ראיון עבודה באנגלית

02 במאי 2023

לעבור ראיון עבודה באנגלית בקלות

בעידן הנוכחי, רמת האנגלית שלכם חשובה במיוחד. שוק העבודה המקומי מתרחב לשוק הגלובלי ומשבר הקורונה אף שינה את שיטות העבודה המסורתיות, כך שעובדים רבים מוצאים את עצמם עובדים מהבית בישראל בחברות גלובליות שדוברות אנגלית. חברות ענק מתחזקות סניפים ברחבי העולם וחלק נכבד מהתפקידים דורש  שיתוף פעולה בין גורמים בכל העולם ולא רק בישראל.

לנוכח שינוי זה בתרבות העבודה, ראיון העבודה, בחלק גדול מהתפקידים בתעשיות רבות כמו היי-טק, פינ-טיק, תעשיית הבריאות ועוד, מתנהל מול גורמים חוץ מדינתיים, כמו סמנכ”ל חברה מארצות הברית או מנהל מחלקה שמנהל את סניף החברה בלונדון. היום יותר מתמיד הזדמנויות תעסוקה אלו אפשריות ופתוחות עבורכם, וכל שעליכם לעשות הוא לשפר את רמת האנגלית כדי להיות מוכנים כבר עכשיו להזדמנות התעסוקתית הבאה שתדפוק על הדלת. 

ראיון עבודה הוא סיטואציה מלחיצה ומאתגרת במיוחד. המראיין מודד בזכוכית מגדלת את קורות החיים שלכם, ושואל שאלות שאמורות לקבוע את המשך תהליך המיון בחברה שאליה ניגשתם. חשוב מאוד לזכור שלכל ראיון שאליו אתם ניגשים, ישנם מועמדים רבים נוספים לאותה המשרה. אתם צריכים לבלוט מעל כל השאר, להוכיח את רמתכם המקצועית והאישית ואסור לכם לעשות טעות שעלולה לגרום למראיין להעריך אתכם פחות.

עכשיו דמיינו שהראיון שאליו אתם ניגשים הוא בכלל לא בשפת האם שלכם, אלא ראיון עבודה באנגלית. יכול להיות שאתם ברמה מקצועית גבוהה בתחום שבו אתם מחפשים עבודה, וגם מצליחים להעביר את המסר הרצוי בראיונות עבודה, אבל בסיטואציה התחרותית והמאתגרת של ראיון עבודה, תחושת חוסר הנוחות מתגברת ומתעצמת כאשר היא מתנהלת באנגלית.

הכנה לראיון עבודה באנגלית

במקרה שאנגלית היא לא שפת האם שלנו, ישנן בעיות שונות שעולות תוך כדי הריאיון, לפני ואף לאחריו. אנחנו, בני האדם, נוטים לחשוב בשפת האם שלנו, ותשובות שיכולות להרשים מראיין עבודה בשפה מסויימת לרוב לא עוברות בצורה דומה באנגלית. וכששימוש באנגלית ברמת הדו-שיח המקצועי אינו חלק מהותי מהתפקיד הנוכחי שלכם או שאתם מרגישים לא בטוחים בוודאות מלאה בתשובות שלכם- הכינו את עצמכם, אל תתנו לתפקיד הנכסף לחמוק מבין אצבעותיכם בגלל חוסר מוכנות.

דרך מעולה להתגבר על הפחד והלחץ היא להגיע לראיון העבודה כשאתם מוכנים לכל שאלה שהמראיין ישאל. וכשאתם יודעים מראש מה השאלות שישאלו אתכם, מדד הלחץ יורד משמעותית בדרך כלל.

על-מנת שהאנגלית לא תהווה עבורכם מכשול, חשוב להתכונן לראיון העבודה באנגלית בצורה איכותית, ועל מנת להצליח בראיון העבודה באנגלית, צריך להתחיל לחשוב באנגלית.

כתבתם קורות חיים מעולים וקבעו לכם ראיון עבודה? מצוין! לחצו כאן כדי לבדוק את רמת האנגלית שלכם לקראת ראיון העבודה.

איך להתנהג בראיון עבודה באנגלית?

אם המראיין שלכם אינו מישראל, צאו מנקודת הנחה שקיימים הבדלים ברמת הפורמאליות הצפויה מכם בראיון עבודה באנגלית. היו מנומסים מתמיד, הורידו מרמת השיווק העצמי המצופה מכם בראיונות עבודה שמתנהלים בעברית, נסו להמנע משאלות אינטימיות למראיין והורידו מרמת האינטנסיביות בשיחה. ואל תאחרו.

 טיפים לראיון עבודה באנגלית

  1. חשוב מאוד להתאמן. תנסו למצוא חבר או עמית לעבודה שאנגלית היא שפת האם שלו ותנסו לקיים עימו סימולציה כדי לבדוק את רמת המוכנות שלכם לראיון העבודה באנגלית, ועל מה עליכם לעבוד על-מנת שתוכלו להגיע בטוחים לראיון העבודה. 

  2. תמיד אפשר לשפר את האנגלית. גם אם אתם מרגישים מצוין עם השליטה שלכם בשפה האנגלית, תמיד יש מקום לשיפור נוסף. פתחו ספר והתחילו לקרוא, זה יכול לסייע גם לאוצר המילים שלכם וגם לשימוש בדקדוק, ובמיוחד ספרים ברמה גבוהה, שיעלו את רמת האנגלית שלכם פלאים. 

  3. גלו בקיאות בעסק ובתפקיד אליו אתם מתראיינים. עברו על מונחים מקצועיים בתחום שבו אתם מתראיינים, על אתר החברה שבה אתם ניגשים לראיון העבודה, ותגיעו ברמת מוכנות גבוהה, בבטחון מקסימלי ובידיעה שהמראיין לא יכול לפנות אליכם בשאלה שתוציא אתכם מאזור הנוחות שלכם. 

  4. ראיונות עבודה רבים מתחילים בשאלה כללית, כמו ?What can you tell me about yourself הכינו את התשובה לשאלה זו מראש. כתבו נאום קצר באנגלית המסכם את קורותיכם והישגיכם, והתאמנו עליו. הנאום צריך להיות באורך של דקה עד דקה וחצי, לכן כדאי אפילו למדוד את הזמן שלוקח לכם להשמיע אותו. עם זאת, כשאתם מגיעים לראיון, על-אף שהכנתם את הנאום מראש, נסו שלא יישמע מדוקלם מדי. זה טוב שהתכוננתם, אבל אתם צריכים להיראות נינוחים וטבעיים.

שאלות נפוצות בראיון עבודה באנגלית

  • What can you tell me about yourself?
  • Why are you interested in the posted position?
  • What are your most remarkable abilities?
  • Why did you leave your last job?
  • What qualifies you to this specific position?
  • Where do you see yourself in 5 years from now?

 

ההכנה של וול סטריט לימודי אנגלית כוללת:

  • הכרות עם אוצר המילים והביטויים הנפוצים בראיונות עבודה שונים,
  • תרגול שיחה עם דגש על שאלות ותשובות תוך שימוש בשפה גבוהה ובכללי הדקדוק הנכונים,
  • תרגול סימולציות שמדמות בצורה הטובה ביותר ראיונות אמיתיים, ובהם כל הכלים שנלמדו בסדנא.
  • תחושת הביטחון העצמי של המשתתפים בקורס עולה מאד בעקבות הידע והכלים שהם רוכשים במהלך הסדנא.

רוצים לדעת מה היא רמת הדקדוק שלכם? ← לחצו כאן ובדקו

ליצירת קשר עם יועצת לימודים עסקית: לי חינגלי

דוא"ל: business@wsi.co.il

טלפון: 2044*

וול סטריט - בית הספר המוביל ללימודי אנגלית בעולם ובישראל