותר בעת בחירת טקסט ללימוד אנגלית הוא "מבחן הרמה" - מציאת טקסט שמתאים לרמת האנגלית שלכם. טקסט קשה מדי שיאלץ אתכם לשבת עם מילון צמוד ייצר בעיקר תסכול והתקדמות איטית, בעוד שקריאת טקסט קל מדי עלול לשעמם אתכם וכמעט ולא תלמדו דבר חדש.

הטקסטים שאספנו עבורכם פה מהווים נקודת התחלה נהדרת כדי לצלול לעולם הקריאה באנגלית, אך במידה ותהיו מעוניינים היועצים שלנו ישמחו לסייע בבחירת טקסט רוולנטי יותר עבורכם ללימוד אנגלית.

 

  1. לימוד אנגלית עם הטקסט The Trail – פרנץ קפקא
  2. לימוד אנגלית עם הטקסט The Prince – ניקולה מקיוואלי
  3. לימוד אנגלית עם הטקסט The Snows of Kilimanjaro – ארנסט המינגווי
  4. לימוד אנגלית עם הטקסט The Great Dictator – צ'ארלי צ'פלין
  5. לימוד אנגלית עם הטקסט I Have A Dream – מרטין לותר קינג
  6. לימוד אנגלית עם הטקסט The Lobster's State of Mind – חובב חת
  7. לימוד אנגלית עם הטקסט The Great Gatsby – סקוט פיצ'גרלד
  8. לימוד אנגלית עם הטקסט David Copperfield – צ'ארלס דיקנס