פיתוח אוצר מילים באנגלית – השביל הברור לשליטה בשפה

22 בנוב׳ 2022

מהרגע שבו אנחנו נפגשים עם השפה האנגלית אנחנו מתחילים לפתח אוצר מילים. זהו תהליך ארוך שיכול להימשך שנים ושמושפע מאינספור כיוונים ומקומות. מקורסי לימוד אנגלית לילדים שמתקיימים כיום גם בגילאי הגן ועד לקריאת ספרים כדי לפתח אוצר מילים באנגלית באופן חופשי. ככל שאנחנו מעמיקים בשפה, נפגשים איתה, שומעים אותה ומדברים אותה, כך אנחנו יוצרים לעצמנו אוצר מילים איכותי שיעזור לנו להפוך את האנגלית לשפה שנייה.

קורסי אנגלית לילדים עוסקים קודם כל בפיתוח אוצר מילים. זאת מתוך ההנחה הברורה ששליטה באוצר מילים היא הכרחית לשליטה בשפה כולה. ככל שנפתח את ההבנה שלנו בשפה, נקביל אותה לעברית ונמצא את המילים הנכונות לבנות משפט תקין, כך נוכל להתבטא טוב יותר.

מתחילים בגיל קטן – מדוע כדאי לעודד לימודי אנגלית לילדים

הורים רבים מתלבטים האם לרשום את ילדיהם לקורסים או לימודי אנגלית לילדים, שכיום כאמור מתחילים כבר בגילאי הגן. מחקרים הראו שילדים שנחשפו לאנגלית או לכל שפה שנייה בגיל קטן, אפילו בגיל תינוקות, ידעו לאמץ את השפה כמעט באופן טבעי ולפתח אוצר מילים באנגלית שיהיה בסיס ללימודי השפה בבית הספר ובקורסים מתקדמים יותר.

אחרי שישבנו בקורס אנגלית לילדים ופיתחנו את אוצר המילים הבסיסי, אנחנו ממשיכים הלאה, אל שיעורי האנגלית בבית הספר. הדיונים על איך לומדים אנגלית בבתי ספר בישראל והאם מדובר בשיטה יעילה היו קיימים מאז ומתמיד. היום כבר ברור שמי שרוצה לבסס אוצר מילים טוב צריך להציע לילדו שיטות לימוד אחרות. קורסי אנגלית לילדים כמו חוגי אחר צהריים או קורסים באנגלית המכוונים לילדים מסייעים לפיתוח אוצר המילים וליצירת אפשרות דיבור וניסוח. דבר שחשוב הרבה יותר מכתיבה נכונה או פירוק המשפט לפי עבר, הווה ועתיד.

פיתוח אוצר מילים באנגלית לילדים

פיתוח אוצר מילים – איך עושים זאת נכון?

אוצר מילים באנגלית הוא נכס עבור כל אחד מאיתנו – מילדות ועד בגרות. בעידן שבו העולם הוא כפר גלובלי קטן, אנחנו מתנהלים באנגלית יותר מבכל שפה אחרת. זוהי שפה בינלאומית שמתחברת לכל אחד מאיתנו – בלימודים האקדמיים, בעבודה ובכל מקום אחר. פיתוח אוצר מילים מתבסס על לא מעט שיטות שנלמדות במסגרת קורסי אנגלית בבתי הספר המתמחים ואפילו דרך האינטרנט. אז איך אפשר לפתח את אוצר המילים בגיל מבוגר?

וול סטריט הכינה כמה שיטות עבורכם -

  • לומדים דרך סיפור- משחק, סיפור, שיחה וצחוק הם אמצעים מצויינים ללמידת אנגלית ולחיזוק אוצר המילים. קורסי אנגלית למתחילים כיום משתמשים בלא מעט סימולציות של שיחה כדי לפתח את אוצר המילים ולהכניס מילים חדשות לתוך המערכת. גם לימוד אנגלית באינטרנט מוצע דרך שיחות, סיפורים ואפילו דרך הומור וצחוק. ככל שנהנה יותר מהתהליך, כך נוכל ללמוד ממנו יותר. לכן, כדאי לבחור בקורסים שמשלבים הרבה שיחות, דיונים ודיבור ושמים דגש על אנגלית מדוברת יותר מאשר על כתיבה וניסוח בכתב.
  • מדברים כמה שיותר, בלי בושה- אחד החסמים הגדולים של לומדי אנגלית בכל הגילאים היא הבושה. הם מפחדים להגות מילה בצורה הלא נכונה, להשתמש במילה במקום הלא נכון במשפט או פשוט לא להישמע ברורים. בכל בית ספר לאנגלית שמים דגש כיום על הדיבור. השיחה היא חלק חשוב בהתנהלות שלנו כיום, מול אנשים מכל העולם. לכן, כדאי לדבר באנגלית כמה שיותר – במסגרת קבוצת למידה, קורסים באנגלית או כל דרך אחרת.
  • מתחברים לנושאים אהובים- אם יש לכם תחביב מסוים, תחום עניין ספציפי או תשוקה לנושא מסוים, אתם יכולים להפוך אותו לבסיס מעולה ללימוד אנגלית ולשיפור אוצר המילים דרך כתיבה באנגלית על הנושא, קריאה באנגלית של חומרים על הנושא או שיחה עם דובר אנגלית על נושא זה.

כיצד לזכור מילים באנגלית? כמה טיפים בשבילכם מאיתנו

  • יוצרים רשימות ומשננים - זוהי דרך מעט מיושנת ללימוד אנגלית. באינטרנט ובספרות מקצועית ניתן למצוא לא מעט רשימות של מילים נפוצות באנגלית. את המילים האלו ניתן לתרגם לעברית כדי להבין את המשמעות ולשנן תוך כדי דיבור או כתיבה. בכל בית ספר לאנגלית תוכלו למצוא רשימות מילים שכיחות, אך כיום מדובר בשיטה קצת מיושנת ולרוב מתמקדים בשיפור אוצר מילים דרך אנגלית מדוברת.
  • משננים תסריטי שיחה - סימולציות הן דרך נפלאה ללמוד אנגלית בקלי קלות. שיחה היא דבר טבעי יותר מכל שיטה אחרת, בין אם מדובר בלימודי אנגלית למבוגרים או לילדים. בקורסי אנגלית עסקית וגם תוכניות לימוד אנגלית באינטרנט שמים דגש על תסריטי שיחה, קטעי דיבור ויצירת שיחות ספונטניות שמחדדות את השימוש במילים ששיננו והופכות אותן לחלק מאיתנו.
  • יוצרים הקבלה בין עברית לאנגלית - בית ספר באנגלית בישראל משלב בדרך כלל בין עברית לאנגלית. כלומר – בעוד שבשיעור מרבית השיחות והדיונים מתקיימים באנגלית, מחוץ לגבולות הכיתה אפשר לדבר בעברית.  המעבר הזה הוא דוגמה לשיטת שינון טבעית לגמרי, כאשר אנחנו מקבילים כל הזמן בין מה שאנחנו אומרים בעברית למה שנאמר באנגלית. אנחנו לומדים אנגלית דרך תרגום נכון, בסביבה שיודעת להנחות אותנו ואחר כך מטמיעים את המילים שתרגמנו לתוך אוצר המילים הנרכש. למעשה כל משפט שנאמר בעברית נוכל לתרגם גם לאנגלית, עד שזה יהפוך להיות חלק מאיתנו.

בית ספר וול סטריט – ללימוד או שיפור אנגלית דרך פיתוח אוצר מילים רחב

בית הספר וול סטריט מציע קורסים באנגלית שמתבססים על פיתוח אוצר המילים כבסיס להבנת הנקרא והנשמע, לניסוח והתנסחות ולאימוץ השפה. בבית הספר לומדים אנגלית ילדים שהוריהם רצו שיעמיקו את הידע בשפה וירחיבו את אוצר המילים לצד מבוגרים שלומדים אנגלית למתקדמים או מתמקדים בלימוד אנגלית עסקית, לפי הצורך. מדריכי בית ספר לאנגלית וול סטריט מומחים בבניית אוצר מילים איכותי ויוצרים בסיס חזק ויציב ללימודי אנגלית בכל השלבים והגילאים. 

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם באנגלית? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים: לי חינגלי

דוא"ל: csc@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל