משחקים באנגלית לילדים - לתרגל זה כיף

23 ביוני 2022

אנגלית היא שפה מאוד חשובה, שפה שכדאי ואפשר ללמוד אותה כבר מגיל צעיר. ילדים היום יודעים, מודעים, וגם רוצים ללמוד את השפה האנגלית בכדי להשתלב בעולם עכשיו וגם אחר כך. אחת הדרכים ללמידה של השפה האנגלית היום היא משחקים באנגלית לילדים. למידה כיפית, מהנה, וגם מלמדת.

משחקים באנגלית לילדים - דרך מהנה ללמוד את השפה:

בואו נודה בזה - אף אחד לא רוצה לשבת וללמוד. בעיקר לא ילדים שלא מבינים את החשיבות של לימודים. הם רוצים לדעת אנגלית מהר וקל בכדי שיוכלו לשחק במשחקים שלהם ולהוריד אפליקציות, להבין מה נאמר בסרטים ולשיר שירים באנגלית ללא טעויות במילים. אבל ללמוד אנגלית? זה לא תמיד קל. אולם יש דרך להפוך את לימודי האנגלית למהנים יותר וכך גם לקלים יותר בעזרת שימוש במשחקים באנגלית לילדים. ברגע שהלימוד של השפה האנגלית הוא נעים יותר, כיף יותר ולא פחות מלמד מאשר שיטות אחרות, אם לא יותר.

ברגע שההורים והמורים יסתכלו על לימודי האנגלית בצורה חיובית יותר ויעזרו לילדים ללמוד בצורה כיפית ומהנה יותר, כך הילדים ירצו ללמוד יותר ויצליחו. 

מספר המלצות למורים, הורים וכל מבוגר בסביבה איך לעשות שימוש בעזרת משחקים באנגלית לילדים בכדי ללמד את הילדים את השפה:

  1. התאימו את המשחקים לגיל הילד וליכולת התפיסה והקליטה שלו - ילדים גדולים ירצו לשחק משחקים של "גדולים" גם אם האנגלית שלהם לא במיטבה. בחרו משחקים בהתאם שתוכלו לשחק איתם בצורה שלא ירגישו שהם קטנים ולא ירצו לשחק את המשחק. תנו להם לבחור את המשחק ולהרגיש בנוח לשחק בו. יש הרבה מאוד משחקים בשפה העברית שיש גם בשפה האנגלית ואפשר להמיר משחק שהם אוהבים במשחק באנגלית וכך יהיה להם קל יותר ללמוד אותו. במידה והם כן רוצים ללמוד ממש מההתחלה, אפשר לשחק משחקים של ילדים קטנים יותר עם האחים הקטנים שלהם וללמוד מילים חדשות וכך הם גם לא ירגישו מטופשים או שזה לא מיועד לגילם. 

  2. שחקו איתם במשחקי רשת "משלהם" - הילדים לומדים היום הכל מהרשת. אם אתם רוצים לשחק איתם וללמוד את הסלנג העכשווי באנגלית ושגם הם ילמדו תוך כדי- שחקו איתם. תנו להם לבחור אפליקציה שהם אוהבים או משחק רשת שהם משחקים בו הרבה, נשמו עמוק, אגרו הרבה מאוד סבלנות ושבו לשחק איתם. תוך כדי המשחק אפשר לעצור, לכתוב מונחים חדשים שלמדתם, לכתוב את הפירוש שלהם, למצוא מילים נרדפות ולהרחיב את אוצר המילים של הילדים (ושלכם גם!) 

  3. למדו על ידי שירים וסרטים - דרך נהדרת ללמוד היא דרך שירים וסרטים. אם הילדים שלכם בשלב של קריאת תרגום אפשר לבחור סרט מוכר ולהקרין אותו באנגלית עם תרגום. ברגע ששומעים מילה חדשה כותבים אותה, ואת הפירוש שלה- ולאחר מכן צריך להשתמש בה במשפט אחד במהלך היום. כך הם גם יתרגלו לבטא אותה בצורה נכונה ולהשתמש בה בצורה נכונה. אפשר להקשיב לשירים ביחד, להוציא את המילים וללמוד אותן. בצורה זו תכירו את האמנים שהילדים שלכם מעריצים, ותלמדו לא רק מילים באנגלית אלא גם את המשמעות שמאחורי השיר מה שיכול לסייע לילדים לרצות ללמוד יותר ולהבין יותר. 

  4. רשמו אותם לפעילויות שונות באנגלית - מורים מקצועיים לאנגלית יודעים שאחת הדרכים היעילות ביותר ללמד ילדים אנגלית היא דרך משחקים באנגלית לילדים. קבלו המלצות על מורים שונים בשפה האנגלית וכך תוכלו לרשום אותם ללימודי אנגלית חווייתיים. בלימודי אנגלית חווייתיים הם יוכלו ללמוד את השפה ביחד עם חברים ותוך כדי פעילות מבלי לשים לב שהם לומדים. טיולים, סיורים, קייטנות, חוגים, פעילויות של אחר הצהריים וצהרונים אחרי בית ספר- כל אלה הן פעילויות באנגלית שיכולות לסייע לילדים ללמוד אנגלית בצורה חווייתית ומהנה.

לימודים הם לא דבר כיף בעיקר כאשר מסתכלים עליהם בצורה של לימודים. ברגע שמסתכלים על הלימודים בצורה חווייתית קל יותר ללמוד, למבוגרים וגם לילדים. 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל