5 שלבים לניהול זמן ושילוב לימודי אנגלית בחיי היום-יום

31 בינו׳ 2024

לכולנו יש חלומות רבים שאנחנו מעוניינים להגשים וחוויות שאנחנו רוצים לחוות. אנחנו מחפשים להשתפר כדי שדלתות חדשות יפתחו בפנינו ויחד עם זאת לשלב את הכל בחיי משפחה וחברים. אז איך עושים את הכל ביחד בלי להרגיש בסיר לחץ? הכנו לכם חמישה שלבים לניהול נכון של הזמן:


הכינו רשימה של כל הנושאים שתרצו לקדם.

בשלב הראשון ניקח דף חלק ונכין רשימה של כל הדברים שחשוב לנו לקדם. הרשימה יכולה להכיל כל נושא, מטרה או עניין שחשובים לנו. רשימה כזו יכולה להכיל למשל:
להוציא תואר ראשון, לרזות 5 קילוגרמים, לבקר את סבתא פעם בשבוע, להגדיל את ההכנסה החודשית שלי, למיין את ארון הבגדים שלי או להתקדם ברמת האנגלית שלי.

מיינו את הרשימה לסוגי משימות- חוזרות, פרויקטים קצרים ופרויקטים ארוכים.

לאחר שהכנו רשימה כזו, נמיין אותה לפי שלוש קבוצות מרכזיות והן: משימות חוזרות, פרויקטים קצרי טווח וארוכי טווח. למשל, מיון ארון הבגדים אינה משימה ארוכת טווח ומומלץ לסיים אותה במהלך השבועיים הקרובים. לעומת זאת, תואר ראשון זה פרויקט ארוך טווח עם עומסים לפרקים, ולכן צריך לדעת לשלב אותו באופן שונה בלוח הזמנים שלנו. לבקר את סבתא או לשמור על כושר זו משימה חוזרת שיש לשלב אותה באופן מתון וסביר בלוח הזמנים השבועי שלנו.
כן חשוב לשים לב שיש משימות שנוכל לשלב אותן בשגרות היומיות שלנו וכך ליהנות מכל העולמות. אחת הדוגמאות הטובות היא למידת אנגלית מסרטים ללא תרגום. אנחנו יכולים להקדיש ערב בשבוע לצפייה בסדרות האהובות עלינו, ולהקפיד לבחור סדרות ללא תרגום. כך נוכל גם ליהנות וגם לקדם את האנגלית שלנו.

תכנית שבועית.

אם אנחנו רוצים לקדם את כל המטרות שלנו, הכלי הפשוט והיעיל ביותר הוא לוח זמנים שבועי אותו נכין מראש, בסוף כל שבוע לקראת השבוע הבא.
תכנית כזו מאפשרת לנו לוודא שכל הנושאים שחשובים לנו אכן מקבלים טיפול ומענה ועדיף שתהיה מדויקת ומתאימה לנו ככל שניתן. למשל, יש תלמידים עסוקים מאוד שמעדיפים לעבוד עם הספר הדיגיטלי שלנו דווקא בשעות הבוקר המוקדמות מאוד- אפילו בשש בבוקר והם מכניסים את זה לתכנית השבועית שלהם כך שבוקר אחד הם יוצאים לריצת בוקר ובבוקר הבא הם עובדים על הספר הדיגיטלי ומתקדמים באנגלית.
מצורפת דוגמא לתכנית לימודים שאנחנו מעבירים לתלמידים שלנו:

איך לעבוד עם התכנית שלנו?

ישנן מספר דרכים לעבוד עם תכנית שבועית וכל אחד צריך לדעת מה מתאים ונוח לו. אפשרות אחת היא להזין אותה ליומן השבועי הדיגיטלי שלנו הכולל התראות מראש. מי שלא עובד עם יומן דיגיטלי, יתכן וימצא שהכי נוח לו זה לתלות אותה על המקרר, או לקפל ולהכניס לתיק כך שניתן להציץ בה מדי פעם.
זה באמת לא משנה באיזה אמצעי, הדבר החשוב ביותר הוא פשוט להתחיל לעבוד איתה ולהשתדל לכבד אותה, כדי שנוכל להתחיל לנהל את החיים לפי הבחירות שלנו.

 
הסקת מסקנות.

בסוף השבוע ולפני שנכין תכנית לשבוע הבא, נעבור על השבוע האחרון ונבדוק- על מה הצלחנו להקפיד ואיפה לא עמדנו בתכנית שלנו. האם לקחנו בחשבון הפסקות, זמני מנוחה, מעברים בין מקומות, או אפילו זמן לצפייה בסדרה האהובה עלינו בנטפליקס? הסקת המסקנות חשובה מאוד כדי להגיע לתכנית שתתאים לנו בדיוק.
אנחנו לא נרצה לייצר תכנית שאפתנית מדי שלא תקבל מענה יעיל במציאות. ומצד שני, תכנית כללית מדי לא תאפשר לנו לוודא שכל הנושאים שחשובים לנו מקבלים מענה.
הסקת המסקנות תאפשר לנו לדייק את התכנית שוב ושוב, עד שנגיע למתכונת המתאימה לנו בדיוק.
זכרו- אין תכנית אחת שמתאימה לכולם- כל אחד צריך לכבד את החיים שלו והבחירות שלו ולתת להם מקום נכון.

המורים המלווים שלנו כאן כדי לסייע לכם לבנות תכנית לימודים שתתאים לכם